Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Lapsemme 1v 8kk pyytää joka päivä että minä piirtäisin hänelle. Itse hän katselee, muttei piirrä, kun annan hänelle kyniä.

Onko tämä tavallista..?

Kommentit (12)

Sanoo vain ettei osaa. Vaikka aina kehun kun jotain pientä yrittää.

On kyllä kriittinen minunkin piirrustuksia kohtaan. Monesti sanonut että piirrä parempi. =)

Mitäs piirtelit hänelle ;)

Meidän likka on nyt 1,5 -vuotias ja on piirrellyt jo vuoden iästä ihan simona aina kun vaan saa käsiinsä kyniä (ja niitähän roikkuu joka puolella). ihme kyllä enimmäkseen jopa vain papereihin, kun on aina puututtu lattiaanpiirtämiskokeiluihin ja ohjattu oikeaan osoitteeseen.

Tää on siis jo neljäs lapsi. Jo ekan lapsen kanssa opin sen läksyn että älä koskaan tee lapsen kanssa mitään jota et jaksa toistaa miljoona ja yksi kertaa ja tuplat päälle. Erehtyin nimittään taluttamaan kyseistä herraa joskus 6kk iässä ja ou mai gaad kun sitä sai sitten selkä jumissa kävelyttää päivät pitkät ympäri (tai vaihtoehtoisesti kuunnella vihlovaa kirkunaa) kunnes herra oppi vihdoin kävelemään itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun oppi puhumaan, alkoi pyytää myös äitiä piirtämään. Anna ap. lapsellesi kyniä käteen ja vapaus piirtää, kyllä se siitä. Kaikki eivät välttämättä ole yhtä kiinnostuneita piirtämisestä.

n. 2-vuotiaana meillä oppi piirtämään " järkevän" kuvan itse, ja siitä se on kehittynyt puoli vuotta pikkuhiljaa. Vielä pitää piirtää malliksi yhä välillä, yhä enempi piirrellään itsekseenkin. Värityskirjat oli oikein hyvä uusi juttu n. 2-vuotiaana ja siitä lähtien eteenpäin. Ja ITSE keksitään kaikkia uusia aiheita, ja nimetään piirroksia. Kokeile myös erilaisia piirustusmateriaaleja lapsen kanssa.

ettei " osannut" ...Kieltäytyi aina sen takia. Mutta vasta viimeaikoina vaan sitten alkoi tulemaan tosi jänniä esittäviä kuvia ja nytten poika siis 3v8kk ja tulee koo ajan semmoisia juonellisia yksityiskohtaisia piirroksia joista selittää tohkeissaan mitä niissä tapahtuu. ;) Ihastelen vaan koko ajan.

sanoilla, ja olettaa että menee perille. Tähänhän perustuu koulun aloitusikä 7 vuotta, vasta silloin suurin osa lapsista kykenee oppimaan lukemaan. Ihmetellään esimerkiksi miksi lapsi ei puhu, mutta ei myöskään puhuta lapselle, mistä sitten sen puhumisen voisi oppia. Mistä tulee käytöstavat?

Lapsella on jko alta 2v omia tapoja, jotka eivät ole matkittu.

On myös sanoja, joita hän ei ole kuullut.

Hän osaa myös jo alta 2v:n nimetä asioita, joidenka sanoja hän ei ole kuullut.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat