Seuraa 

Heippa jumppaajat!

Kuinka jumppa on sujunut synnyttämisen jälkeen? Minkälaisilla tunneilla ja kuinka usein olet aloittanut/jatkanut jumppaamista synnytyksen jälkeen? Lisäksi, onko tietoa tai kokemusta, vuotavatkohan rinnat maitoa jumpan aikana? Synnytin itse 5/06, kävin jumpassa (2-3 x vkossa:bodypump, mammajumppa ja kuntojumppa) rv:lle 30 saakka. Jälkitarkastukseni on 5.7, jonka jälkeen ajattelin jatkaa jumppaamista. Entä miten järjestitte lastenhoidon jumpan ajan? Jumppailoa kaikille!

Kommentit (3)

Liivinsuojia kun käyttää, kaikki sujuu hyvin. Ja kunnon rintaliivit (varsinkin juostessa), itselläni rinnat kasvoi imetyksen myötä niin valtavasti.



Tosin aika stressaavaahan se urheilu oli siihen asti, kun imetin (10,5 kk). Aina sai kiirehtiä lenkille/ jumppaan ja kamalalla kiirellä takas. Varsinkin kun vauva oli pieni, ei mamman urheiluista meinannut tulla mitään (aina oli vauvalla nälkä, eikä ollut kiva tulla huudon saattelemana kotiin). No, mutta sitä vaihetta kestää oman aikansa. Kyllä se siitä. Nykyään voin mennä treenaamaan, kunhan lastenhoito järjestyy. Ikävä kyllä senkin järjestäminen on välillä työn takana. Mutta piristää mieltä, kun pääsee urheilemaan!

Jumppasin varmaan juuri samoille viikoille kuin sinäkin. Ja lenkkeilen maastossa vielä rv 41. Hyvä oli vointi ei supistellu, ei kyllä syntynyt edes sit alateitse. Tyttö 6/05. Leikkauksen jälkeen varovaisia lenkkejä keskustaan vaunuilla ja pikku hiljaa pidempiä. Hetimmiten lantionpohjan lihaksia ja syviä vatsoja harjoittaa. 8/05 aloin ohjaa jumppaa kerran viikossa myöhemmin syksystä jo juoksee varovasti. Liikuntaa tuli n 5 kertaa vkossa. Mutta näin oli myös ennen raskautta. Nyt ei ehdi ihan niin paljon....:)



Niin ja ennen jumppaa imetys, heti tultua taas ja isi katsoi sen tunnin kotona. Mulla oli liivinsuojat jumpassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse jumppasin/uin rv 38 asti. Synnytyksen jälkeen olin niin väsynyt, ettei liikunta kiinnostanut laisinkaan, vaikka ennen lasta olin urheillut 6 krt/ vko. Vasta jälkitarkastuksen jälkeen (6 vkoa synnytyksestä?) aloin uimaan ym. " kevyttä" , ja tein lantionpohjanlihaksia (sillä oli virtsankarkailua). Sen jälkeen sitten vähitellen juoksua ja jumppaa. Isojen rintojen kanssa oli kyllä aika hankalaa juosta, se häiritsi minua.



Nykyään jumppaan n. 3 krt viikossa. Lapsella tosin ikää jo 1,4v. Haluaisin urheilla enemmän, mutta lastenhoitoa on vaikea järjestää. Täytyy siis tyytyä tähän määrään tässä elämänvaiheessa. Mukavia treenejä muillekin!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat