Seuraa 

Mulla rviikkoja 9+jotain ja tällä viikolla riesana on ollut mahakipu. Tiistaina ultrassa pieni papu kasvoi oikealla paikalla kohtuontelossa, joten kohtulaisen suhteen en ole huolissani. Sitä paitsi kipu tuntuu selkeästi ylävatsalla, mahalaukun tietämillä. Kipu tuntuu vatsanpuruilta, voimakkailta sellaisilta. Kuin olisi syönyt pussin sipsejä yhdellä istumalla. Vatsakin on pyöreä kuin ilmapallo, mutta ilmavaivaa kipu ei ole.

Muistan aikaisemmista raskauksista vatsanpurutuntemuksia, mutta mitään näin voimakasta ei ole aikaisemmin ollut: ei aikaisemmissa raskauksissa eikä ennen tätä raskautta. Käyn toki lääkärissä, jos vaiva jatkuu, mutta ajattelin kysyä teiltä kanssasisarilta. Onko muilla kokemusta? Mikä mahdollisesti aiheuttaa ja ennen kaikkea onko kenelläkään parannuskonsteja?

tiedosta kiitollinen Lyyti

Kommentit (7)

Heippa,

enpä osaa vastata kysymyksiin, mutta ihan samanlaiset vatsanpurut ovat vaivanneet myös minua pari viikkoa, nyt on rv 15+2. Tuntuu ihan kuin olisi syönyt tosi paljon ja jotain tosi raskasta ruokaa, vaikka olisi yöunet takana ja syömisistä 10 tuntia.

Vatsakipu on selkeästi erilaista kuin kohdun kasvamisesta johtuva alavatsan jomotus. Sellaista mahan nipistelyä. Mutta ilmaa mahassa ei ole, vaikka vähän sellainen olo on.

Eli yhdyn Lydi@n kysymyksiin, jos joku osaisi auttaa minuakin :-).

Olvi

Viime yön valvoin, kun navan yläpuolella kramppeja.

Sellasia aaltomaisia ja aika voimakkaita.

Otin panadolin, se vähän helpotti, mutta hiki kaatui ...

Pari viikkoa sitten olin tosi kipeä, mutta alamasusta. Sattui kuin menkkojen aikaan eikä mitkään keinot auttaneet, sitä kesti koko vrk!!!

Voi olla siitäkin mitä syö, itse himosin eilen kaalilaatikkoa!!! Ja tosiaan söinkin...

Nyt vasta on tullut paha olo kunnolla, tuntuu että oksennus tulee.

Aiemmin vain kuvotusta.

angut 10+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...nimittäin minulla alkoi tänään aivan tajuttomat vatsapurut ja nyt olen sitten ripuloinut illan. Pelkään, että kohta vauvakin tulee ulos kun tulee niin kovia kouristuksia. Ulosteessa on ihan viemärin haju ja se on todella löysää. Tulee hiki kouristuksen aikana.

Otin Samarinia yhden pussillisen. Ei käsittääkseni ole kiellettyjen listalla, sillä olen neuvolassakin kertonut käyttäväni sitä silloin tällöin närästykseen. Nostaa kait vain verenpainetta, joillakin, ei kaikilla.

Kanelisokeri ja kipristelevä masu 20+0

että alkuraskauden sappivaivat ovat varsin yleinen vaiva! Kehotti juomaan maitoa tasaamaan vatsahappoja. Samarin saattaa auttaa myös tai apteekista saatava Gaviscone, miten lie kirjoitetaankaan.

Eikä sitten raskaita aterioita..

Mulla oli eilen aivan samoja vaivoja illalla.

Kipu oli voimakasta ja kesti useamman tunnin. Olin vaan ihan kippurassa sängyssä koko illan.sängyssäAamulla vielä vatsa

ihan " krampissa" .

Viikkoja 5.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat