Seuraa 

Sydäntä särkee viedä pikku-ukko hoitoon elokuun lopulla. Ikää pojalla silloin 1v 2kk. Totuus vaan on, että opiskelut kutsuvat ja tie on niiden osalta vielä pitkä. Jännittää vain kovasti. Poika ei vielä edes kävele, jääköhän pahasti muiden jalkoihin..

Kaipaisin muiden samassa tilanteessa jo olleiden kokemuksia ja rohkaisua.

Kiitos etukäteen!

Kommentit (3)

Meillä poika aloitti ryhmiksessä hiukan yli vuoden ikäisenä. Menee aamuisin tosi mielellään ilman itkuja. Joskus kun äiti vie (varsinkin uhmiksen alettua) tulee itku, mutta isän kanssa ei juuri koskaan. Alkuun poika ei juuri kävellytkään, vaikka olisi osannut, mutta hyvin selvisi. Vaikka itse surin pientä raasua isojen keskellä. Varsinainen kävely alkoi jostain syystä vasta parin viikon päästä hoitoon menosta. Ehkä tuttu tapa kontata oli turvallisempaa uudessa paikassa. Kavereita on isoja ja pieniä. Ja kotipäivien jälkeen kavereiden tapaamista jo odotellaan.

Negatiivisin puoli vuodessa on ollut sairastelut. Kuukausittain on ollut jotain pientä ja varsinkin syksyllä korvatulehduksia yms. Vähän väliä järjesteltiin miehen kanssa työmenoja ja tehtiin töitä iltaisinkin. Oma jaksaminen oli tosi kovilla, varsinkin kun taudit iskivät aika ajoin vanhempiinkin. Myös hoititädit sairastelivat, joten toinen huono puoli oli sijaiset, joiden myötä illat oli aina levottomampia.

Hankalinta hoitoon menossa taisi olla äidin sopeutuminen. Alkuun tuntui, että olisi pitänyt noutaa pikkuherra jo lounaan jälkeen pois ;)

olen viemässä poikaani syyskuussa ryhmikseen,täyttää silloin vuoden.itse palailen elokuussa töihin,poitsu on elokuun isän kanssa.olen itse töissä päiväkodissa jossa nuorimmat on vuoden ikäisiä.oon 10v ollut päikkärissä töissä ja mun mielestä nää pienet sopeutuu ja tottuu tosi nopeesti päiväkotielämään.sama varmaa perhepäivähoidossa." vaikeinta" sopeutuminen saattaa olla niillä lapsilla jotka ovat olleet esim.5-6 vuotta kotona.itse vien ihan hyvillä mielin pojan syksyllä hoitoon,saatiin hyvä hoitopaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hain pojalle perhepäivähoitopaikkaa ja sain sen. poikani ei silloin vielä kävellyt mutta noin 1kk päästä hän alkoi kävellä,luulen syyn olleen koska muut lapset kävelivät ja poika halusi myös muiden mukaan..

poika sopeutui todella hyvin hoitoon ei itkenyt silloin kun jätin hänet sinne vasta pari vuotiaana poikani alkoi itkeä aamuisin mutta luulen senkin olevan alkavaa uhmaa.. (äidille pitää itkeä)

ainoa huonopuoli hoidossa oli se että poikani sairasteli ensimmäisen vuoden todella paljon,hän sai melkein joka flunssan mikä vaan liikkui silloin.siitä syystä olin todella paljon pois töistä,ja työantaja ei siitä hirveästi pitänyt..sairastelut kestivät tarkalleen sen ekan vuoden ja sen jälkeen poika on ollut tosi vähän kipeänä(poika on nyt 3v)

sairastelujen takia vaihdoin työpaikkaakin koska työantaja oli minua kohtaan todella inhottava koska olin niin paljon pois töistä

meillä on ollut tosi mukavia hoitotätejä jotka ovat järjestäneet lapsille teatterimatkoja,tutustumista luontoon eläimmiin yms. vaikka on kyse perhepäivähoidosta he eivät " nyhjää" pelkästään hoitajan kotona vaan he käyvät muissa puistoissa yms..

poikani on tykännyt mennä hoitoon mikä on ollut meille pääasia

minulla on ollut tällaisia kokemuksia kun olen laittanut lapseni tosi pienenä hoitoon.toivottavasti sinulle on tästä jotain apua!!

mukavaa kesää!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat