Vierailija

Sivut

Kommentit (88)

Onneksi tajusin erota ajoissa, ennen kuin lasten mielenterveys ehti kärsiä. Yh-aikani oli oikein mukavaa ja leppoisaa aikaa, jolloin ei tarvinnut ajatella ketään muuta kuin itseä ja lapsia. Sai mennä ja tulla ja tehdä lasten kanssa, eikä kukaan kysellyt perään. Satunaisia " viritelmiä" en lapsille esitellyt.

Tunnistan kuitenkin ap:n kirjoituksesta muutaman tuttavapiirini yh-äidin, valitettavasti... Mutta he ovat sellaisia ihmisinä, ei heitä yh-äitiys ole siihen tilaan ajanut. He vain ovat aina ajatelleet itseään, eivätkä siksi kykene parisuhteeseen tai äitiyteen.

Vierailija:

Lainaus:

Tiedoksi vain kaikille niille, jotka ihan tosissaan mollaavat yksinhuoltajia: varokaa! Jonain päivänä se voit olla sinä! Ei nääs ihan kaikille ole oma valinta...

naisesta tuki yh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Puhun puhelimeen leikkipuistossa, meillä on ellos-tili, H&Mää löytyy, kuten myös kirpputori vaatteita yms. Mutta äijäkin on.. Paras ystäväni on Yh, mutta sopii noihin kriteereihin kyllä paljon huonommin : )

kirjaimellisesti, isejä ei lapset kiinnosta joten ovat koko ajan äidillään.

kummallakin yksi alle 3 vuotias. ovat väsyneitä mutta jostain vain voimansa ammentavat. ihailen heidän jaksamistaan ja autan pienissä asioissa. ei ole ruusuilla tanssimista ei, en kyllä kadehdi heitä ja panostan liittoomme.

Yhtäkään miestä en ole vielä tuonut lapselleni näytille. Lapseni on iloinen ja onnellinen. Meidän elämämme on tasapainoista ja mukavaa. Teemme kaikkea kivaa yhdessä. Olen vielä nuori ja miehen löytämiselle ei ole kiirettä, tulee jos on tullakseen. Puen lapseni H&M:n vaatteisiin. En lörpöttele kännykkään hiekkalaatikolla. Tälläinen yh-äiti minä olen :)

Minullakin on jokunen yksinhuoltajaäiti kaverina, eivätkä he vastaa tässä ketjussa kirjoitettuja kuvauksia. Eivät ole epätoivoisia - eivät ainakaan näytä jos ovat - ja jaksavat hyvin ottaen huomioon, että hoitavat lapsensa yksin ja hoitopaikkoja ei ole.

Tuohon leikkikentällä puhelimessa puhumiseen. Itsekin, vaikka lasten isän kanssa elänkin, usein puhun puhelimeen tai luen vaikka lehteä jos lapsella on hiekkiksellä hyvä leikki menossa. Leikin mukana jos näyttää siltä, että leikkiin tarvitaan ohjausta, mutta eihän nyt hyvänen aika lapsi koko ajan kaipaa aikuista rajoittamaan luovuuttaan.

Ja muuten, miten H&M:n vaatteisiin ja Hobby Hallin lenkkareihin pukeutuminen tekee äidistä huonomman?

H&M:ää" Oli ainut, mikä 8 kirjoituksessa pisti silmään. Ei sen putiikin vaatteet kovin viimeisen päälle ole, huonolaatuisia mielestäni.

Muutenhan hänän kirjoituksensa oli sivistymättömän, yli-uteliaan, omaan elämäänsä kyllästyneen, rasvahiuksisen, yli-painoisen, vain " hyvää" tarkoittavan naapurin tädin kirjoitus.

Mutta mukavaa päivää kaikille. Tämä yh poistuu hiekkikselle, puhumaan puhelimeen ja vokottelemaan seksinhimoissaan naapurin kaljamahaista varattua miestä ; )

seukkaan nytkin ihme ulkkiksen kanssa, lapskin synty vammasena, yleensä olen ihan vitun masentunut, käyn vetään partsilla röökiä, kun mennään ulos puhun luuriin koko ajan...hitto en edes oo valmistunu ku opistoasteelta. Luuseriluuseriluuseri....

Tuskin kenenkään mielestä HenkkaMaukka vaatteet on mitenkään erityisen brandikuteita... Siinähän naureskeltiin juuri että joku ostaa KAIKKI lastenvaatteensa sieltä ja omat tossunsa vielä postimyynnistä ja osamaksulla (viitataan siis YH:iden tulotasoon noin yleensä, että halutaan näyttää paremmilta kuin mihin olisi varaa...

eikä se ole yleistys jos kysyy että miksi niin monen? Ei siis kaikkien!

Tunnen itsekkin yksinhuoltajia, nimenomaan äitejä. Tuntemani ihmiset ovat kaveritani ja olen tuntenut heidät jo vuosien takaa. Varsinkin tällä toisellä äidillä on tapana valittaa. Valittaa kaikesta, on kauheen raskasta koko ajan. Hänen miehensä lähti kun löysi uuden naisen.

Kaverini saa paljon apua, hänen äitinsä, isänsä ja siskonsa hoitaa lapsia tosi usein. Myös minä ja muut kaverin olemme häntä auttaneet lastenhoidossa. Kaverillani on lapsivapaa viikonloppu joka toinen viikonloppu kun lapset ovat isällään. Ja rankkaa on!

Kaverini juo itsensä sen joka toisen viikonlopun aikana änkyrä känniin ja metsästää yhden illan juttuja baarista. Ja on siis juuri sellaisen epätoivoisen yksinhuoltajan perikuva... kauheessa kännissä lähikuppilassa ruikkaamassa miesten mukaan kun kerran lapset on poissa. Kaverini saa suurinta tyydytydtä siitä kun saa varatun miehen lähtemään mukaansa. Haluaa kostaa kaikille sen miten hänen miehensä petti häntä ja nyt on ollut todella monille se toinen nainen itse.

Se on niin säälittävää...

Luulisi että kun on itse tullut petetyksi ei haluaisi että kenenkään muun perhe kärsisi samaa..

Naapureiden miesten kanssa sitten ollaan ja koko viikko puidaan sitä miten paskoja miehet on, että niin ne varatut hänen kanssaan vaan on.

Ja mitä siihen lastenhoidon rankkuuteen tulee... niikuin kerroin, hän saa apua kaikkialta.

Minulla ja miehelläni ei ole ketän joka voisi pitää meidän poikaa, ihan itse joudumme (saamme) hänet hoitaa. Ei ole paikkaa jonne hänet laittaime joka toinen viikonloppu jotta itse pääsisimme baareihin.

En halua yleistää, kerroin vaan kaveristani...

Kuitenkin tiedän monia (en tunne kuitenkaan yhtä hyvin) näitä yksinhuoltajia joilla tuntuu olevan päätarkoituksena vahingon pistäminen eteenpäin ja katkeruudessaa lapset jäävät toisten hoiviin ja vähemmälle huomiolle. Ei osata nauttia siitä mitä on, ajatellaan että sitten kun taas on mies niin jotenkin sitten vasta se elämä taas alkaa. Ja lapset kasvavat siinä odottelun ilmapiirissä.

Nauttikaa ohmiset joka päivästä ja keskittykää lapsiine. Ne on niin hetken aikaa pieniä. Älkää antako katkeruuden pilata elämäänne. Vapaa ja varatut!

Koskaan en ole tuohut miehiä kotiini. Olen aika tyytyväinen tilanteeseeni. En tarvi mitään miestä tohon lorvimaan. Jos on pakko harrastaa seksiä, teen sen joka vuotisessa laskettelunkeskuksen avajaisviikonlopussa :) Se riittää.

[/quote]

monta paria jossa mies juoksee harrastuksissa, vieraissa, juo..

Naiset marttyyrinä hoitavat lapset ja kodin.

He tappelevat ja ovat katkeria, mutta yhdessä ollaan vaikka henki menisi.

Kulissit täytyy pitää, vai mitä?

Eipä tuollainen perhe-elämäkään kateeksi käy.

Joten taidamme liikkua ap:n kanssa täysin eri piireissä. Ystävissäni on aika paljon yksinhuoltajia, joiden elämä on mielestän ihan hyvää ja täyttä, vaikkei miestä ehkä huushollissa asukaan. Kun lapset ovat isällään näin kesäaikaan pidempään, yh-ystäväni matkustavat ja nauttivat elämästään . Monella on vakituinen " poikaystävä" , vaikka he eivät haluakaan muuttaa tämän kanssa yhteen asumaan. Nämä yh:t käyvät töissä arkisin ja viettävät mukavaaa vapaa-aikaa viikonloppuisin ystävien ja suvun parissa eivätkä istuskele yksin hiekkalaatikolla käynnykkä kourassa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat