Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kaipailisin mansikkakakun ohjetta näin mansikka-aikaan. Olisi tarkoitus tehdä lapsen synttäreille täytekakku tuoreista mansikoista. Miten olette mansikkakakun täyttäneet ja millä kostuttaneet? Onko joku laittanut tuorejuustoa väliin? Olisin tosi kiitollinen ohjeista!

Kommentit (2)

tatska:

Lainaus:

Kaipailisin mansikkakakun ohjetta näin mansikka-aikaan. Olisi tarkoitus tehdä lapsen synttäreille täytekakku tuoreista mansikoista. Miten olette mansikkakakun täyttäneet ja millä kostuttaneet? Onko joku laittanut tuorejuustoa väliin? Olisin tosi kiitollinen ohjeista!

Itse olen tehnyt ihamn oman maun mukaisen kakun.

Siis pohjaksi tavallinen sokerikakkupohja kolmella osalla (joka itse tehty tai jos kiire niin ostettu. Itsetehty toki parempi).

Kostutus mehulla mitä kaapista sattuu löytymään (sekamehu yleensä).

Täytteeksi:

- hilloa, manikkaa viipaleina ja kermaa

- pelkkää hilloa ja kermaa

- Lasten/muut hedelmäsoseet ja kermaa

- Kerman sijaan täytteeksi voi laittaa myös rahkaa ja kermaa. Tuorejuustoa en ole kokeillut koska ei ole ihan minun mieleeni. Ehkä sekoitettuna kermaan voisi sopia varsinkin ne mausteut juustot.

Päälle:

- Reilusti mansikoita viipaleina päälle sekä hyytelösokerista tehty kiille ja Reunoille pursotettua kermaa

- Kermaa koko kakulle ja päälle kauniisti laiteut " mansikkavaiuhkat" (säästä kauneimmat/isoimmat tähän tarkoitukseen)

Minusta mieleikuvitus on rajana miten sen kakun tekee. Mistä lapsesi pitää? Tee hänelle se kakku niin varmasti maistuu myös sankarille!

Hyviä synttäreitä (jos eivät ole jo menneet) ja onnea kakun tekoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat