Vierailija

Olemme lähdössä 1-vuotiaamme kanssa Tunisiaan, Sousseen ja kuulisin mielelläni muilta kokemuksia ja vinkkejä matkaan liittyen. Siis itse Tunisiaan liittyen, sillä lentokonekuviot ja muut ovat jo aika tuttuja. Mitä siellä siis voi tehdä, pääseekö rattaiden kanssa kulkemaan, ovatko lapsirakkaita jne.?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (10)

eikä minua jätetty hetkeksikään rauhaan; joka puolelta miehet käpälöivät ja tyrkyttivät milloin mitäkin palvelua ja minua ahdisti. tuo " port el kantaoui" oli paljon rauhallisempaa aluetta kuin keskusta, varsinkin medina! meitä yritettiin huijata lähes joka käänteessä ja pari kertaa meinasivat perhanat onnistuakin.

eli;

- älä ikinä nouse taksiin ellet ole ETUKÄTEEN sopinut matkan hintaa. yleismaailmallinen " kutsun poliisin" yleensä tehoaa jos kuski ei meinaa ottaa uskoakseen etten ole valmis maksamaan enempää hintaa kuin mitä oli sopimus.

- älä usko medinan alueella liikkuvia huijareita jotka uskottelevat sinulle tietävänsä yhden hyvän kultasepän liikkeen/muhammedin rukouspaikan/ruokapaikan! pääset rahoistasi ennen kuin huomaatkaan

- älä anna mattokauppiaiden uskotella sinulle, että myytävät matot ovat eurooppalaista standardikokoa joka varmasti sopii olohuoneeseen kuin olohuoneeseen..

listaa voisi jatkaa loputtomiin, mutta etköhän jo saanut jotain osviittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lienee eri asia mennä sinkkutyttönä kuin oman perheen kanssa, tuskin miehet perään huutelee kun liikkuu oman miehen seurassa (tuollaisia kokemuksia on itselläni Turkista).

Kivan matkakohteen olette valinneet tai siis ainakin me kovasti pidimme. Meillä oli mukana 1,5 vuotias. Rattailla pääsi hyvin liikkumaan. Hotellimme oli Port el Kantaoui alueella. Alueella oli huvipuisto ja " eläinpuisto" , jonka eläimiä ihmettelimme aina kulkiessamme ohi. Retkellä kävimme suuressa eläintarhassa. Ihmiset todella lapsirakkaita. Varsinkin nuoret pojat olivat jopa liian innokkaita hauskuttamaan poikaamme. Rannalla rauhallista ja siistiä. Kohde, jossa loman onnistuminen riippuu varmaan osittain hotellivalinnasta. Näin jälkikäteen kun muistelee, mieleen tulee ensimmäisenä hotellin hyvä ruoka, leikkipaikka, rauhallinen ja tilava allasalue + hotellin järjestämä hevoskyyti hotellin omalle rannalle ( =AM ja Kanta). Oikein mukavaa matkaa!!!

Olin siellä joskus 5 vuotta sitten työporukan mukana ja en kyllä enää ikinä mene uudelleen!! Hygienian kanssa oli vähän niin ja näin (yli puolet porukastamme oli vatsataudissa) ja paikalliset miehet olivat todella asiattomia huuteluineen jne.

kannattaa satsata hotellin tasoon. Parhaiten lomastaan nauttii valitsemalla hotellin, jossa on järjestettyä iltaohjelmaa. Puolihoitoa suosittelen ehdottomasti!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat