Seuraa 

Meillä ollaan tässä tilanteessa, jossa miehen työ on viemässä meitä Kiinaan. Lapsia on 3 ikähaarukassa 1v.-6v. ja neljäs tulossa ihan alkumetreillä. Miten tällaisen katraan kanssa muutto ulkomaille sujuu ja miten Kiinassa lastenhoito, raskaudenajan seuranta, synnytys sun muut menee?

Kommentit (2)

Me olemme muuttamassa Kiinaan syyskuussa perheen kanssa. Meillä on kolme lasta esikko 8/03 ja kaksoset 9/05. Itse meinaan olla kotona ja mies töissä. Olen ihan innoissani lähdössä ja olenkin koittanut netin kautta kartoittaa kaiken mahdollisen. (asuntoalueita, expat sivustoja yms.) Me meinaamme ottaa Au-pairin Suomesta mukaan avuksi lasten hoidossa, kun mies on paljon työmatkoilla.

Kaikki, mitä olen siellä asuvilta Suomalaisilta kuullut on ollut pelkkää positiivista :)

Pallomasu

Olemme asuneet kiinassa yli 4 vuotta ja viihtyneet loistavasti.Ainoa nhuono puoli on oikeastaan ollut ilman saasteet.

Meillä on kolme lasta,joista kaksi kouluikäistä.4-vuotiaamme on ollut puolipäivä " koulussa" vuoden ja alun kieliongelmien jälkeen tykännyt koulustaan hirmuisesti.Vanhin on myös pitänyt koulustaan kovasti ja tämä onkin seikka mitä tulemme kiinasta kaipaamaan-koulut ovat loistavia ja opettajat motivoituneita.

Itse odotin nuorimmaistamme kiinassa ja raskauden seuranta tapahtui amerikkalaisella klinikalla lääkärin seurannassa.Systeemit olivat samanlaiset kuin suomessa ,ainoastaan sokerirasituskoe tehdään kaikille,eikä kuten suomessa tarpeen vaatiessa,ellei tilanne ole muuttunut.

Moni ystävistäni myös synnytti siellä ja oli hyvin tyytyväinen kaikkeen.

Kiinassahan on kotiapulainen enmmän sääntö kuin poikkeus,ja meilläkin hän on kovin pidetty.Luotettava ja loistava lasten kanssa.Tämä mahdollisti myös minulle " omaa aikaa" ja toisaalta saatoin keskittyä enemmän lapsiin kun siivoukset ,silitykset ja ruuanlaitto jäi apulaiselle.Kannattaa tosiaan muistaa,että tilanne on väliaikaista ja nauttia siitä.Lapsille Kiina on vielä hyvin turvallinen maa.

Expateille tarkoitetut villa-alueet ovat mukavia ja siistejä.

Aikoinani kun lähdimme kiinaan,olin hyvin pessimistinen ja pelkäsin mitä tuleman pitää.Kaupungit ovat kuitenkin melko länsimaalaisia ja kaupoista saa kaikkea.Esim.Pekingistä suomalaista juustoa jne.

Makuja on tietysti monia,mutta sanoisin ,että ilman muuta kannattaa lähteä,jos mahdollisuus on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat