Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen järkyttynyt :( pitäisikö sanoa ystävälleni että tuo ei ole hyväksi?

Sivut

Kommentit (54)

Mistä moinen kuvitelma, että päiväkoti olisi joku huvilaitos, missä esitetään sirkusta päivät pitkät lapsille? Ei siellä nyt piirretä ja lauleta sen enempää kun mitä äiti vois pistää lastenlevyä kotona soimaan, tai antaa jonkun vanhan lehden revittäväksi.

Päiväkotielämä on pukemista ja riisumista ja odottamista. Syömistä ja pesemistä ja odottamista, Vaipanvaihtoa ja potatusta ja odottomista.

Pääsiäisenä isketään käsi keltaiseen maaliin ja paperiin ja sitten veden alle, hoitajat pitää kädestä kiinni kokoajan, ettei paikat likaannu, oipa virikkeellistäja luovaa...

Kyllä 9-kuisen hoito on ihan perushoitoa pääsääntöisesti ja lapsi on omissa oloissa odottamassa vuoroaan, vähintäänkin yhtä kauan kun äiti kävisi kotona koneella lukaisemassa viestit.

ON tietenkin ääripäitä, mutta niistä erikseen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja toisilla on mukava haastava työ minne palata. Itsekin olen päiväkodin kasvatti ja ihan mukavasti tulen toimeen elämässä. On mukava mies, vielä mukavammat lapset, hyvät suhteet vanhempiin (mokomat laittoi mut päiväkotiin!!!!!), talous kunnossa ja tulevaisuudellekin vielä suunnitelmia. Mun elämässä ei ole omasta mielestäni mitään vikaa, ei edes se että olin päivähoidossa 7kk:sta lähtien.

Miten se voi olla niin helvetin vaikeaa ymmärtää että jotkut haluavat elättää itsensä, maksaa laskunsa ja asuntolainansa. Jos kumpikin on pienipalkkaisia, niin millä ihmeellä te luulette että lapsen elättää ja laskut hoitaa jos eletään vaan toisen palkalla ja jollain hikisellä mitättömällä korvauksella??

Voi joku tosiaan olla noin tyhmä, että ei tajua että tilanteita ja ihmisiä on erilaisia?

Vierailija:

Lainaus:

- ei vanhempien tupakointia, alkoholinkäyttöä tms. paheita

- 6kk täysimetystä

- ei tuttia, ei pulloa

- ei vauvan yöhoitoja vieraissa paikoissa

- kolme vuotta kotihoidossa

- paljon syliä, rakkautta, hellyyttä, aikaa, terveellistä ravintoa

Mitä haluat vielä kuulla?

Miettikääs, minkä ikäisenä monet työssäkäyvät äidit laittoivat lapsensa päivähoitoon 60-luvulla? Suomi on siis varmaan pullollaan lapsena traumatisoituneita ihmiszombieita...

Mitäs se ap sua liikuttaa, koska ystäväsi pistää lapsensa hoitoon? Saattaapa tästä lapsesta siltikin tulla sun lastasi tasapainoisempi ja onnellisempi aikuinen ha haa!

Lapsen äiti teki pitkää päivää töissä ja pikkuinen oli usein iltahoidossakin. Sivusta kauhistelin asiaa, koska itse olin valinnut toisin. Olin yksinhuoltaja, vailla koulutusta tai töitä ja rahatilanne oli todella tiukka ajoittain, mutta silti ei olisi tullut mieleenkään laittaa 9-kuista hoitoon, koska " koulua pitäisi jatkaa" tai " pitäisi päästä tienaamaan" . Pienellä vanhempainrahalla kitkuttelin siihen asti, että lapsi oli 2-vuotias ja aloitin koulun + osa-aikatyöt.

Olen onnellinen, että näin ensimmäisenä lapseni ensiaskeleet, kuulin ensisanat ja olin läsnä, vaikkakin " köyhyys" kiristi mieltä. Olisi karmeaa kuulla hoitotädeiltä, kuinka oma lapsi otti hoitopäivän aikana ensiaskeleensa :O

Perempi musta on esim. niin, että lapsi saa kivan virikkeellisen päivän hoidossa ja sitten illalla sen muutaman tunnin kun ne on vanhempien kanssa on sekin laatuaikaa kun se, että lapsi on kotona- katsoo videoita ja äiti istuu koneella ----> näitä on paljon!

Ei se vanhempien läsnäolon määrä vaan laatu ratkaisee!

Toki tiedän, että on vanhempia jotka ovat lastensa kanssa aina ja keksivät heille monipuolista tekemistä ja tiedän, että on vanhempia jotka töiden jälkeen istuttavat lapset videoiden eteen ja menevät itse koneelle koko illaksi, mutta toivottavati ymmärsitte pointin.

Lapsi menee vuoropäiväkotiin ollessaan puolitoistavuotias, minä palaan töihin jo lapsen ollessa 1v 2kk. Lasta hoitaa mummo, sen ajan mitä tarvii ( isänsä ja minun vuoronvaihdot, ym).

Poltan taas nykyään, siideri tai kaljakin maistuu joskus. Lapsi ollut monta ( noin 5 x ) mummollaan ja papallaan yöhoidossa. Käymme usein kaupoilla pyörimässä, rannalla, tms. jonka aikaa lapsi on mummollaan ja papallaan.

Imetin, mutta vain 6kk kun maitoa ei tullut huolimatta 5kk syömästäni maidontuloa edistävästä lääkityksestä.

Lapsi nukkuu paljon välissämme, yleensä aamuyöstä.

Antaa tulla, haukkukaa' ' ' ' ' ' ' ' !

Vierailija:

[quote]

Perempi musta on esim. niin, että lapsi saa kivan virikkeellisen päivän hoidossa ja sitten illalla sen muutaman tunnin kun ne on vanhempien kanssa on sekin laatuaikaa kun se, että lapsi on kotona- katsoo videoita ja äiti istuu koneella ----> näitä on paljon!

Ei se vanhempien läsnäolon määrä vaan laatu ratkaisee!

i]

Kyllä kerroin hänelle mielipiteeni, muttei se mitään vaikuttanut. Piti vaan kuulemma päästä töihin tienaamaan.. Ihan kuin sitä ei nyt olisi voinut olla vähän kauemmin kotona ja pyytää vaik lyhennysvapaita kuukausia pankilta! Nyt sitten toisen lapsen kanssa on edelleen kotona vaik lapsi on yli vuoden. Sinällään hyvä, mut epäreilua on että se eka joutu meneen pienenä hoitoon.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat