Vierailija

2vk aikaa Riian matkaan. Kertokaahan vinkkejä, mitä kannattaa ostaa ja mitä ehdottomasti ei? Missä kannattaa käydä ostoksilla, kahvilla, syömässä jne?

Kommentit (8)

semmoinen jonka erikoisuus oli juuri tuon mustan balsamin käyttäminen ainesosana eri ruoissa. tarjolla oli tosi maistuvia drinksuja, joihin tuo musta balsami sopi todella hyvin.

valitettavasti en muista osoitetta, mutta kannattaa kysäistä paikallisilta. se on siis nimenomaan mustaan balsamiin erikoistunut, erään talon kellarikerroksessa ja lähellä isoa kirkkoa keskellä vanhaa kaupunkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jurmalaan ja eläintarhaan olisi tarkoitus mennä, kun tehdään viikonloppureissu ja ilmeisesti sunnuntaina Riian kaupat kiinni.

Vielä lisää vinkkejä?

Ap

Pikkukaduilla oli mukava kävellä ja katsella. Mitään ostettavaa emme oikein löytäneet eikä kovin erikoisia ruokapaikkojakaan eli varmasti olisi kiva jos joku osaisi jotain vinkata.

Tori oli aika mielenkiintoinen myös.

Kohtaan ei kannata ostaa: Mustaa blsamia ainakaan isoa määrää maistamatta.

esim. Nike ja Benetton. Paikalliset tuotteet tietysti halvempia. Itse en löytänyt juuri mitään ostettavaa. Tupakka on halpaa, jos sitä käyttää. Vanha kaupunki on ihan jees. Junalla kannattaa käydä Jurmalassa, joka on hieno kesäpaikka pitsihuviloineen ja pitkine hiekkarantoineen. Ruoka on ainakin mun makuun turhan rasvaista, mutta poikkeuksiakin varmaan löytyy. Mitään erityisen herkullista en itse ole siellä maistellut. Ooppera- ja teatteriliput ovat halpoja, itse kävin viimeeksi Tosca-oopperassa upeassa oopperatalossa. Myös sirkus on yleensä näkemisen arvoinen. Kaiken kaikkiaan mulle Riika on ollut hienoinen pettymys, mutta nauti sinä matkasta.

joistakin putiikeista löytyi edullisia kivoja hopeakoruja.

hiukan edullisempia vaateostoksia voi tehdä jos lähtee keskustan ulkopuolelle isoihin ostoskeskuksiin.

mutta: riika on kallis paikka, siis ei todellakaan kannata kuvitella menevänsä mihinkään tallinnaan shoppailemaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat