Vierailija

Tapailemme ystäviemme kanssa lapsinemme usein puolin ja toisin toistemme kotona. Väliin tulee sitten pyydettyä koko perhe päiväkahveille. Jostain syystä he kaikki tulevat sitten virallisesti " kylään" , ja " kylässähän" pidetään kengät jalassa, kuka nyt sukkasillaan olisi. Ja kenkinähän on sitten ihan ne samat sandaalit tai lenkkarit, kuka nyt mitäkin joka päivä kesällä käyttää. Keittäisin leppoisat päiväkahvit useamminkin kavereille, mutta ei huvita kodin perusteellinen siivous joka kahvittelun jälkeen. Yhtäkkiä samat kaverit närkästyvät, kun pyydetään riisumaan kengät sisällä, jotka riisuvat ne ilman miestään käydessään ihan automaattisesti, en tajua. Juhlat ja kutsut ovat mielestäni erikseen.

Kommentit (24)

Jestas! Siis juhlissahan usein käytetään kenkiä, mutta kai ne nyt on ihan puhtaat eikä niillä ulkona kävellä?! Kyllä muuten lätty lätisisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

juhlat on asia erikseen! niiden jälkeen voi siivotakin vähän paremmin...mun mielestä kengät pitää ottaa pois muissa kuin juhlatilanteissa. kaipa ne on yleensä siivoojallisia varakkaampia perheitä, joissa viraat ja omat saavat hyppiä kengät jalassa!

15

Vierailija:

Lainaus:

meillä käy kavereita harvasen päivä, joten en kyllä jaksaisi pestä lattioita joka käynnin jälkeen minäkään, kutsumatta jäisi.

Suomessahan on tapana olla sisällä ilman kenkiä, muualla maailmassa useammin kenkien kanssa kuin ilman.

Mutta tietysti pyydät riisumaan, outoa etteivät itse ymmärrä.

Eräskin tapakouluttaja, olisiko ollut K. Suonperä, paheksui taannoin sitä, että vieras pakotetaan sukkasilleen, vaikka hän olisi puhdistanut hyvin kenkänsä kynnysmattoon eivätkä kengät olisi mitkään urapohjaiset talvikengät.

Minusta on hupaisaa, kun miehet tassuttelevat perhejuhlissa puvussa ilman kenkiä ja naiset sipsuttelevat ykköset päällä sukkahousuissaan. Muulloin kyllä kannatan siisteyden takia tätä sukkakulttuuria.

useita tunteja viitsis kengät jalassa olla. Asuessani Jenkeissä en törmännyt yhteenkään perheeseen, jossa olisi kuljettu kengät jalassa sisälläkin.

Minulle myös opetettu pienenä, että juhliin ja muualle tuodaan erikseen juhlakengät mukana.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat