Vierailija

Niin, kysyisin, että milloin LOMARAHAT maksetaan, kun loma on heinäkuussa. Maksetaanko ne vasta heinäkuun lopussa, että ovat sitten tavallaan " heinäkuun palkka" ?

Kommentit (17)

Ymmärsin toki nro 9 :)

Firmassa on palkanmaksupäivä joka kuun viimeinen arkipäivä, eivätkä rahat tulleet tänään. (eivtkä kyllä näkyneet palkkanauhassakaan). Itse olin jotenkin vaan asennoitunut, että ne tulevat nyt ennen lomaa, mutta eivät näköjään tulleet.. Ja ensimmäistä kertaa vietän palkallista KESÄLOMAA, joten siksi en aiheesta mitään tiedä. Pitänee kysyä palkanlaskijalta, kun eri käytäntöjä näköjään on.

Tai joissa suuremmissa firmoissa keskitetysti esim syyskuussa.

Loma-ajan palkka, eli entinen lomaraha, maksetaan enne loman alkua olevassa palkassa. Tai se voidaan maksaa myös keskitetystiesim. kesäkuun palkassa kaikille.

Palkanlaskija osaa varmasti vastata tähän kysymykseen teidän firmanne kohdalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta laki sanoo että lomarahat on maksettava ennen lomaa. eli saat todnäk rahasi kesäkuun palkan yhteydessä. tai jos työnantajallasi on useampi palkanmaksupäivä, tulee rahat lähimpänä tällaisena maksupäivänä ennen loman alkua!

eli vaikka puhuin lomarahasta, tarkoitin juuri tuota seiskan tarkoittamaa loma-ajan palkkaa! anteeksi sähläys, " uudet" termit eivät millään meinaa iskostua mieleen :0(

lomaraha eli TESin mukainen korvaus loma-ajasta maksetaan loman jälkeen, mikäli työntekijä edelleen tulee takaisin töihin.

Lomarahat eivät tulleet nyt ainakaan kesäkuun palkan yhteydessä. Tulvat sitten varmasti ensi kuun lopussa, vähän tyhmästi kyllä, kun loma on silloin jo ohi. Kyseessä iso valtakunnallinen firma.

meillä maksetaan 1/4 osa silloin kun jää lomalle, eli tänään kun maanantaina alkaa loma.

Sitten 1/4 tulee 15. päivä

ja loput 2/4 osaa sitten kun loma on jo loppunut eli 31.7.

Edellinen työpaikka maksoi yli puolet kun jäi lomalle ja loput kun loma loppui

jos työnantajallasi, kuten esim. minun, on useampi palkanmaksupäivä, voidaan palkka maksaa myös silloin.

esim. oma palkanmaksupäiväni on 25. päivä, mutta lomarahat tulivat tänä vuonna 30. päivä koska loma alkaa 10.7. ymmärsitköhän?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat