Vierailija

En saanut ketään kukkien kastelijaa matkan ajaksi ja lisäksi en ole mikään viherpeukalo :(

Oisko kellään jotain vinkkiä? Kukat ovat kaikki sellaisia kesäaikaankin korkeintaan pari kertaa viikossa kasteltavia. Huolettaa, kun eivät ole altakasteluruukuissa, vaan tavallisessa, missä on kyllä soraa pohjalla mullan alla.

Kommentit (12)

mä en oikeen käsitä että miks niille pitäs hankkia joku kastelija loman ajaksi.

MEiltäkin anoppi joskus kysyi kun lähdettiin viikonlopuksi pois kotoa että pitääkö kukkia käydä kastelemassa... outoa, no mutta anopilla ja hänen tyttärellään ei olekaan yhtään hyvinvoivaa kukkaa kotona ja ne saa aina ne tapettua.

Kukat pitää aina välillä päästää ihan kuivaksi ja sitten taas kastella hyvin.

Tosiaan minä kstelen kerran kahessa viikossa ja jotain parikymmentä erittäin vihreetä nättiä kukkaa omistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sitten villalankaa sopivia pätkiä sieltä ämpäristä sinne tänne kukkaruukkua tökkäset. Johtaa sopivasti kosteutta ruukkuun. Kuullostaa ihan pöljälle, mutta toimii ;D

laittoi kaikkien ruukkujen alle ison kipon jossa vettä ja kukkaruukun siihen. Tämäkin toimii.

Jos sinulla on kaktuksia niin eivät tarvitse vettä tuona aikana.

Kun reilusti kastelet ennen matkaa niin eiköhän nuo sen 10 päivää selviä hengissä. Itse en laittaisi mitään vesipullo-villalankaviritelmiä, tuo auringosta pois ottaminen riittää + runsas kastelu.

Jos ulko, niin melko tasainen, koko päivän kestävä varjopaikka on jo aika hyvä ensiapu. Sisäkukat ei varmaan kymmenessä päivässä ehdi kärsiä ollenkaan, jos kastelet ne hyvin lähtiessäsi.

Nyt muistan itsekin kuulleeni tuon veden " johtamisen" lankaa tai kangasrättiä myöten ämpäristä tai tiskialtaasta.

Tosin, nyt kun itsekin ajattelen tarkemmin, niin ei tuo 10pv nyt niin pitkä aika olekaan, hajamielinen kastelija kun olen muutenkin ;-)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat