Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis, terveellä tavalla itsekäs pitää mielestäni olla. Mutta kun on näitä " ei meikkiä, ei uusia vaatteita, ei parturia, ei miehen kanssa kahden keskeistä aikaa, ei biletystä jne." -mammoja. Jos joku oikeasti haluaa elää vain lapsille, niin ok, mutta älkää pliis valittako että " ei meillä vaan ole lapsille hoitajaa, miehen kanssa kahdestaan - mitä se on?" . Kannattaisi miettiä asioita ennen kuin tekee lapsia. Ja lapsetkin on vain lainaa.......

Kommentit (21)

Mieluumin ostan poajlleni leluja ja vaatteita kun lähden rahaa haaskaamaan kapakkaan. Musta ei tuhempaa rahareikää voisi olla kun viina. Mitä siitä biletyksestä saa? Itse en ainakaan saa yhtään mitään.

Vai että pitäs ihan meikata ja pukeutua muodikkaasti ja juosta kapakoissa bilettämässä? Mielummin vietän nyt perhe elämää! Nuorena tuli jo juostua ja mentyä. No, joo.. Minua ärsyttää tollaset ITSEKKÄÄT äidit. Pitäisikö ihan hiekkalaatikolle ja uimaan mennessä ensin meikata ja käydä kampaajalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse kuljen vanhoissa (mutta siisteissä) vaatteissa, koska tykkään tuhlata vähät rahani lapsen kauniisiin vaatteisiin. Ilo on tuota kullanmurua katsella.

kyllä rahat voi olla niin tiukalla, että ei mihinkään sitä löydy eikä kaikilla ole mitään lastenhoitajia. Tottahan se harmittaa, ja tulee välillä valitetttuakin, mutta miten se liittyy epäitsekkyyteen? Itse ainakin haluaisin kaikkea tuota, mitä ap peräänkuulutti, mutta kun ei ole mahdollista.

Eiköhän sitä jokaisella ole joskus tarve purkaa mieltään. Jatkuvaa valitusta ei kukaan jaksa kuunnella, mutta jos ajatus on se, että mistään ei saa koskaan valittaa koska itse on elämänsä tehnyt, niin siihen ei kyllä yllä kukaan!

Koska haluat omaa aikaa! Epäitsekäs äiti ei edes halua sitä, eikä ymmärrä miksi joku haluaisi - äitihän on äiti!!

Vierailija:

Lainaus:

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että äitikin tarvitsee omaa aikaa. Toisilla sen järjestämiseen vaan on paremmat mahdollisuudet kuin toisilla.

Se, että on äiti ei poissulje sitä etteikö joskus voisi haluta itselleenkin jotain, hetken hengähdystauon, mennä töihin, käydä kampaajalla tai baarissa tai mitä muuta hyvänsä. Jostain äidinkin täytyy ne voimavarat ammentaa. Jatkuvasti ei jaksa olla vain se antava osapuoli muiden tarpeiden tyydyttämistä varten.

Vierailija:

Lainaus:

äitikin on ihminen, persoona, itsenäinen elollinen olio, joka tarvii aikaa myös omaan olemiseensa, ei ainoastaan lasten jatkeena olemiseen.

Minä paaaaaaljon mieluummin laitan rahaa lapsiini kiinni. hienoja vaatteita, leluja, reissuja ja yhteiseen aikaan perheen kesken.

Minua ei kiinnosta kiinnittää rahaa savuisiin kapakoihin, laittaa rahaa siis kankkulan kaivoon kaatamalla kaljaa kurkkuuni.

Meillä on miehen kanssa siistit vaatteet päällämme, mutta ei me itsellemme joka tilistä shoppailla kuteita ja rampata partureissa.

Puhumattakaan biletyksestä. Jos kerran kahdessa kuukaudessa käydään pubissa parilla kaljalla se piisaa meille.

Vierailija:

Lainaus:

Siis, terveellä tavalla itsekäs pitää mielestäni olla. Mutta kun on näitä " ei meikkiä, ei uusia vaatteita, ei parturia, ei miehen kanssa kahden keskeistä aikaa, ei biletystä jne." -mammoja. Jos joku oikeasti haluaa elää vain lapsille, niin ok, mutta älkää pliis valittako että " ei meillä vaan ole lapsille hoitajaa, miehen kanssa kahdestaan - mitä se on?" . Kannattaisi miettiä asioita ennen kuin tekee lapsia. Ja lapsetkin on vain lainaa.......

Hyvä äiti varmasti, mutta jaksaako hän olla suvaitsevainen muita kohtaan ja mitä opettaa lapsilleen. Passaako hän lapsiaan liikaa? Ripustautuuko hän lapsiinsa? Kun lapset kasvavat, äidin oman ajan määrä kasvaa. Onneksi.

äitikin on ihminen, persoona, itsenäinen elollinen olio, joka tarvii aikaa myös omaan olemiseensa, ei ainoastaan lasten jatkeena olemiseen. Eivätkä myöskään suostu ymmärtämään, että ihan todellakin voi olla järjestettävissä kerran-kaksi vuodessa baarireissu kavereiden kanssa, tai vaikka ihan kampaajalla käytni tai teatteri-ilta miehen kanssa. He vain tuomitsevat ja haukkuvat kaikki muut, jotka eivät koe olevansa ainoastaan synnytys-imetys-koneita.

Vai se, että jotkut kykenevät tekemään epäitsekkäitä valintoja? Jos valintoihinsa on tyytyväinen, niin onko se nyt jotenkin sinulta pois, että toiset ovat kykeneväisiä epäitsekkäisiin valintoihin?

Mutta jos jonkun tien valitsee, niin ei saa valittaa. Tai sitten on oltava valmis muutokseen. Minäkin inhoan kitiseviä ihmisiä.

Kypsän epäitsekkyyden ja sairaaloisen uhrautuvuuden välillä on hienohko ero.

luulisi sinun osaavan iloita siitä, jos sulla on rahaa käyttää itseesi, ja vielä lastenhoitajiakin olemassa. Mulla ei ole kumpaakaan, eikä se todellakaan tee minusta epäitsekästä.

Varmaan tuomitsevat ja haukkuvat ihmiset äryttävät moniakin, mutta miksi tämä liitetään nimenomaan epäitsekkäisiin äiteihin? Nyt on kyllä puurot ja vellit sekaisin :)

Vierailija:

Lainaus:

äitikin on ihminen, persoona, itsenäinen elollinen olio, joka tarvii aikaa myös omaan olemiseensa, ei ainoastaan lasten jatkeena olemiseen. Eivätkä myöskään suostu ymmärtämään, että ihan todellakin voi olla järjestettävissä kerran-kaksi vuodessa baarireissu kavereiden kanssa, tai vaikka ihan kampaajalla käytni tai teatteri-ilta miehen kanssa. He vain tuomitsevat ja haukkuvat kaikki muut, jotka eivät koe olevansa ainoastaan synnytys-imetys-koneita.

Itse en ainakaan tunnusta;)

Voisiko kyse olla siitä, että itsekkäitä valintoja tehneet tuntevat kuitenkin valinnoistaan syyllisyyttä, ja lukevat tuomitsevuutta toisten asenteista, vaikka asenne onkin oikeastaan itsellä?

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että äitikin tarvitsee omaa aikaa. Toisilla sen järjestämiseen vaan on paremmat mahdollisuudet kuin toisilla.

Vierailija:

Lainaus:

Jeps, mutta yleensä nämä jotka julistautuvat epäitsekkäiksi äideiksiovat juuri niitä, jotka samalla tuomitsevat kaikkien muut, jotka eivät uhraudu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat