Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Tämä alkanut noin kuukausi sitten ja tulevat aina vain useammin. Päättelin, että johtuisivat stressistä, sillä sitä on paljon... Miehellä alkoholiongelma, seksi ei suju, muuten rahahuolia ja uhmis lisäksi yms. Pitäiskö mennä lääkäriin, eilen alkoi jo pelottaa kun meinasin pyörtyä kun en saanut henkeä. Ennen ovat menneet ohi ihan itsestään, kun on vaan keskittynyt hengittämään rauhallisesti.

Kommentit (11)

pitkään jatkunut ahdistuneisuus. Luulin oireiden johtuvan ahdistuneisuudesta, erosta jne.

En osaa nyt tarkemmin selvittää. Mene asiantuntevalle lääkärille.

oli todella pelottavaa ja luulin kuolevani yöllä kun en saanut henkeä.

Kävin lääkärissä koska halusin varmistaa ettei ollut mitään fyysistä. Otettiin verinäytteet ja sydänfilmi ja kaikki oli ok. Onneksi oli korvien välissä ,sen jälkeen ei oireita ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mikäli niitä ei löydy, syynä psyykkiset tekijät. Itselläni kauan sitten oli samanlainen tilanne ja toipumiseen meni reilu vuosi. Paljon auttoi se, kun sai tietää, ettei fyysistä vikaa ollut. Sitten pystyi keskittymään mielen hoitamiseen. Lääkitys ja terapia yhdessä auttoivat ja täysin terve ja oireeton olen ollut pian 13 vuotta, jona aikana olen maailmaan saattanut neljä lastakin.

Ehkä ei sulla toimi, mutta mä aloin tällaisen kohtauksen alkaessa laskea kymmeneen hitaasti ja sen mukaan hengittämään. Eli yk-si (ulospuhallus kestää 2 sekuntia), kak-si (sisäänveto, kestää 2 sekuntia), tätä jatkoin kymmeneen ja keskityin täysillä siihen laskemiseen.

Mulla iski pahiten julkisissa liikennevälineissä, mutta tämä tehosi hyvin.

Mulla oli jossain vaiheessa samanlaista, kävin lääkärissä ja olisi kirjoittanut jotain ahdistusta lievittävää lääkettä. Imetyksen aikana niitä ei kuitenkaan voinut käyttää. Kun itse tiedostin paremmin tilanteen ja oman stressin, sain hommattua itselleni omaa aikaa kolmen lapsen hoidosta.

Sain myös lääkärissä käytyäni varmuuden, ettei johtunut fyysisestä sairaudesta, otettiin esim. kilpirauhaskokeet. " Kohtauksetkin" menivät ohi, kun tiesin, etten oikeasti voi tukehtua, vaikka välillä siltä tuntuikin.

Eli suosittelen lääkärissä käyntiä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat