Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

pojat, tytöt, miehet, naiset, mummot ja vaarit.

Tuijottavat, huutelevat, kyselevät tms. kun liikutte lapsen/lapsien kanssa ihmisten ilmoilla???

Itse olen saanut lapsen 24-vuotiaana, eikä nyt pahemmin ole kukaan vastaantulija ole minua ihmetellyt. (ehkä mä oon niin rupsahtanu, tai jotain) =)

Nyt kun 18-vuotias siskoni on liikkunut enemmän lapseni kanssa niin melkein joka kerta joku on kysynyt, että " onko toi sun" tai jotain muuta yhtä järkevää. Tai sitten jos itse olen mukana ja kävelen muutaman metrin jäljessä, vaikka jossain ruokakaupassa niin olen huomannut, että monet oikein kääntyvät perään katsomaan ja pudistelevat päätään.

Kuvitteleeko ihmiset, että jos joku työntää vaunuja niin automaattisesti työntäjä on lapsen isä tai äiti. Ja mitä sitten vaikka onkin nuorena lapsen saanut??!!

Kommentit (11)

Olen lyhyt 150cm, hoikka ja aika baby face. Vaikka minulla olisi miten jakkupukua ja piikkikorkokenkiä ja meikkiä, niin ei auta, olen todella nuoren näköinen.

Aika paljon saan tuijottelua, varsinkin jos muksut kutsuvat mua mutsiksi/mammaksi/äidiksi tai minä sanon vaikka " odota, että mutsi laittaa tämän ensin" .

Ja niitä kyselyitä " voi onko nämä kaikki tosiaan sinun" " minkä ikäinen sinä oikeen olet" " eikai nämä lapset voi olla sinun kun olet niin nuori" .

Kun esikoisen sain ja innoissani ja ylpeänä hänen kanssaan kuljin joka paikassa, niin pahoitin usein mieleni, kun joku tuli negatiiviseen sävyyn kyselemään :(

Joskus, sitten joku puhuu kuuluvalla äänellä jollekin, TEINIÄIDEISTÄ negatiivisesti, että varmasti kuulen.

Mä olen kotoisin Helsingistä ja mutsi oli minun ensimmäinen sana, tosin ilman s-kirjainta. Eli äitinikin käytti sanaa mutsi lapsuudessani, eli stadin slangia, murretta sekin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joskus korjaan, joskus en. Ja kyllä joskus yleensä vanhat miehet sanovat että miten nuorena olen lapsen saanut, mutta ei millään pahalla. Luulen, että he luulevat mua vieläkin nuoremmaksi, koska kuulemma näytän nuoremmalta mitä olen.

Itse en ole tuijotteluun törmännyt, mutta ystäväni kuulee usein kommentteja iästään, hän näyttää todella nuorelta. Eikä asiaa yhtään auta se, että lapsen isä on afrikasta. Harmittaa todella kaverini puolesta. Jo raskaana ollessaan kertoi ihmisten tuijottavan.. :(

Meillä on aika iso ikäero ja minulla oli silloin ikää 18v. Siinähän ihmiset tuijottivat, koska he heti olettivat meidän olevan pariskunta ja lapsien meidän yhteiset. Ihme, ettei kukaan erehtynyt kyselemään mitään.

Just näitä huokailuja ja pään pudistuksia. Ja puoliääneen " kuiskivat" toisilleen, voi miten on nuori äiti jne.

Kumma juttu. Ei taida heille tulla mieleen että kyseinen nainen saattaa olla vanhempi miltä näyttää tai ei ehkä olekaan lapsen äiti.

ja vaikka olisikin nuori&äiti, niin MITÄ SITTEN!?

Suomessa olisi kiva kuulla vaikka poitiivisia kommentteja että onpa söpö lapsi tms. eikä aina kuiskita vaan selän takana jotain negatiivista, GRRR!

Oli kyllä vähän hassua kun joku mummeli sanoi: " noin äiti antaa maitoa" , kun kaivoin tuttipullon esiin.

Ja olin silloin sellainen pikku punkkari =)

Minulla on nuorimpaan pikkuveljeen ikäeroa 15 vuotta. Kun liikuin hänen kanssaan 15-19-vuotiaana, sain aivan hirveästi kommentteja ja päivittelyä. Välillä myös 13-vuotiasta veljeäni luultiin pikkuveljensä isäksi. Jossain kaupassa tultiin joskus arvostelemaan veljeäni, kun pikkuveli oli niin huonosti kasvatettu, kun huusi " isäänsä" etunimellä. Heh.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat