Vierailija

Mulla on 5kk ikäinen poika jolla on paha atooppinen ihottuma ja kaiken lisäks todettiin koira, kissa ja maito allergia. Reagoi siis iholla ainakin maitoon. Koira allergia oli pahempi ku kissa. No meillä tietenkin kaksi kissaa ja koira. Koiran voi onneksi pitää kesää talvea ulkona, mut onko sekään riittävä?? Kuitenkin sitä hilsettä kulkeutuu vaatteiden mukana vaikka kuin yrittäis välttää ja sit mä harrastan koirani kans palveluskoiralajeja, joten täytyis myös autolla kuskata koiraa et pääsisin treenaamaan. Mut uskaltaako samalla autolla viedä poikaa ja koiraa? Mitä ootte tehnyt vastaavassa tilanteessa? Ootteko heti luopunut koirasta? Mulle koira harrastus olis kovin tärkeä, vaikka tietenkin lapsi menee edelle. Ja sit ku nyt on siitepölyaika niin mistä tiedän et mihin poika reagoi... Koiraan vai johonki muuhun.. Otanko liian suuren riskin pitämällä koiraa, vaikka onkin ulkona? Pelkään nimittäin et astma puhkeaa. Tarvis varmaan testata noi ulkoallergeenitkin. Onko kenenkään lapsella häipynyt nämä koira/kissa allergiat? Entä ruokaaine allergiat? Vastauksia odotellaan!!!

Kommentit (6)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Et kai halua leikkiä lapsesi terveydellä! Minä olen sairastanut pahaa astmaa kun mummo ei raaskinut ensin luopua lemmikistä ja olin siellä sentään vain hoidossa päivisin... Ei tietysti välttämättä lapsesi sairastu ollenkaan, mutta sitä ei voi tietää ennen kuin niin käy. Et kai uskalla ottaa riskiä!?

Moni on sanonut et kannattaa odottaa siitepöly ajan yli. Ja yks lääkäri oli sanonut tutulle ku sen pojalla oli ollut koira allergia et ei kannata tehdä hätiköityjä päätöksiä. Ja sanoi myös et ulkona voi koiraa pitää. Ja meille lääkäri ei sanonut et täytyy antaa koira heti pois ku sanoin et voin pitää tarhassa koko ajan. Ja onneks meillä koira ei ole ollut ku parin kuukauden ajan sisällä vain yöt ja aikaisemmin tässä asunnossa ei ole ollut lemmikeitä. Et ei varmaan oo niin hirveesti sitä hilsettä ku et jos ois vuosi tolkulla pidetty koiraa sisällä. Oon yrittäny siivota useampaan kertaan ja matot tuon takas vasta sitten kun olen pessyt ne. Mut on tää vaikeeta... Tää kyseinen koira on mun elämäni koira, parempaa saa hakea. Ottajia varmasti löytyy mut en haluais heti luovuttaa. Ois hyvä testata noi siitepöly allergiat. Kissat aion kyllä antaa pois, ovat olleet pihalla ja ruokin ne sinne. En tiedä oonko tyhmä, mut en tosiaan halua luovuttaa ennen ku saa nää muut tekijät selville. Tottakai sitten luovun jos pojan tila yhtään huononee. Kiitos vastauksista, vaikka ei niin kannustavista!

Sen vuoksi myös ne kissat tulisi hävittää. Itse saan oireita pelkästään olemalla sellaisissa tiloissa joissa on kotieläinten hilsettä/karvaa. Alkaa armoton ihon kutina ja punoitus sekä hengitys vaikeutuu. Atopia on siitäkin kummallinen, että tänä vuonna saan oireita siitepölystä mutta ensi kesä voi mennä antihistamiinia. Toisinaan reagoin eläinpölyyn voimakkaammin, mutta toisinaan voin jopa eläimiä hieman silittää. Kysymykseesi on olemassa vain yksi neuvo. Eläimistä pitää luopua. Niin surullista kuin se onkin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat