Seuraa 

Niin, siis kuinka usein pienen vauvan kuuluisi kakata? Meillä (nyt neljä viikkoa vanha) vauva kakkaa kerran päivässä (joskus kaksi kertaa). Aina ennen kakan tuloa on kovin itkuinen ja selvästi huomaa, että mahaan sattuu. Tunnin-parin huudon jälkeen kakka vihdoin tulee. Onko ihan normaalia ja miten voisin pikkuista auttaa?

Esikoinen oli aikoinaan täysi vastakohta. Kakkaa tuli todella usein. Monta kertaa kävi niin, että seuraava kakka oli housuissa jo ennen kuin uusi vaippa oli kunnolla kiinni.

Canderel ja Anni 4 vko

Kommentit (4)

Ja toisinaan ollaan kakkaamatta kokonaan. Neiti on nyt 6 vkoa ja tämä tahti alkoi juuri noin kuukauden ikäisenä. Neuvolassa tuolloin ohjattiin ostamaan relatippoja ja nyt on niiden lisäksi cuplatonit käytössä. Niillä saadaan hyvin ilmaa ulos.

Meillä neiti saattaa tehdä kakkaa jopa puoli vuorokautta ja rätyää ja kiemurtelee sen koko ajan. Tänään sain neuvolasta lisävinkkejä, joista yksi oli juuri tuo kuumemittari" temppu" . Lisäksi meitä ohjastettiin jättämään tällä erää d-vitamiinit pois ja aloittamaan vasta myöhemmin. Ruokaväli tulisi pitää 2-3 tunnissa, mikä on meillä mahdotonta. Kun ollaan hereillä ( ja normaalisti paljon ollaankin), niin koko ajan haluttaisiin olla tissillä. Neiti syntyi pienenä (2730G) ja hylkii tuttia. Imemisvimma on valtava ja nyt on äidintissi toiminut tuttina. Tänään tilasin keskosille tarkoitettuja tutteja, jotta saisin ruokavälin normaalimmaksi.

Toivottavasti noista ohjeista olisi apua meille ja muillekin tarvitseville!

Kiitos kaikille! Täytyypä kokeilla, josko noista vinkeistä olis apua. Ja oli kiva kuulla, ettei tää ole ihan epänormaalia. Oli tosiaan vaan niin kummallista, kun esikoinen oli niin erilainen. Et eipä sisarukset välttämättä ole niin samanlaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ihan normaalia,että kuukauden ikäinen vauva kakkii jo harvemmin. Soitin itse neuvolaan samasta asiasta,ku tyttö ei kakkinut edes joka päivä ja lopulta ähisti kakkaa niin kovasti,että alkoi itku tulla pienelle...Minulle sanottiin,että voi olla useitakin päiviä välissä ja se ei ole silti vielä ummetusta. Vasta kymmenen välipäivän tienoilla kannattaa huolestua!!! Tuntui melko uskomattomalta. Apteekista voi ostaa mallas uutetta,joka pehmentää kakkaa ja helpotta tulemista. Joskus olen itse hieman avustanut tyttöä kuumemittarilla ja se on auttanut loistavasti! Eli työntää kuumemittaria n.1-2cm peräsuoleen ja pitää samalla jalkoja koukussa,niin kohta alkaa helpottaa =) Huom! ei mielellään lasista elohopea-mittaria...

Nyt 6vk:a vanhana tyttö kakkii n. joka toinen päivä tooooosi isot lastit =D.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat