Vierailija

Ihan muutama aika epäselvä sana vaan tulee. Omaa hölötyskieltä kyllä jaksaa höpöttää, mutta ei mitään järkevää. Ammattilaisa paikalla? Kertooko jostakin?

Kommentit (5)

Meidän kaksi vuotias on alkanut vasta parin viime kuun aikana puhua selvästi ja juttua riittää nyt vaikka muille jakaa. Aikaisemmin hän puhui todella vähän, yksittäisiä sanoja jne.

Mutta jos lapsesi ymmärtää puhetta, niin ei ole mitään syytä huoleen.

Olen neuvolassa miettiny terkan kanssa kun muutama sana hallussa, yleensä kuitenkin sanoo jonkun tavun sanasta.. :( Joskus n. vuoden vanhana sano: KUKKA, kokonaan, mutta nykysin sekin on KA!

Miehelläni on lukihäiriö jotenka me ollaan menossa puheterapeutille jos ei lapsi ala puhuun kuukaudessa, siis lähete otetaan ja se ilolla käytetään!

Paremmat mahdollisuudet lapsella on oppia isompana jos asiaa aletaan katselemaan NYT eikä kun ikää on 3 vuotta ja varataan ekoja aikoja.. Sitä mieltä on terkka ja sitä mieltä olen minäkin. Moni sanoo et nyt kun lapsi menee tarhaan niin sielä " oppii" puhumaan, mutta musta on outoa jos sielä oppii puhumaan, höpötän minäkin lapselle kokoajan.

Muutenkin jos meillä on joku ongelma lapsella niin haluan auttaa lastani niin pian ja parhailla tavoilla kuin voin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei kannata huolestua. Meidän esikoinen oli myös myöhäinen puhuja. Kaksivuotiaana tuli n. 10 sanaa eikä nekään olleet laajalti käytössä. 2,5-vuotiaana tuli jo pieniä, 2 - 3 sanan lauseita ja 3-vuotiaana puhui kuin ruuneperi. Nyt kun on 4-vuotias, toivoisin, että olis joskus hiljaa ;) Luonnollisesti itse olin hirvittävän huolissani pojasta ja itkin, että vähintään dysfasia on. Turhaan tuli taas huolehdittua...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat