Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Jotkut päättelevät sukupuolen vauvan sykkeen perusteella. Olen kuullut että mitä korkeampi syke niin olis tyttö ja matalempi syke niin poika. Nyt sitte kuulin vasta että oiski toisin päin. Miten teillä jotka tiedätte sukupuolen paljonko on syke ollu pojalla ja tytöllä. Itsellä tai siis minun vauvan syke on ollu 145-160, ultrassa en oo vielä käynyt....

Kommentit (15)

Elikkäs minulla on kaksi poikaa ja yksi tyttö. Tulokkaan syke on siinä 140 tietämillä ollut koko ajan ja ultran mukaan olisi tulossa toinen tyttö.

Samoin kävi viimeksi tytön kanssa, että neuvolassa höpisi kuinka on selkeästi poika tulossa sykkeiden perusteella ja niinpä vaan rinsessan sain. :)

Uskoisin, että on aikas hömpönhömppöö sillä kaikilla vastasyntyneilläkin syke on keskimääräisesti kuitenkin ihan samaa luokkaa eikä niissä tuollaisia hurjia eroja ole sukupuolten välillä.

Mutta viikolla neuvolassa terveydenhoitaja sanoi, että mulla olis selkeä tyttösyke. Teki oman vertailun ns aiempien raskauksien kohdalla. Itsekkin olen ollut siinä uskossa aina, että matalampi syke olisi poika ja korkeampi tyttösyke.

Vertailtiin siis edellisten raskauksien sykkeitä, ja pojilla on ollut huomattavasti korkeammat sykkeet kuin tytöllä. Eli jokaisella kolmella pojalla sykkeet pyörineet 160-180, ja tytöllä oli taas 120-140, niinkuin nyt tälläkin tulokkaalla, jota epäili tytöksi. Jaa...a

Ite kyllä luulen, että on aika lailla kiinni sikiön sen hetkisestä liikkumisesta. Eli jos on paikoillaan, niin syke on matalampi ja jos liikkuu niin syke nousee. Näin ajattelen mää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Että vauvojen sykkeestä ei voi päätellä mittään... =) Saman vauvan syke kun voi sen yhden kuuntelukerran aikanakin vaihdella paljon, riippuen ihan siitä saadaanko vauva esim. liikkumaan kuuntelun aikana. Eli syke voi alkuun olla 130 ja nousta siitä hetken kuluttua 150. Sykkeen kuuluu aina joka tapauksessa vaihdellakin, joten kovin pienistä eroista ei voisi muutenkaan päätellä mitään...Toki monet terkkarit laskee sykkeen sekunttikellon kanssa, mutta väittäisin että suurin osa katsoo keskiarvon Dopplerin näytöltä ja merkkaa korttiin suunnilleen arvon.

Mutta hauskahan näitä on miettiä =))

ja pian on perheessämme kolmaskin poika (rv 32 menossa, ja pojaksi todettu ultrassa) ;)

Tytöstä sykkeet olivat aina korkeammat, eli jotakin 160 ja päällekkin.

Pojista oli aina matalammat, 120-150.

Kuten tälläkin kertaa, ja pojan vehkeet ultrassa bongattu ;)

Meidän pikkuisella ollut syke koko ajan vähän alle 160(154-157). Ajattelinki tämän perusteella,että se voisi olla tytön syke. Meillä oli viime viikon perjantaina rakenneultra ja siellä saatiin varma tieto,että meille olisi poika tulossa. Näin meillä siis. :)

Myrre 19+4 :)

Ainakin minä olen kuullut niin ristiriitaisia käsitteitä tuosta syketunnistuksesta etten siihen välttämättä luottaisi...Ja sitä paitsi sykehän voi vaihdella todella hurjasti tilanteesta riippuen! Meillä viimeksi oli syke 130 kieppeillä mutta hyppäsi hetkessä 160 kun huomasi että taas häntä kuunnellaan, yhtä nopeasti myöskin rauhoittui takaisin 130 heitteille kun rauhottui...:) tähän asti sykkeet olleet 140-150 eli nyt jo matalampi, meillä ei ole tietoa sukupuolesta.

ja mielenkiinnolla kirjasin heidän sykkeet ylös ja laskin niistä keskiarvon. Koko raskauden ajan heillä heitteli arvot, milloin toisella korkeammat, milloin toisella. Vaihteluväli oli 135-158. Viimeisellä neuvolakerralla vieraileva neuvolatäti (kätilö) totesi sykkeiden olevan ihan erilaiset vauvoilla, ei kuitenkaan kertonut käsitystään sukupuolista. Käynnistystä edeltävällä käynnillä istuin käyrillä ja b-vauvalla tuntui aina olevan alhaisemmat sykkeet (130-140), kun taas a veteli jopa 160 liikkeitensä aikana ja muutenkin hätäisempänä väh. 140.

Niin kävi, että a oli (on) poika ja b tyttö. Raskauden aikainen keskiarvo oli pojalle 147 ja tytölle 148. Eli pojalla tosiaan tuntuu olevan alhaisempi syke, vaikka likka tuntui loppusuoralla vetävän pohjat (likka on muuten nytkin se rauhallisempi osapuoli)!

Esikoinen meillä poika ja häneltä laskettiin vain kaksi kertaa sykkeet: n. rv. 20 140 ja loppuraskaudessa lähellä 150. Meillä siis jo eläkelöitymässä oleva neuvolatäti ja sykkeet laskettiin vain opiskelijan läsnäolessa.

En luottaisi sykkeisiin. Sen sijaan se, millä puolella sikiön selkä on vaikuttaisi enemmän sukupuoleen (tämän vanhan terkan viisautta). Jos selkä on vasemmalla = tyttö, oikealla = poika. Meillä esikoinen köllötti selkä oikealla ja oli poika, kaksosissa tyttö oli selkä vasemmalla ja poika oikealla.

Nyt kolmas tulossa. Uusi neuvola ja th ei katsonut/kertonut sykkeitä. Ultrassa poikaveikkaus... Mielenkiinnosta aion seuraavalla nla käynnillä kysyä sykkeet. Serkulla tytöistä selkeästi korkeammat sykkeet kuin pojista.

Kai aika yksilöllistä.

Itseäni kiinnostaisi, kuinka helposti ultrassa nykyään veikataan väärin. Ja kummin päin yleensä veikataan väärin? Olikos niin, että poikaveikkauksissa on voinut vehkeet ollakkin napanuoraa? Eli se veikkaus menisi helpommin väärin...

meillä sykkeet koko raskauden ajan oli 130-140 ja tyttö tuli :) terveydenhoitajakin sanoi että poika on tulossa ihan selvästi sykkeiden perusteella.. ultrassa sanotttiin että tytöltä näyttää enemmän kuin pojalta..eli meillä jänskättiin loppuun asti että kumpi sieltä nyt sitten on tulossa..

sykkeet on molemmilla ollu 155-160 välillä, alkuraskaudesta sykkeet on yleensä korkeammat joten ihan alkuraskaudesta ei sukupuolta voi edes mennä arvailemaan.

Olen kuullut lääkäriltä ja kätilöiltä että yleensä tytön syke on korkeampi mikä saattaa osin johtua siitä että tytöt ovat yleensä hieman pienenpi kokoisia ja näin mahtuvat myös liikkumaan paremmin, mutta nämä byt on sellaisia mutu-juttuja eikä niitä ole voitu mitenkään tieteellisesti käsittääkseni todistamaan.

Ainoa keino selvittää lapsen sukupuoli on lääkärin ultra sekä kromosimittesti joka liittyy yleensä lapsivesipunktioon.

Meillä ekasta raskaudesta sukupuoli selvisi 4D-ultrassa kun sitä lääkäriltä kysyin joskus viikon 23-24 tietämillä ja tästä toisesta kromosomivirheen/häiriöepäilyksen kautta kun menimme lapsivesipunktioon.

Kertoivat sukupuolen sielläkin niin että lääkäri kysyi ultratessa haluatko tietää ja halusinhan minä, lisäksi varmistus tuli punktiotuloksen kautta kun kysyin että saako ultraukselle vahvistusta ja kromosomit olivat xx=tyttö

onnellinen kohta kahden prinsessan äiti !

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat