Seuraa 

Heipparallaa!

Olen tässä lueskellut neuvolasta saatuja oppaita raskauden ajalle. Mites on, kun joissakin niissä kielletään tuorejuuston käyttö raskauden aikana. Tarkoittaako tämä esim. Creme Bonjour ja Hovi tuorejuustoja vai mitä? Esim. Mozzarellaa, Fetaa tms.? Sen tiedän, että pastöroimattomasta maidosta tehtyjä juustoja tulee välttää, mutta onko nuo levittyvät tuorejuustot pastöröimättömiä, ei ainakaa tuoteselosteen mukaan...

Kommentit (13)

Niin että mites sulatejuustot? Kuten olympia ja ne esim aamupala ne yksittäinpakatut siivujuustot? Pitäskö kuumentaa vai voiko ilmakin syödä?

Minulle sanoivat samoin neuvolassa että a-alukuiset ok ja s-alkuiset ei. Ja että light-limua voi ihan rauhassa juoda. Vissy ilmeisesti taas ei niin hyvä, kun siinä on suoloja.

ha-lm 9+1

heips...

ainaki Aura-juusto on semmone.,mut oon mä ainaki syönny.

leivän päälle ja mikroon tai tehny kastiketta.

pitää vaa kattoo et on kunnossa ja suositeltavaa olis kuumentaa...

mut mites noi aspartaami eli laitti limut.Oon käyttänyt niitäki ja kolmatta ootan rv.16...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hätkähdin, kun joku kertoi kuulleensa, että kaikki a-alkuiset makeutusaineet ovat kiellettyjen listalla. Mun korviini taas on kantautunut, että kaikki s-alkuiset olisivat kiellettyjä ja olen toiminutkin sen mukaan..kjaiks. noh, olen koittanut välttää keinotekoisesti makeutettuja ruoka-aineita jokatapauksessa, joten vaara ei liene suuri jos näin päin on. Pitänee koittaa selvittää jostain ja varmistaa tuo asia...Onko jollain tarkkaa tietoa asiasta?

T. Sorbitoli, sakariini jne vai aspartaami, asesulf.K kiellettyjä??

Minulle tosiaan painotettiin, että ne A-alkuiset ovat kiellettyjä (jonka tosin äitipolin hoitaja tyrmäs) ja kaikki muut sallittuja. Niin ja niistä juustoista ei puhuttu mitään... Maksan syöntiä myös kehoitettiin välttämään, mutta se on tosi helppoa, kun en syö punaistalihaa, tai sisäelimiä muutenkaan.

Otappas näistä ohjeista sitten selvää:o)

Sama juttu minun mielestä lääkkeiden käytön suhteen. Minkälaisia kokemuksia teillä on niistä? Osa hoitajista ja/tai lääkäreistä tyrmää tietyt lääkkeet heti ja toiset melkein kannustavat niiden käyttöön.

Minulla on tapaturmaisesti 4v sitten vaurioitunut olkapää (jäi pysyviä hermovaurioita) ja muistona edelleen ajoittain aivan sietämätön hermokipu! Kipu on sitä luokkaa, että tekis mieli tempoa koko käsi irti, kun se oikein villiintyy. Siitä syystä tämä särkylääke meininki mietityttää....

Näihin kuviin ja tunnelmiin:o)))))

Creme Bonjourit ja ainakin Hovit siis ihan ok. Valion tuotteet ihan kaikki, eli fetaa ja mozzarellaa ainakin löytyy ihan " sallittuna" myös.

juustohiiri-Amy, rv 23+1

Mulle sanottiin neuvolassa, että kaikki pastöroidusta maidosta tehdyt tuotteet ovat ok..myös siis tuorejuustot, mutta ei mitään kauan avattuna jääkaapissa olleita ku ne kerää sit hanakasti bakteereja tjs. Myös ligh-juomat ok jos ei litratolkulla vedä. =)

poppis

monet tuntuvat lighteja juovan. Itse en ole juonut, kun meillä neuvolan täti sanoi, ettei kannattaisi. Mutta kai tarttis aika paljon juoda, jotta jotain oikeeta vaaraa masukille ois.

-vielä Amy, joka joutui vieroittamaan itsensä PepsiMaxxista ;o)

Kun sanoin asiasta ohimennen äitipolilla siellä hoitaja meinasi, ettei semmoista määrää voi niitä käyttää, että se olisi sikiölle vahingollista. Limsaakin pitäisi juoda 5litraa päivässä, ennenkuin alkaisi olemaan edes ylärajalla haittavaikutusten suhteen.

Sanoi tehtaiden joissa em.tuotteita valmistetaan mainitsevan sairaaloille lähettämissään tuoteselosteissa mainitsevan tuotteiden vaarattomuudesta. Eivätkä voi pelkkänä mainos kikkana niin tehdä, vaan täytyy olla tutkittua tietoa...

Terveisin, toinen light-limsoista riippuvainen:o)))))

eihän ennenvanhaankan ollut mitän pastoroitua,joivat lehmänmaitoa ihan suoraan.Luulen kyllä että nuo pastoroidut ovat siis täysin turvallisia käyttää.Itse ainakin olen syönyt eikä mitää ole ollut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat