Vierailija

Pari päivää lkaupungissa: missä kannattaa käydä, syödä ja vaikka shoppailla?

Sitten 3-4 pv. ympäri maata autolla - mihin huristaa?

kiitos jos vinkkaatte!

Kommentit (2)

Jos kerrot jonkun sähköpostiosoitteen, voin vinkata matkapäiväkirjamme sijainnin netissä. Siitä löytyy vinkkejä nähtävyyksistä, ravintoloista, hinnoista jne. sekä Lissabonin että muun Portugalin suhteen.

-salli

Olimme viime syksynä Portugalissa pari viikkoa ja siitä melkein viikon Lissabonin seudulla. Kaupunki on todella kaunis ja erikoinen. Ohjelmanumeroksi voisi suositella vaikka huristamista funicularilla (jonkin sortin mäkiratikka), joita menee siellä täällä mäkisen kaupungin kaduilla.

Kaunis oli myös Castelo de São Jorgen alue kukkulan laella, historiaa ja upeita maisemia. Sinne kannattaa mennä vaikka kävellen, ja pysähtyä välillä drinksille johonkin mukavaan kuppilaan.

Jos haluaa yhdistää shoppailun ja nähtävyyksien katselun, yksi hyvä vaihtoehto voisi olla Parque das Nações. Siellä sijaitsee Expo98-alue erilaisine puistoineen, akvaarioineen jne. Vieressä on iso ostoskeskus, josta ainakin me löysimme jos jonkinlaista ostettavaa. Toisaalta emme pyörineet muuten kovin paljon shoppailupaikoissa, joten varmaan muitakin vaihtoehtoja löytyy.

Olen kuullut haukuttavan Portugalin ruokatarjontaa, mutta itse olen kyllä tyystin eri mieltä. Erityisesti jos pitäytyy kalaruuissa. Lissabonin keskusta-alueella on monia hyvin kalaravintoloita, joista saa ties mitä eväkkäitä, äyriäisiä jne. Jos suuntaa tuonne Sao Jorgen alueelle, siellä tienoolla on yksi aivan ihana ravintola, Resto. Sieltä saimme koko reissun parhaat ruuat.

Rantakelien sattuessa Lissabonista pääsee nopeasti bussilla rantakohteisiin, esim. Costa da Caparicalle, joka sijaitsee siis kaupungista himpun etelään. Matka kesti muistaakseni vain noin puoli tuntia. Siellä voi sitten lekotella tai surffailla, jos moinen kiinnostaa.

Tällaisia tuli nyt yhtäkkiseltään mieleen. Niin, ja yksi elämys voisi olla 17 kilometriä pitkän Vasco da Gaman sillan ajaminen esim. bussilla. Menee siis Tejo-joen yli, lähtee sieltä Expo-alueelta ja on ihan käsittämättömän pitkä.

-salli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat