Vierailija

voisiko liittyä raskauteen? Olen rvk 38....

Yöllä en saanut nukutuksi....kutiaa siis kauttaaltaan iho oudosti..ei mitään kamalaa kutinaa vaan semmosta kuin joku " kärpäsen kosketus" .

Kommentit (16)

Katson miten ens yö menee...saako nukutuksi. Jos en niin sitten huomenna otan yhteyttä äitiyspolille...kiitokset jokatapauksessa tiedoistanne!

Maksa-arvot ovat päivystystutkimuksia, jotka eivät vaadi paastoa ko. tilanteessa diagnoosin selvittämiseksi. Perusmaksakokeista saa vastaukset muutaman tunnin sisään, hepatiitti- ja sappihappolabrat kestävät joitakin päiviä.

Hepatoosi (hematooma puolestaan on verenpurkauma) on se maksasairaus, joka voi iskeä raskauden aikana ja aiheuttaa kutinaa - myös koko kropassa. Sappitiehyissä oleva kivikin voi kutinaa tehdä, mutta siinä tapuksessa sulla olisi todennäköisesti myös kovat ylävatsakivut.

Anyway, ota yhteyttä johonkin päivystykseen.

terveisin hoitaja, joka joutui sairaalaan rv 39 maksa-arvojen kohoamisen takia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaikka mitään kipuja ei ollut. Kivien ja maksaa painavan kohdun yhteisvaikutuksesta sappiarvot kohosivat. Olin loppuraskauden erityistarkkailussa. Synnytyksen jälkeen sappiarvot taas normalisoituivat eikä mitää oireita ultralla todetuista kivistä ole ollut vieläkään. Synnytyksestä on nyt aikaa 2v.

A) maksahematooma

B) sappikivet

Kummastakin syytä heti miten äitiyspolille kun ei enää tänään nauvolaankaan taida päästä. Ala-t arvon saa jo tänään. Jos se on koholla ottavat sinut varmasti osastolle. Muut maksa-arvot tulevat parin päivän kuluttua jolloin selviää tilanne enemmän.

Maksahematoomassa kutiaa pääasiassa jalkapohjat ja kämmenet. Sappikivien takia kutiaa koko kroppa.

Mutta mitään ei löytynyt syyksi. Olin kauttaaltaan täynnä märkiviä rupia, kuivia hilseileviä kohtia ja punaista pikkuihottumaa. Nukuin keskimäärin 3h yössä, kun heräilin kutinaan. Ihotautilääkäri teki diagnoosiksi " monimuotoinen raskaus ihottuma" . Se oli todella kamalaa, eikä mikään tuntunut auttavan, lievää helpotusta toi atarax kutina lääkkeet ja hydrokortisoni voide.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat