Vierailija

Serkkuni ihmetteli ihan tosissaan kun tuli puhetta, että 11-vuotias tyttöni joskus laittaa ruokaa. Ei siis osaa montaa ruokalajia: spaghetin & kastikkeen, kinkkukiusauksen ja makaronilaatikon. On aina tykännyt seurata ruuanlaittoa ja nyt selviytyy noista itsekin. Joskus tekee päivän ruuan koska tykkää siitä, ikinä en ole pakottanut. Osaako teidän 11-vuotiaat kokata?

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta se ei taatusti tule näkymään köksän tunneilla. Lapsi nimittäin osaa laittaa muutamaa ruokaa, eikä ole siis mikään virtuoosikokki.

Lainaus:

Ja tämä 6-vuotiaan äiti voisi vähän miettiä että pitääkö tuon ikäisen kuitenkaan osata laittaa "yksin" ruokaa.

Mitenkähän tämäkin asia piti kääntää negatiiviseksi, ihan kuin minä vaatisin 6-vuotiaan lapsen opettelevan ruoanlaittoa??? Tai että itse olisin niin kyvytön että lapsen täytyy valmistaa ruoka syödäkseen?

Totuus on kuitenkin se, että lapsi itse vaatimalla vaatii saada valmistaa ruokaa, on ikionnellinen kun vanhemmatkin syö hänen tekemää ruokaa - ja tietenkin kehuu sen maasta taivaisiin.

kun se on heidän mielestään ihan superhauskaa ja minä kehun kovasti =) en ole itse kummoinen kokki, joten ruuat on tyyliin kinkkukiusaus, mutta eivätpähän kasva ihan uusavuttomiksi. Eilen leipoivat iltapalaksi marjapiirakan.

Mies tekee meidän perheessä ruuat (on LOISTAVA kokki), ja poika on pienestä asti halunnut osallistua ja seurata vieressä. Ilman reseptejä kokkailevat, nokka- ja makutuntumalla...Nykyään poika neuvoo minua ruuan laitossa, kun mies on poissa =D.

Mutta itse en lapsena saanut olla keittiössä kovin rennosti, äiti oli turhan nipo asioista.

Itse suhtaudun aika rennosti siihen, ettei kaiken tarvitse olla 'täydellistä', ja ehkä siksi lapsikin pystyy touhuamaan meillä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat