Vierailija

meillä mies hoitaa pääsääntöisesti iltanukutukset ja muut rauhoittelut ja hyssytykset. jaksaa pysyä rauhallisena ja turhautumatta lapsen kanssa vaikka muksu huutaisi neljättä tuntia pää punaisena. minä en jaksa. nyt lapsella oli kuumetta ja mies jäi kotiin, minä kävin töissä.

minä hoidan meillä pääasiassa kaiken suunnittelun, papereiden täyttämisen ja lähettämisen, vaatehuollon, ruokahuollon, kodinhoidon jne. minä olen huomattavasti miestä käytännöllisempi, hän on enemmän tunteellinen ja noin puolisonakin aika tavalla hellempi ja rakastavampi kuin minä olen.

ajoittain mulla on kauheat huono äiti-fiilikset. meidän muksu on ollut kipeänä ja eilen mulle iski taas kauhea syyllisyys omasta olemisestani kun kuuntelin miehen nukutusrituaaleja. tuntui kuin olisin pettänyt lapseni hengailemalla omissa askareissani kun hän on kipeä ja surkea. sitten toki tajusin huomauttaa itselleni että lapsi on rakastavan isänsä kanssa, ei suinkaan heitteillä.

jos onnistun saamaan itseni kiinni jostain ihan konkreettisesta tyhmästä ajatuksesta niin osaan kyllä selkeyttää pääni. kuitenkaan en saa karistettua sellaista pinnan alla koko ajan lymyävää tunnetta että olen ihan paska äiti.

Kommentit (5)

Meillä isi on päivät töissä, mä oon kotona. Sillon kun ollaan molemmat paikalla, kelpaa vaan isi. Mulle tulee kans huono äiti kompleksi kun lapsi huutaa isiä koko ajan, vaikka tiedän järjellä ajatellen että oon ihan ok äiti mutta isi on harvinaisempaa herkkua. Meidät naiset on vaan koulutettu ajattelemaan että ÄITI on se ykkösvanhempi lapselle ja niin sen kuuluu olla. Hyvä vaan jos ei kaikissa perheissä asiat mene niin vanhan kaavan mukaan, kyllä isäkin voi olla lapsille läheisempi monissa tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ehkä sinä olet miehisempi ja miehesi on perinteisen naisellinen. Mitä väliä kun homma toimii.

Ehkä pystyt samaistumaan enemmän miesten elämään ja ymmärrät sen että kokevat joskus itsensä ulkopuoliseksi äidin ja lapsen välisen suhteen vuoksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat