Vierailija

Siis papassa, kuinka useesti käytte papassa?

Muita joilla on ollut muutoksia useamman kerran eli papa luokkakin koholla.

Minulla 2 ja 3 luokassa ollu, mutta viimeksi otetussa (elokuussa -05)

puhdas 1 luokka.

Koepaloissa ei ole ollut muutoksia.

Joskus tuntuu että otatan koko kohdun pois, mutta ei taida kannattaa vielä kun olen vasta 21v ja jos teen lapsia vielä...nyt 2 lasta.

Mulla todettu ekan kerran papa lk 3 n.2 vuotta sitten...

eikä oo mitenkään hoidettu...

Voi kun löytyis muitakin jolla näin...

ainainen huoli.

Kommentit (16)

ja sitten neljä kertaa sähkösilmukalla leikattiin paloja pois. Ei auttanut, papa aina vaan 3 ja ehti muuttua syövän esiasteeksi. Kohdunpoisto, ja nyt kontrollissa puolivuosittain ensin kahden vuoden ajan, sen jälkeen loppuelämä kerran vuodessa kontrolli.

poistettiin muutoskohdat ja sen jälkeen ei ole ollut mitään...aikaa kulunut 3v. ja kerran vuodessa oon käynyt papassa ja aina tullut luokka 1. lääkäri sanoi että jos ei muutoksia tapahdu muutamaan vuoteen voi aikaväliä pidentää esim 1,5-2v. vai käyttekö te muut silti kerran vuodessa vaikka on monta vuotta ollut lk 1?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ne on yleisiä. esim ihan tavallinen emätintulehdus voi tehdä lk2.

paranevat usein itsestään.

sitten kun on lk3 niin on jo " ns" oikea" solumuutos.

tuosta hpv-justusta en tiedä, itsellänikin se on joskus löydetty, mutta yhden kerran jälkeen ei siitä ole mainittu.

5

se oli siinä kaupungissa kuulemma tapana jo varhaisessa vaiheessa tehdä operaatio ettei muutokset lisäänny tms...kun joillain paikkkakunnilla seurataan tosi pitkään lähteekö paraneminen itsestään käyntiin.

en nyt muista, pitää tarkemmin soitella sit lekurille.

Viime elokuussa viimeksi otettu oli lk 1....

kait ne sit ei pidä hätää tän kans...

luotan kuitenkin lääkäriin kyllä ne sen verran tietää että ei se nyt täs ajas syöväksi ehdi...kait. ;(

yhdellä tutulla solumuutoksia ja kaikennäköisiä hoitoja yli 10 v nyt kohtu poistettu.

4 kertaa operoitiin, mutta lähtivät pirulaiset. aina oli luokkaa 3 gravis tai moderata.

olemme saaneet 2 lasta noiden operointien jälkeen. odotamme kolmatta. ilmeisesti noiden monien operointien tuloksena kohdunkaulla taipumus avautua ennen aikojaa odottaessa. edellisessä raskaudessa laitettiin tukilanka ja nyt tässäkin katsotaan.

älä vielä kohdunpoistia mieti, sulla ei ole ollut koepaloissa mitään. Mutta suosittelen että keskustelet lääkärisi kanssa. Onko sulle tehty mitään operointeja?

meille lääkäri sanoi neljännen leikkauksen jälkeen että nyt kannattaisi lapsia tehdä jos meinaa, sillä jos vielä paljon joutuu leikkamaan niin saattaa mennä mahdottomaksi saada lapsia. tulin raskaakasi pian. ja solumuutokset eivät uusineet. olen ollut terve nyt 5 vuotta, mutta käyn loppuikäni papassa 1v välein.

itse muistan kun eilisen päivän sen päivän kun avasin illalla kirjeen, jossa luki että papa lk3 solumuutoksia. ota välittömästi yhteyttä lääkäriin. oli vielä perjantai ja yksin uudessa kaupungissa, jossa en tuntenut ketään. harvoin vedän päätä täyteen, mutta silloin vedin kun ajattelin vaan että nyt kuollaan.

ja tässä sitä ollaan 10 vuotta myöhemmin, terveenä ja perheellisenä.

itse skitsoilin samaa kun oli vasta leikelty ja sitten tulin raskaaksi. sanoivat kuitenkin että papaa eivät ota kuin vasta raskauden jälkeen- niin pienessä ajassa ei voi kovin pahoja tapahtua.

kyllä siinä vuosia menee ennen kuin tästä pelosta pääsee eroon. tulen itsekin aina pelkäämään. Mutta mulla on onneksi hyvät kokemukset lähipiirissä. molemmilla siskoilla ja äisillä on ollut muutoksia joita leikelty. ja ovat olleet jo kukin yli 10v terveitä.

suomessa saa todella hyvää hoitoa, kun vaan muistaa käydä papassa vuoden välein niin mitään EI pääse huomaamatta tapahtumaan.

5

jossain vaiheessa löytyi hpv, aggressiivista lajia.

mulle siitä selittivät että monesti menee vuosia ja tulee solumuutoksia ennen kuin oma elimistö oppii taistelemaan sitä vastaan. ilmeisesti mulle kävi niin- papa on olut tuon viimeisen operoinnin jälkeen aina ok.

kai sulle on kotrolli buukattu? että katsovat ettei lähde luokka kiipimään?

5

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat