Vierailija

Jos työntekijän kanssa on sovittu kuukausipalkaksi vaikkapa 1500, niin mitkä tekijät voivat tätä summaa laskea? Mitkä ovat siis ne tekijät, jonka perusteella omistaja voi maksaa alle sovitun?

Kommentit (11)

Vierailija:

Lainaus:

jolloin kuukausipalkka jää alle 1500 euron?

entä jos on vaikka 3 pv hoitamassa sairasta lasta, niin saako hän vähentää kolmen päivän palkan palkasta?

Jälkimmäisessä tapauksessa kyllä, jos et ole toimittanut sairaslomasta lääkärintodistusta työnantajallesi, ensimmäisessä tapauksessa ei, jos asiasta ei kanssasi sovita erikseen tai sinun kanssasi tehdä uutta työsopparia.

jolloin kuukausipalkka jää alle 1500 euron?

entä jos on vaikka 3 pv hoitamassa sairasta lasta, niin saako hän vähentää kolmen päivän palkan palkasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Liitoilla on toimistoja ja itse tulet kuulumaan johonkin ammattiosastoon niistä voit kysellä noita palkkaan ja työaikaan liittyviä asioita

Jos on virhe sinulla on oikeus saada korjaus asiaan ja puuttuvat rahat pikimmin.

Liittoon voi liittyä myös niin ettei pomo sitä tiedä ja silloin maksat jäsenmaksun itse, tavallisinta on että jäsenmaksut menee suoraan palkasta.

TES = työehtosopimus

Minimipalkan alle ei voi teettää töitä.

Palkka voi olla työehtosopimuksen mukainen tai sopimuspalkka. Sopimuspalkka on yli allalle sovitun työehtosopimuksen.

Palkkataulukot sisältyy TESsiin.

Toivottavasti tämä auttoi.

En ole ollut sitten teini-iän kuukausipalkkalaisena ja en siten ole selvillä kaikista koukeroista.

Nyt olen saanut jo kahteen otteeseen palkkaa alle sovitun ilman selvää syytä. Asia lienee syytä ottaa esille pomon kanssa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat