Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vai odottasko että ikäeroksi tulisi vähän enemmän. Nyt tulisi tasan 2v jos tulisin heti raskaaksi.

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehkäisyhän on sitä että ei haluta lasta.

Ja kun jättää ehkäisyn pois on lapsella lupa tulla jos on niin onnellisessa asemassa se että sen saa.

En pidä itsestään selvyytenä sitä että toinen lapsi saadaan, mutta mun mielestä ei ole myöskään mitään syytä olla niin pessimistinen että etukäteen kokoajan manailee sitä että jos ei saakaan toista lasta. Sitä kun ei tiedä muuten kun jättämällä sen ehkäisyn pois. Minä haluan ajatella niin että me saamme toisen lapsen. Jos emme saa suren sitä vasta sitten.

t.ap

Nyt vaan huomaan että vauvakuume alkaa nostaa päätään..

Kait mä odotan vielä kuukauden. Hassua tiedän, mutta en halua että lapsilla olisi samassa kuussa synttärit. Vaikka tiedän että tuskinpa edes tulisin kovin nopeasti raskaaksi. Esikoista yritettiin 5kk..

Vai pitäskö vaan antaa tulla jos luoja suo..

t.ap

Mulla on molempiin sisaruksiini kahden vuoden ikäero, ja musta se oli lapsena hyvä. Mies taas on viisi vuotta veljeään vanhempi ja hänestä se oli liian suuri ikäero. Me aloitettiin varmuuden vuoksi toisen vauvan yritys kun eka täytti vuoden, mutta tärppäsikin heti, joten ikäeroksi tuli 1v. 9kk. Hyvin on mennyt, vaikka tietysti työtä on kaksinkertainen määrä. Siihen kannattaa varautua. Ja asennoitua niin, että ei voi olla mikään täydellinen perheenemäntä jos perheessä on kaksi pientä, jotka eivät ole maailman rauhallisimpia ja hiljaisimpia luonteeltaan.

Itse olen tyytyväinen, kun näen, miten paljon sisaruksista on toisilleen iloa jo nyt, vaikka toinen on vielä vauva.

Luulen, että aika monet miettii ainakin jossain määrin toisen lapsen hankkimisen järkevyyttä siinäkin vaiheessa, kun se toinen on jo tulossa.

Kirjaa vaikka paperille hyviä ja huonoja puolia siitä toisen lapsen tulosta. Etukäteenhän ei voi koskaan tietää, millainen se tuleva vauva on vai tuleeko niitä kaksi tai kolme kerralla :)

Mieti myös etukäteen omaa jaksamistasi mahdollisimman realistisesti. Meillä on kolme lasta suht pienillä ikäeroilla ja tukiverkosto on aika vähäinen. Mies kuitenkin osallistuu hyvin lasten hoitoon ja olen itse kokenut, että jaksan lapset hoitaa.

Meillä poika täyttää ylihuomenna 2v ja just puhuttii miehen kanssa että 3 vuoden päästä hankitaan seuraava lapsi. Eli olisi 5 vuoden ikäero. Tänään aattelin että vaikka eka lapsi sai alkunsa melkein heti niin tokan kohalla voi mennä vuosia ennen kun tärppää. Teillä voi käydä samalla lailla.

Ja ysille: lapsi on lahja Jumalalta.

Me odotimme. Nyt olemme olleet 2 vuotta lapsettomuushoidoissa miehen äkillisen spermanlaadun huononemisen syystä. Aina ei käy niin kuin toivoo.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat