Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Heille on jokin mennyt lapsuudessa pahasti pieleen. Heiltä puutuu empatia kokonaan.

Kysynkin, miksi sinä et pidä eläimistä ja samalla millainen oli lapsuutesi. Kerro rehellisesti mikä meni pieleen? Olikose esim. äiti-lapsi suhde, hyväksikäyttöä, vanhempien alkoholinkäyttöä, köyhyyttä..

Kommentit (12)

Mitäköhän ap:sta pitäisi ajatella?

Mä en pidä eläimistä. Lapsena olin hyvin eläinrakas ja minulla olikin lemmikkejä, mutta nykyään inhottaa jos joku koira tunkee nuuskimaan. Tietenkään en halua että eläintä satutetaan tai kidutetaan, se tuntuu toki tosi pahalta. Tosin jokainen meistä, joka syö tehotuotettua lihaa, hyväksyy tietyllä tasolla eläinten kaltoinkohtelun, joten kirkkain silmin en voi väittää että en hyväksy kärsimyksen tuottamista eläimille.

On myös eläimiä joita vihaan. Torakoita, paarmoja ja itikoita lähinnä vihaan. En tunne myöskään omantunnon pistoa kun myrkytän kotini valloittaneet muurahaiset tai banaanikärpäset vaikka myrkky varmaankin tuottaa niille kipua ja tuskaa ja on jonkinasteista eläinrääkkäystä.

Mietinkin, onko todelliset eläinystävät sitten sellaisia jotka eivät syö lihaa eivätkä tuhoa kotona riehuvia murkkuja tms ötököitä? Sillä onhan melko kaksinaamaista tuomita eläinrääkkäys ja listiä hyttysiä... Ei kai eläinten todellinen ystävä rakasta eläimiä vain niiden söpöyden perusteella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla on ollut lapsena paljon lemmikkejä, mutta nykyään en enää halua meille sellaisia, koska niistä on liikaa vaivaa ja estävät menemiset jne. En rääkkää eläimiä ja kuulun niiden oikeuksia suojelevaan järjestöön, mutten välitä suorasta kontaktista itse eläimiin (olen kasvissyöjäkin). Pelkään suuria koiria ja välttelen menemästä kylään paikkoihin, missä eläimiä, koska perheessämme allergiaa ja astmaa.

pysty tuntemaan minkäänlaista empatiaa eläintä kohtaan. Ei siis tarvitse esimerkiksi haluta rapsuttaa koiraa saati haluta omistaa sellaista, mutta jos yhtään ei tunnu pahalta ajatella, että koiraa rääkätään ja se kärsii, niin silloin on jotain vikaa.

kaltoin kohtelua tai ei.

Ihmisten hyvyydestä tai pahuudesta ei varmasti voi tehdä yhden yksityiskohdan perusteella mitään luotettavia päätelmiä.

meillä ei ole koskaan ollut eläimiä kotona lapsuudessani, ja nyt aikuisena on vaikea alkaa iloita esim. koirista, jotka naapurustossani haukkuvat kaikkia vastaantulijoita, hyppivät heti ihmisiä vasten, näykkivät ja kuolaavat ja kakkivat portinpieleen.

Joku on joskus sanonut, että se joka kohtelee hyvin eläimiä, kohtelee myös hyvin ihmisiä.

Olen vahvasti sitä mieltä, että jos lapsi opetetaan rakastamaan ja kunnioittamaan eläimiä, hänestä kasvaa empatiakykyinen aikuinen.

-ei ap, mutta samoilla linjoilla siis

en itselleni riesaksi sellaisia halua.

en tiedä onko lapsuudessani mikään mennyt pieleen.

äitini ei pitänyt eläimistä. kai sen olen äitiltäni oppinut.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat