Vierailija

Joudun eteisistukuan vuoksi sektioon ja nyt kaipailen kokemuksia teiltä muilta.

Kuinka nopeasti pääsitte liikkelle sektion jälkeen? Kuinka kauan haava oli kipeä? Ja kuinka kipeä se oli ( verrattun vaikka umppari haavan kipuun), siis ihan oikeasti? Minulla on aika korkea kipukynnys joten mietin, että voiko se olla niin kamalaa kuin väitetään... Mikä auttaa nopeuttamaan paranemista?

Kiitos vastauksista!

Kommentit (4)

En enää oikeastaan muista. Aina on ollut laitokselta kiire kotiin. Olen välttynyt haavatulehduksilta ja toipuminen on ollut rivakkaa. Olen yrittänyt heti leikkauksen jälkeen aloittaa jumpan jalkoja heiluttamalla ja mahalihaksia supistellen. Laitoksella pieni lenkki aina ennen ruokailua ja syönyt olen heti reilusti, sitä mitä sai.

Ekan jälkeen oli oikeastaan aika kamalaa, en juuri ole ollut missään leikkauksessa. Pissapussi koivessa ei paljon mihinkään kävellä, imettäminen hankalaa, kun ei vielä mitenkään osaa ja lapsikin oli unelias ja ja. Lapsenhoito vierasta. Sua rentouttanee, että olet valmistunut asiaan ennalta, itsellä tuli kiireellinen sektio.

Mulla oli paranemistestinä kävely postilaatikolle :-) Jossain vaiheessa (varsinkin viimeisen jälkeen) maha ei tuntunut enää siltä, kuin olisi pesukoneen rumpu irti jengoiltaan vaan lihakset piti homman kasassa :-)

Tsemppiä sulle ja onnea synnytykseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että kivusta ei tarvi kärsiä. Reilusti kipulääkettä jo ennen kuin särkee ja mahan toimintaa tarvittaessa lääkitystä, ettei tarvi pinnistellä.

Mulle tehtiin maaliskuun puolessa välissä kiireellinen sektio, vauva ennakoidun happivajauksen vuoksi. Parina ekana päivänä haavaa särki niin, että sängystä nouseminen teki tiukkaa... mutta kun ylös pääsi pysty kyl kävelemään, mutta varovainen sai olla. Aivastaminen, yskiminen ja nauraminen tuntu haavassa viikon verran. Sairaalassa oloaikana sain aina illalla tujun kipulääkkeen ja sillä pärjäsi. Kotiin pääsin viidentenä päivänä ja siitä asti myös olin ilman kipulääkkeitä. Mulle ei ainakaan jäänyt sektiosta minkään näköistä kammoa.

Ja kyllähän " pienen" kivun kestää kun palkinto on niin mahtava :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat