Vierailija

Miten ihmeessä saatte päivään mahtumaan viisi lämmintä ateriaa?

Itse saan mahtumaan maksimissaan 4 ja sillon rinnat räjähtelee illalla, kun maitoa ei ole mennyt tarpeeksi.

Neuvolassa mulle sanotaan jatkuvaswti, että anna lapselle viisi lämmintä ateriaa

Esimerkiksi laittaneet

aamupuuro

kasvissosetta

välipala

lihasosetta

iltapuuro

Olen mittinyt noita syönti aikoja:

7 aikaan rinnalle-pakollinen koska rinnat ihan täynnä, kun niitä ei ole illan jälkeen tyhjennetty. (viime aikoina olen joutunut pumppaamaan iltaisin)

ennen 11:sta ei syö mitään, eli sitten seuraava ruoka+tissiä

unien jälkeen tissiä

Kuudenaikaan ilta ruoka-viiden aikaan vielä ei maistu+tissiä

ilta puuro sitten kahdeksalta ja tyttö unille (harvoin jaksaa enää syödä ilta maitoa, paria imaisia enenpää).

Tytöllä ikää melkein 7 kk ja painoa 6800g ja pituutta 68 cm

joten painoa pitäis saada lisää, että neuvola lopettas ton jatkuvan vittuilun, nyt käyty painokontrollissa puolen kuukauden välein ja mulla kauhee stressi päällä.

Kommentit (18)

Kiinteitä alettiin maistelemaan vajaa puolivuotiaana. Paino ollut koko ajan käyrillä alhaalla, mutta kuitenkin kasvanut. Nyt 72 senttiä ja 8 kiloa.

Syödään aamupuuro vaihtelevalla menestyksellä, joskus menee reilu 2 desiä, joskus muutama lusikallinen, imetys päälle. Lounas n. klo 11, liha-peruna-ateria öljyllä höystettynä, imetys päälle. Välipalaksi n. klo 14 hedelmäsose, imetys päälle. Päivällinen n. klo 17 toinen samanlainen liha- peruna-ateria ja imetys päälle. Iltapuuroa kahdeksalta ja nukkumaan.

Mulle sanottiin neuvolassa, että imetys aterian päälle, ettei olla jatkuvasti syömässä. Olin vähän huolissani maidon saannin riittävyydestä, koska syö yleensä ruokaa tosi paljon, mutta lääkäri sanoi, ettei ole vaarallista, jos joskus jää maito vähemmälle. Lounaalla lusikallinen nautaa tai possua ja päivälliseksi kanaa tai kalaa.

Ap:llä ei varmaan rinnat ja maidontuotanto ole tottunut vähenevään maidontarpeeseen ja pumppaaminen tietysti sitä vielä lisää... Parin viikon aikana itsellä tissit tottu.

Ja meillä kasvetaan, mutta hoikkana. Näin kirjotettiin neuvolakorttiin ja suositeltiin öljylisää.

Kuinka muuten niillä, jotka sanovat, että imetys vuoden ikään asti pääasiallista ravintoa, teillä ei varmaankaan työt kutsu?

annan aamupuuron heti kun herää 7-9 ja vasta sen jälkeen tissiä, sitten ruoka 11-13, monesti jää sitten välipala pois ja seuraava ruoka on 16-18, ja sitten vielä iltapuuro. puuron sekaan annan marja tai hedelmäsosetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aamulla puuro

11 aikaan lihasose

14 aikaan marjasose

16-17 jugurtti

20 iltapuuro

näissä väleissä juo vielä tisukasta maidot, ruokajuomana nokkamukista vesi

Meillä neuvolassa sanottiin, että 8kk ikäisellä olisi hyvä olla 4 ateriaa päivässä. Meillä menee kolme ihan ok, aamupuuro tökkii välillä, riippuu paljon tyttö on tankannut yöllä.

Kiitos vastauksista!

tytön paino on kyllä lähes aina ollut - käyrällä, mutta nytten tuli käyrällä tippu kuolema alaspäin.

Maidon laatu on litkustunut, väri muuttunut valkoisesta värittömäksi.

Neuvolassa haukuttiin, mut lyttyyn, kun en anna tarpeeksi ruokaa vauvalle.. oli joku sijainen.

-ap-

Jos vauva kasvaa hienosti sillä äm:lla ja neljällä aterialla niin ei se terveydenhoitaja mitään siitä sano mutta jos miinuskäyrille aletaan mennä niin TODELLAKIN tarvitsee antaa sitä ruokaa ja pitää huolen aterioista!

-äitix2/6, 7, 8- tosin minä en kehottanut täysimettämään koko ensimmäistä vuotta mutta se on totta että pääasiallinen ravinto on 1.elinvuoden ajan maito, tai ainakin sen tulisi olla.

äm on tuhdimpaa kuin mikään perunaporkkanalihasörssö eli vähän nurinkurista sekin että kiinteillä yritellään kasvattaa elopainoa kun äm rasva% kuitenkin liki 4 toisin kuin jonkin kasviksen tai possun fileen.

Imetä ennen kiinteää ateriaa ja tarjoa välipalaksi pelkkää äidinmaitoa tai äidinmaitoa ja päälle vaikkapa mangososetta.

-äitix2-

Rintamaitoa kaksi kertaa aamupäivällä, sit puoliltapäivin rm ja pottusose. Ennen toisia unia rm ja herättyään pottusose. Illalla vielä rm ja puuro sekä nukkumaanmentäessä rm. Eli kolme ateriaa. Noissa pottusoseissa on myös mukana siis vihanneksia, lihaa tai broileria. Aamupuuroa olen pari kertaa laihalla menestyksellä yrittänyt. Ja jos saiainkin sen menemään, niin varmasti imetyskerrat jäis viiteen päivässä..

Kasvaako teidän vauva tasaisesti omalla käyrällään vai meneekö alaspäin?

Meillä oli (ja on) vähän samanlainen ongelma. Tosin meillä ongelman aiheuttaa se, että tyttö herää yöunilta vasta 11 aikaan, mikä siis normaalisti olis lounasaika.

Ei olla kuitenkaan suurempaa stressiä asiasta otetu, koska tyttö kasvaa tasaisesti omalla käyrällään. Pituus ja paino synkassa.

Tässä meidän ruokailut:

aamupuuro + 12+ml maitoa klo 11-11.30

lounas iso purkki lihasosetta + jälkkäriä + maitoa n. klo 14.

päivällinen iso purkki lihasosetta + pieni purkki kasvista + jälkkäriä +maitoa n. klo 17

iltapuuro + maitoa klo 19

iltamaitoa 200ml klo 20 ja menee nukkumaan 20-21.

Tänään oli juuri 10kk neuvola jossa mitat olivat:

pituus: 72cm

paino: 8200kg

heather ja neiti-nessukka 10kk

Maito on lapsen pääasiallinen ravinto ensimmäisen elinvuoden ajan!! Sen nyt luulisi jokaisen tahvoterkankin jo tietävän.

Meillä oli tuossa vaiheessa aamu-ja iltapuuro sekä liha tai kalakasvisperuna(bataatti)ateria, joskus jäi aamupuuro välistä ja söi vain rintaa kunnes oli lounasaika. Puurosilmänä hedelmä-tai marjasosetta tai marjoja. Imetyskertoja väh.5-6/pvässä jotta riittävä maidon ja kalsiumin saaanti turvattu.

-äitix2-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat