Vierailija

lomalla ollaan lomalla, nautitaan ja ostetaan ja syödään mitä tekee mieli eikä mietitä jokaista pientä ostoa kuin viimeistä päivää et kannattaako nyt vai ei tai kotona pikkukaupassa toi on 30 senttiä halvempaa. En siis yksinkertaisesti tajua - ja kun jotkut laittavat eväskoria..mielestäni se kuuluu rantaelämään ja on silloin ok mut jos ekaks ajetaan autolla 200 kilsaa ja sit poimitaan hikisiä voileipiä takakontista ja juodaan lämmintä mehua/kylmää kahvia, kun lapset miel olisi halunneet hampparia viereisestä ihanasta paikasta. Onko joku muu samaa mieltä? Nyt joku alkaa puhumaan rahasta, mut uskallan melkein väittää että jos on varaa lähteä lomalle on kyl varaa jättää leivätkin kotiin ja NAUTTIA kaikesta mitä eteen tulee. Kommentteja?

Kommentit (18)

Muutenkin mielelläni sisällytän lomaan jonkin yhden luksusjutun.

Mutta vaikka näin ajattelenkin nyt, niin ei minun silti tarvi unohtaa sitä, kun lomailin pienillä budjeteilla. Opiskeluaikana lomat eivät saaneet syödä liikaa rahaa, ja kyllä silloin ärsytti, kun matkaseura halusi aina törsätä kaikkeen ja itsellä ei olisi ollut halua tuhlata " turhaan" . Tämä ajttelu ja tunne on hyvä muistaa, jos sattuu lomailemaan pihimmässä seurassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja kyllä - meillä todellakin syödään eväitä. Suomi on täynnä hyviä levähdyspaikkoja, joilla mukava napsia eväitä, maistuu myös muksuille.

Pk-seudun arkielämässä käymme niin usein syömässä ulkona (raflassa, pizzalla, roskaruokaa), että on taivaallista syödä esim levähdyspaikalla järven rannalla itse tehtyjä eväitä :) Aah miten suomalaista :)

Tai että huoneistohotellissa haluaa laittaa aamu- ja iltapalat, mutta ottaisitko risteilylle eväät mukaan? Tiedän sellaisenkin tapauksen..Eikä ollut mikään mummeli, mies oli vaan niin pihi!

kuin törsätä rahaa siellä .Matkat ovat jo kalliita ja kun sitä rahaa ei liikaa ole niin kyllä minä kokkaan vähän sitä sun tätä ja lapsille oli mukana kaurahiutaleita,kiisselisysteemeitä ja tummaa leipää.

Mielelläni söisin jokaisen suupalan ravintolassa,mutta se saa odottaa kunnes tulee lottovoitto.

kun anoppi oli ulkomailla niin ei raskinut kertaakaan lähteä ulos syömään vaan keitteli huoneistohotellissa lounaaksi kaurapuuroa, perunoita yms. Onpa järkeä lähteä ulkomaille jos ei yhtään tutustu esim juuri maan ruokakulttuuriin.

Rahasta se ei ole kiinni. Jos jossain tarjottaisiin hyvää, täyttävää evästä/pikkunaposteltavaa, niin kyllä olisin valmis maksamaan.

Ja ulkomailla matkaillessamme ostammekin valmiita eväitä, koska niitä on tarjolla ja ne on HYVÄN MAKUISIA.

En söisi enkä syöttäisi lapsillenikaan sitä mössöä ja pahaa, siis todellakin pahaa ruokaa mitä esim. huoltamoilla ym. tienvarsien taukopaikoissa tarjotaan, edes ilmaiseksi.

Eri asia sitten jos matkan varrella on joku isompi kaupunki jossa kunnon ravintoloita, niin niissä sitten voi syödä.

Arkena tulee niin paljon syötyä Mäkkärissä, kiinalaisessa ym. että lomalla todellakin haluaa panostaa laatuun ja olen tossa eväspuolella todennut sen laadun olevan kohdallaan kun eväät tekee itse.

Eli kyllä me reissussa tehdään välillä omia eväitä ja ostetaan kaupasta 6 euroshopper tuuttia 1,5 eurolla sen sijaan että joka iikalle parin euron tötterö.

onko oma auto?

Henk. koht. en lomareissulla tietokoneella olisi.

Mutta tuota eväs politiikkaa ja levähdyspaikkoja järven rannalla kannatan. peukut sille

Meillä ainakin on aika pienet rahat tai miten sen haluaa ajatella. ostettiin oma rivitaloasunto Helsingistä ja lainaa ja muita menoja on paljon. Kuitenkin halutaan joskus veidä lapset matkoille ja kyllä meillä ei ole varaa syödä joka ateriaa ulkona.

Kuitenkin päästiin kok perhe matkalle. jA Niin kyllä ne eväätkin maistuu hyvälle ja se itse tehty lounas naurun ja iloisen meinigin keskellä siellä huonneessa!

mutta en todella raahaa nitä ympäri suomea. Ja jos ulkomaille lomalle lähdetään, en ole koskaan pihistellyt. Kyllä lomalla ollaan lomalla ja mulle se tarkoittaa myös ruoan tekemisestä lomaa. En myöskään halua lähteä jollei ole sitten varaa oikeesti elää ja olla kuin viimeistä päivää, olla vaan rennosti, tehdä mitä vaan ja syödä kaikkea ihanaa!

Eväät meillä kuuluu rantaelämään ja vappupiknickiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat