Vierailija

Miedän 5-vuotias poika on aloittanut lyömisen :(

Vuotta vanhempi isosisko saa todella pienistä syistä läpsäisyn osakseen, ja muutaman kerran poika on minuakin lyönyt. Eihän ne voimat vielä niin valtavat ole, että minua sattuisi, mutta siskoa kyllä.

Millä sen saa loppumaan?

Olen vienyt jäähylle ja pitänyt siellä niin kauan että rauhoittuu. Olen sen sata ja tuhat kertaa kieltänyt ja sanonut, ettei toisia saa lyödä, se sattuu. Olen pienestä pitäen opettanut, ettei asioita ratkota lyömällä.

Välillä olisi jo tehnyt mieli läpsäistä takaisin, mutta, luojan kiitos, olen saanut itseni hillittyä!

Enkä aio sitä tehdäkään, että takaisin antaisin, mutta nyt on keinot vähissä!

Poika on muutenkin todella temperamenttinen ja räiskyvä, sytytyslanka on todella lyhyt, ennen kuin räjähtää.

Kommentit (3)

suuttuessaan. Meillä on nyt keittiössä nurkka, jonne lapsi menee istumaan 5 minuutiksi AINA lyötyään. Opin sen lapsityrannit-ohjelmasta, ja se on ollut meillä tosi hyvä keino. Siellä nurkassa on niin tylsää tuollaisen touhukkaan pojan mielestä, joten hän inhoaa sitä rangaistustaan. Nykyään hän jo itse muistaa mennä, pyytämättä, sinne kun on lyönyt veljeään. Eskari alkaa syksyllä ja siihen mennessä pitäisi päästä kokonaan lyömisestä eroon. Ei hän kyllä koskaan ole kavereitaan lyönyt, veljeään vaan. Isoveli-raukka! :)

Käytämme sitä nurkkaa myös niissä tilanteissa, kun poika ei tottele meitä esim. jos pyydämme siivoamaan huonettaan tms. Tähän asti hän on sulkenut korvansa kun pyydämme tekemään jotain hänen mielestään " tylsää" . Ei ole ollut siis kuulevinaankaan meitä. No nykyään kuulee kyllä.

tiukka jäähypenkkikäytäntö _joka ikinen kerta_ sai pojan kuriin lopulta. puhuttiin myös paljon siitä että jos suututtaa niin saa sanoa että suututtaa.

jäähyminuutteja ikävuosien mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat