Vierailija

Sydämestä vääntää, kun luen kirjoituksia siitä, miten mies hoitaa lapsia päivittäin, välittää ja ei juo kuin pari kertaa vuodessa sekä viihtyy kotona. Minäkin luulin, että (avo)mieheni on samanlainen, mutta erehdyin pahasti. :´(

Nyt kysynkin; mistä olette miehenne löytäneet? Millaisia kriteereitä teillä oli miehen valinnassa, ja mistä asioista pystyitte päättelemään, että kyseessä on HYVÄ mies?

Olen keräämässä voimia eroon ja haluaisin kuulla jotain positiivista. Olisi ihana kuulla onnistuneista pareista, jotka vielä vuosien jälkeenkin viihtyvät yhdessä. (tai siis että mies viihtyy perheen kanssa)

Sivut

Kommentit (46)

onneksi sinulla on ihana,varmasti tosi rakas lapsi. Ehkä se antaa sinulle voimia tehdä niinkuin sydämesi sanoo. Missä sinä ja lapsesi olisitte onnellisia?

Omalta kohdaltani voin kertoa, että takana oli kaksi vakavaa suhdetta, avioliitto ja kihlaus ja niin nenilleni sain. Päätin, etten enää katsele keskenkasvuisia ja tietynlaisia mm. alkoholiongelmaisia miehiä jne. vaan jos miehen otan, niin 35v eronnut mieluiten parin lapsen yksinhuoltaja tai isä. Siinä oli siis mun toivelista kun olin 27v katkeroituntu miehiin. No, toisin kävi, löysin elämäni miehen, alle kolmikymppisen, lapsettoman mutta eronneen. Olin kävellyt jo kivisen tien, joten tiesin millainen mies tämä on, mitä minä haluan elämältä, mitä mies ja myös ennenkuin aloitimme tapailut kerroin että haluan naimisiin ja lapsia. Haluan perheen, joko sen tai en mitään. Ja myös miehen joka ei ole alkkari. No, sellaisen sain, tulevaisuudesta ei tiedä, mutta nyt olen maailman onnellisin kahden lapsen äiti ja mieheni jumaloi minua ja minä häntä. Ilman kipeitä päätöksiä, itkuja ja suruja en olisi tässä jossa nyt olen.

Voimia, jaksamista ja rukouksia matkallenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosiaan yritän kiinnittää huomiota niihin asioihin joissa mieheen ihastuin ja mittiä miten välttää tekemästä samaa virhettä uudestaan. Pitää paikkansa monet asiat joita olette sanoneet; mies on ainut lapsi, joten ei ole tottunut lapsiperheen hulinaan ja on saanut yksinään kaiken huomion, hän on juonut aina paljon (ennen lapsia se ei haitannut ja uskoin kun mies sanoi lopettavansa lasten tultua) ja porukassa hän on se kovaäänisin hauska mies. Hän on myös aina ollut kiinnostunut kauniista naisista. Näin jälkiviisaana näen itsekin merkkejä, joita en aikanani tajunnut vaikka ne olivat kokoajan silmien edessä... Että voi nainen olla tyhmä! :(

En oikeastaan usko, että olen vielä vuosiin valmis uuteen suhteeseen, niin syvät haavat on vielä nuoltavana. Mutta toisaalta silti pelottaa ajatus, että jos en löydäkkään ketään.

Pääasiana on nyt kuitenkin selvitä erosta hengissä ja selväjärkisenä... Tai ihan ensiksi uskaltaa edes erota.

ap

Itseasiassa mun piti laittaa arvoni ensin järjestykseen ennen kuin löytyi tämä hyvä mies.

Usko ap pois, mulla on ollut molemmat kädet syvällä sonnassa mies asioitten kanssa aiemmin.

Aloin sitten miettiä mitä haluan mieheltä ja parisuhteelta. Tulin siihen tulokseen että haluan tavallisen miehen, tavallisen rauhallisen elämän. En mitään jännitystä ja vaarallisia tilanteita.

Siitä sitten päädyin miettimään että minkälainen sitten on mies joka täyttäisi toiveeni. No tavallinen tietysti. Suljin silmäni miesten ulkonäöltä, asialta joka oli minulla kovin kovin tärkeä asia. Suljin korvani lipeviltä puheilta. Siivosin toiveistani sen että miehellä pitäisi olla hieno ammatti ja komeat kuteet.

Ja sitten PAM! Tajusin että työpaikallani oli mies joka oli ollut salaa ihastunut minuun jo vuosia. Hän halusi minut mutta ei uskaltanut lähestyä kun luuli ettei mulle kelpaa tavallinen duunari. Avasin hänelle sydämeni ja tuossa hän on sohvalla nyt, onnellinen mies. Sain itselleni sielunkumppanin, tulisen rakastajan, jykevän olkapään ja lapselleni luotettavan isäpuolen. Hän hoitaa lasta kuin omaansa, sanoo että ei aina edes muista että tytär ei ole biologisesti hänen.

Että rakastan tuota omaa nallekarhuani!!

Hän oli se " kova" mies joka ei koskaan oikein puhunut kellekkään mistään, viihtyi omissa oloissaan enimmäkseen. En koskaan kuullut hänen rehvästelevan naisjutuillaan. Kun hän osti uuden auton ja kaverit kehui sitä, oli mies enemmän vaivaantunut kuin leuhka.

Kerran sitten satuimme samaan baariin ilman " yhteisiä tuttuja" ja aloimme juttelemaan, huomasin että hän on rujon pinnan alta oikein rehti ja kunnollinen mies...

Aloimme sen jälkeen soitteleen ja tekstaileen, kerran bileillan jälkeen menin hänen oven taaksen kysymään kyytiä kotiin ja hän sanoi ettei voi viedä kun oli ottanut pari kaljaa, jäin hänen sohvalle yöksi ja sillä reisulla ollaan:)

Olen siis itse todennut ja parin kaverin kautta varmistunut, että nämä kunnon miehet ovat niitä hiljaisimpia ja " huomaamattomampia"

Ja ai niin, näin jälkeenpäin olen saanut tuta ettei mies ole myöskään mikään nyhverö;)

Ja tästä suhteesta sanoisin, että löysin oikean aarteen kun päästin irti vanhoista kriteereistäni. Kaikki entiset mieheni oli saman mallin mukaan valittuja ja kaikki yhtä täynnä p...aa. Rakastuin aina johonkin käsittämättömään matsouteen tai johonkin kamalaan (nyt puistatuttaa kun edes mietin).

Oman aarteeni löysin netistä. Juteltiin kaikenlaista ja mietin, että voiko tällaista miestä olla edes olemassa. Olin niin väärin kuvitellut minkälaisia miehet ovat (entisieni perusteella)! Tämä mies oli (ja on!) Ihana, välittävä, ajatteleva, reheellinen, auttava, huomioiva.

Tänä aamuna halailtiin sängyssä pitkään ennen kun noustiin ylös ja mieskin sanoi, että meillä on täydellinen suhde. Niin on ja sitä jo kestänyt 6 vuotta. Annamme toisillemme tilaa, emme kyylää emmekä estä toista saavuttavansa myös omia unelmiaan. Tämä on myös tärkeää kaiken yhdessäolon tasapainoksi.

Toivoa on!

todellisuus on usein toista " paremmissakin" piireissä. Puolet liitoista päättyy, joten ei se monella muullakaan herkkua ole, vaikka kulissit voivat näyttää hyviltä. SItä vaan luulee, että on ainut, jonka elämä ei ole sellaista kuin olisi halunnut.

En ollut edes miestä varsinaisesti metsästämässä kun tämä oikea osui kohdalle. Olin silloin vielä edellisessä huonossa suhteessa miehen kanssa jonka kans en olis ikinä voinut perhettä perustaa.

Minun mies kyllä käy baarissa noin kerran kahdessa kuukaudessa, mutta ottaa fiksusti ja osaa käyttäytyä. On muuten kotona viihtyvää tyyppiä, leikkii lapsen kanssa ja pitää perhettä tärkeänä. Antaa minulle myös vapauden mennä itsekseni ja " tuulettua" välillä.

Toki hänestäkin omia pieniä " vikojaan" löytyy. Mutta näitä em. asioita hänessä arvostan.

Tsemppiä ap! Se oikea voi osua kohdalle, kun sitä vähiten odotat.

jostakin miehestä, mutta erilaisille naisille sopii erilaiset miehet. Uskon että miehesi on sinulle sopiva ja onnea siitä että olette toisenne löytäneet! :)

ap

Vierailija:

Lainaus:

" Sydämestä vääntää, kun luen kirjoituksia siitä, miten mies hoitaa lapsia päivittäin, välittää ja ei juo kuin pari kertaa vuodessa sekä viihtyy kotona. "

Otan osaa ikävän elämäntilanteesi ja pettymyksesi tähden. Olen itsekin eronnut mutta löytänyt hyvän ja kiltin miehen netin välityksellä. Minua kiinnitti kyllä huomiota nuo hyvän miehen kriteerit. Koen, että minulla on sellainen mutta kriteerisi eivät täyty oman mieheni kohdalla. Mieheni rakastaa tytärtään yli kaiken, viettää hänen kanssaan aikaa mutta ei todellakaan päivittäin. Mies tarvitsee tilaa ja omaa aikaansa eikä todellakaan viihdy parhaiten kotona! Ehkä meidän salaisuutemme on se, että minä en kapinoi sitä vastaan. Mieheni kyllä välittää meistä, perheestään, ja kantaa vastuuta hyvinkin suoraselkäisesti. Miehelleni maistuu punaviini ja viski mutta hän ei maistissakaan käyttäydy sopimattomasti. En ole kokenut tarpeelliseksi puuttua hänen juomatapoihinsa. Minulla on erilainen, hyvä mies. Mies, jota voin pitää miehenä, joka välittää, on uskollinen ja lempeä.

miehestä voi päätellä jotain, jos esim. kalja tai viinan juonti on usein puheissa tai joku muu rehvastelu. Niin siitä voi päätellä että aika viinaan menevä on..

Monesti myös raskaan työn raatajat, nk. duunarimiehet ovat helpommin alkoholisoituvia kuin muissa hommissa olevat. Tätä en toki yleistä, sillä duunareistakin fiksuja löytyy, samoin kuin insinööriporukoista rapajuoppoja!

Mutta kyllä kannattaa kiinnittää huomio heti alussa miehen " harrastuksiin" ja mielen kiinnon kohteisiin.

Siitä ei ole mitään apua, koska miestä ei kiinnosta. Hän ei halua erota, mutta ei ole valmis tekemään mitään asioiden muuttamiseksi. Sanoo suuria sanoja, mutta mitään ei tapahdu.

ap

olen itse seurustellut aikoinaan miehen kanssa joka satutti minua ja rikkoi sisältäpäin niin hyvin, että meni monta vuotta kunnes uskalsin edes ajatella olevani ihan ok tyyppi:)

Nyt vuosia jälkeenpäin harmittelen että miksen arvostanut itseäni enemmän ja vaatinut parempaa, meillä kaikilla ihanilla naisilla kun on oikeus saada se oma rakas joka tekee jokaisesta päivästä mukavan tai edes helpomman elää

12

Mutta ei, en ole itsekään uskaltanut tehdä loppu tälle.. Rakastan miestäni ehkä siksi vaikea luovuttaa aina luottaa siihen että toivoa on..

Eniten ehkä pelkään sitä että mies löytää onnen jonkun toisen kanssa ja muutta tapojaan hänen takiaan eikä voinut sitä minun ja lapsen takia tehdä, se on suurin pelkoni, että jos se ero sitte saa sen astettumaan ihan jonkun toisen kanssa.

kyllä sullekin vielä hyvä mies löytyy! mieti mihin ihastuit ensimmäisenä nykyisessä miehessäsi..voisikohan se piirre olla sellainen mitä kannattaisi välttää valitessasi uutta miestä?

Piti oikein pysähtyä miettimään, miksi meillä on mennyt niin hyvin viimeiset 10 vuotta. Minullakin oli huonoja kokemuksia miehistä ennenkuin tapasin puolisoni ja olin todella kyllästynyt renttuihin ja niiden tuomaan " jännittävään elämään" . Joka tarkoitti lähes aina lopulta kurjaa elämää.

Luulen, että meillä menee hyvin, koska:

- Olemme molemmat tasapainoisista perheistä kotoisin.

- Mieheni on suuresta perheestä (7 lasta), joten lasten tuomat " rasitteet" ja velvollisuudet eivät yllättäneet häntä.

- Olemme molemmat joustavia ja rauhallisia.

- Meillä on sama arvomaailma.

- Olemme molemmat vastuuntuntoisia ja ahkeria.

" Sydämestä vääntää, kun luen kirjoituksia siitä, miten mies hoitaa lapsia päivittäin, välittää ja ei juo kuin pari kertaa vuodessa sekä viihtyy kotona. "

Otan osaa ikävän elämäntilanteesi ja pettymyksesi tähden. Olen itsekin eronnut mutta löytänyt hyvän ja kiltin miehen netin välityksellä. Minua kiinnitti kyllä huomiota nuo hyvän miehen kriteerit. Koen, että minulla on sellainen mutta kriteerisi eivät täyty oman mieheni kohdalla. Mieheni rakastaa tytärtään yli kaiken, viettää hänen kanssaan aikaa mutta ei todellakaan päivittäin. Mies tarvitsee tilaa ja omaa aikaansa eikä todellakaan viihdy parhaiten kotona! Ehkä meidän salaisuutemme on se, että minä en kapinoi sitä vastaan. Mieheni kyllä välittää meistä, perheestään, ja kantaa vastuuta hyvinkin suoraselkäisesti. Miehelleni maistuu punaviini ja viski mutta hän ei maistissakaan käyttäydy sopimattomasti. En ole kokenut tarpeelliseksi puuttua hänen juomatapoihinsa. Minulla on erilainen, hyvä mies. Mies, jota voin pitää miehenä, joka välittää, on uskollinen ja lempeä.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat