Vierailija

Nyt 2. lapsen synnytyksen jälkeen ihana tunne, oli jo pari tuntia synnytyksen jälkeen sellainen olo kuin ei olisi ollenkaan synnyttänyt. Pystyin istumaan ja kävelemään heti synnytyksen jälkeen eikä juuri pyörryttänytkään. Eikä tullut kuin pari pientä pintahaavaa. :)

Esikoisesta olin kipeä vielä monta viikkoa synnytyksen jälkeen (eppari)

Kommentit (15)

Mulla 2 lasta.

Ekasta oli vuotoo 2 viikkoa, istuminen oli OK, mut vähän särki ilkeesti viä viikon kuluttua. Nappailin särkylääkettä. 3 tikkiä laittoivat.

Tokan synnyttyä äiti tuli 5 tuntii synnytyksestä kattoon lapsenlasta ja mää istuin ja kävelin kun synnytyksestä olis pitempi aika. Kotiin kun mentiin oli vuoto miltei loppu ja särkyä ei ollu nimeksikään. Pari naarmua tuli kun repes, muttei tikattu.

Kolmatta kuumeillaan ja hyvät on fiilikset toipumisen suhteen.

Tokasta mun paino vikalla mittauksella oli 96 kiloo ja pituutta mulla 159 senttiä, nyt on 30 kiloo lähteny 8 kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja että on mahdollista selvitä ilman mitään repeämiä (tosin itse punnasin tällä toisella kerralla yli kilon pienemmän vauvan kuin esikoinen oli, joten sekin varmaan vaikutti.

Ei kun nyt muistin yhden asian mikä vähän vaivasi, kahtena yönä synnytyksen jälkeen jouduin ottamaan särkylääkettä jälkisupistuksiin. Mutta ihanaa on nyt hoidella vauvaa ja esikoista kun on itse kunnossa.

ap

Siksi mä aina sanonkin, kun jotkut selittää sektion helppoutta, että siitä ei voi koskaan edes teoriassa toipua yhtä nopeasti kuin hyvin menneestä alatiesynnytyksestä. Kun kukaan ei nouse leikkauspöydältä jaloilleen ja ala hoidella vauvaansa samoin tein. Itse olen siihen kaksi kertaa pystynyt.

Tokalla kerralla appiukko ihmetteli tosissaan, kun synnytyksestä seuraavana päivänä mentiin miehen vanhempien kautta kotiin, siellä oli juhlapäivällinen ja meikä istui pöydässä ihan samalla tavalla kuin kaikki muutkin. Kukaan ulkopuolinen ei olisi voinut sanoa, kuka siitä pöydästä oli edellisenä päivänä synnyttänyt.

Suoraan sängystä kävelin suihkuun, seisoin koko suihkun ajan ja sieltä suoraan sängylle istumaan, eikä tehnyt edes tiukkaa..=). Kätilöä kyllä vähän huolestutti suihkussa seisominen heti kun oli istukka syntynyt..kävi ovella vähän väliä tarkistamassa, että kaikki ok.

Eka synnytys oli sektio ja olin kipeänä pitkään.

Tämä toinen normaali alatiesynnytys. Heti kun poika tuli ulos niin kipu loppui kuin seinään. Istukkakin soljahti vain ulos:). Nousin sängystä heti kun olin imettänyt poikaa, menin suihkuun ja istuin ja join samppanjaa:-)). Sitten kävelimme osastolle.

Olin kyllä tosi hyvässä kunnossa, ei oikeastaan yhtään mitään vaivaa!

Ekan jälkeen alku meni tosi hyvin, vajaa viikko synnytyksen jälkeen rasitin itseäni hieman liikaa kaupoilla käydessä ja vasta silloin tuli alapää kipeäksi pariksi päiväksi.

Toisen ja kolmannen synnytyksen jälkeen olen jo viikossa parissa ollut lähes ennallani.

3,5 kg olleet lapset ja ekassa synnytyksessä tuli pari pientä pintarepeämää, mutta toisessa ja kolmannessa ei edes niitä. Olen kai hyvin venyvää kudostyyppiä ja kroppani suunniteltu raskauksiin ja synnytyksiin ;)

Josko näitä pari lisää vielä tekisi ;D

Vierailija:

Lainaus:

Suoraan sängystä kävelin suihkuun, seisoin koko suihkun ajan ja sieltä suoraan sängylle istumaan, eikä tehnyt edes tiukkaa..=). Kätilöä kyllä vähän huolestutti suihkussa seisominen heti kun oli istukka syntynyt..kävi ovella vähän väliä tarkistamassa, että kaikki ok.

siksikö se kätilö ihmetteli kun lotrasin kauan ja nautin suihkusta =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat