Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Viikon verran olen syönyt 1800-2000 kcal. Mulla liikkuva työ ja joka päivä liikun muutenkin esim 60 min lenkki tai 60 min spinning tms...

Olen tarkan ruuan ihminen, eikö tuo kalorimäärä tosiaankaan ylity. Mihinkään 1200kcal nälkädieteille en ala lihaksiani kuihuttamaan.

Mutta painoni on noussut jotain puolitoista kiloa. Miksi??

Kommentit (8)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos teen 10 h työpäivän, josta ainakin 3-4 tuntia kävelyä ja sitten esim kuntosalin cross trainerilla 40 min polku plus lihastreenit. Tai 60 min sauvakävely tai 40 min juoksu???

ap

on ihan sopiva määrä laihduttajalle, joka liikkuu tehokkaasti. Itse pudotin painoa onnistuneesti 70:stä 59:ään kiloon, ja päivittäinen energiansaanti oli usein tuota luokkaa (kalorilaskuri siis määritteli sen päivän aktiivisuuden ja tavoitteen mukaan). Jos ei liiku tehokkaasti, kalorimäärä voi olla liian suuri.

Painon lisääntymistä esiintyy toisinaan muutenkin kuin liian suuren energiamäärän vuoksi. Itselläni kuukautiskierto vaikuttaa, samoin lämmin sää: nesteitä kertyy hyvin paljon elimistöön. Tilanne muuttuu normaaliksi ajan mittaan. Myös ruokavalion koostrumus vaikuttaa: lyhytketjuiset hiilihydraatit keräännyttävät nestettä. Samoin lihaksiin voi kerääntyä nestettä rankan harjoittelun seurauksena.

Minäkin suosittelen kalorilaskuria!

Lainaus:

kuulostaa ihan normaalilta ruokavaliolta, ei laihikselta.

Kun merkkaat sinne syömisesi ja liikkumisesi, saat erittäin tarkat tilastot, joista pystyt päättelemään, mistä painonnousu ja -lasku johtuvat. Voit määritellä gramman tarkkuudella, paljonko haluat laihtua tietyssä ajassa, ja saat sen mukaiset kalorirajat ja lisäksi suosituksen ravinnon hiilari/rasva/proteiinikoostumuksesta. Perusasetuksena on 500 gramman laihtuminen viikossa.

Kalorilaskuri.fi

Nopea painonnousu voi johtua esimerkiksi hormonaalisista syistä, tai sitten kärsit ummetuksesta, tai molempia. Raskas liikunta illalla voi kerätä kehoon nestettä, joka näkyy aamupunnituksessa jopa kilon verran korkeampana painona. Kaiken kaikkiaan 1-2 kilon painonvaihtelu molempiin suuntiin on täysin normaalia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat