Seuraa 

Aloitetaanpa uusi pino viikonlopulle kun ei vielä sellaista näkynyt.

Kommentit (11)

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen..

Oma olo on hyvä, jos muistaa/jaksaa syödä kunnolla ja säännöllisesti. Sen huomasi kun olin viikon kotona " lomalla" enkä syönyt kuin myöhemmin illalla, niin sitten oli kauhean paha olo.. Nyt ei mitään ongelmaa kun syö ja juo hyvin. =)

Seuraavaan neuvolaan/lääkäriin on vielä melkein neljä viikkoa, ja siitä parin viikon päästä rakenneultra.

VAKUUTUS: Aiomme ottaa vakuutuksen heti kun on mahdollista, eli siis syyskuussa. Vakuutuksen otamme Pohjäntähdestä, koska siellä on asunto, autot ja meidän molempien vakuutukset, ja mitään moittimista ei ole löytynyt.. Ja se on halvin, ainakin meille, kun minulla on kamppailulajin kattava vakuutus...

bejpi ja öttiäinen 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En ole pitkään aikaan kirjoitellut kun olen aina koneella joskus keskellä yötä ja vaan pikaisesti vilkaisen muiden juttuja.

Neuvolassa kävin perjantaina, kaikki kunnossa. Paino on laskenut hiukan, mutta on näistä muodoista varaa ottaakin. Vieläkin oksettaa monet ruoat ja olen jättänyt makean syömisen miltei kokonaan. Kai siinä sitten paino lähtee laskusuuntaan. Vertasin esikoisen neuvolakorttia, niin olen nyt 7 kg kevyempi kuin esikoisen odotusaikana. Ihmekös mahtuu vaatteetkin vielä päälle :)

Sukupuoli: Haluan ehdottomasti tietää! Käytännössäkin olisi hyvä tieto, sillä kummitytön perheessä odotettaan tyttövauvaa syntyväksi lokakuuksi. Jos meille tulee poika, olen luvannut kaikki vaaleanpunaiset rimpsurömpsyt heille. Siskollani taas nuorempi on poika ja häneltä saisin poikien vaatteet jos tarvitsen. Sisko asuu ihan toisella puolella Suomea joten pitää hyvissä ajoin suunnitella millä konstilla tavarat roudataan tänne.

Hankinnat: Ei mitään hankintoja. Se on näemmä kun tälläi vähän vanhempana vasta lisääntyy, kaikilla tuttavilla lapset on jo kouluiässä. Olemme saaneet niin paljon vaatetta ja tavaraa jo esikoiselle että niistä riittäisi vaikka kolmosille!

Terveisin Heli, rv 17+1

Tervehdys taas pitkästä aikaa!

On ollut todellakin kiva lukea teidän viestejänne, paljon samoja asioita pyörii omassakin mielessä.

Rakenneultra on minulla 1½ vkon päästä ja se tietysti jännittää. Toivon että kaikki on niin kuin pitääkin ja lisäksi että saisin tietää vauvan sukupuolen... Tyttöjen vauvavaatteita löytyy kivasti, mutta pojan vaatteita ei ollenkaan. Ja tuo äitiyspakkaus on mielestäni erityisesti pojalle sopiva, niin että jos tietäisin pojan olevan tulossa, ottaisin pakkauksen varmasti. Tytön kanssa miettisin pitkään...

Hankinnoista. En ole mitään ostanut vielä, mutta kieltämättä olen käynyt Lastentarvikkeen nettisivuilla ihastelemassa tavaroita. On kuudessa vuodessa muuttunut monet jutut. Ja erityisesti nyt vähän harmittaa, kun tytön hyvät yhdistelmät myin viime kesänä. Nyt ajattelin ostaa käytettynä... Ja mielessä rullaavat syöttötuolit, sitterit jne. :) Tämä on hauskaa, ja kun on loma, niin onpahan aikaa miettiä näitä.

Vauvan liikkeet tuntuivat jonkin verran viikolla 14 ja loppuivat sitten kokonaan. Minulla on istukka edessä, mutta olin kyllä välillä huolissani, kun en niitä tuntenut. Nyt viikon sisällä on alkanut onneksi uudestaan tuntemaan liikkeitä. Ne tuntuvat etenkin oikealla kyljellä maaten. Arvaatteko, missä asennossa on mennyt aikaa??? ;) . Kyllä helpotti tuo liikkeiden jokapäiväinen tunteminen. Toisaalta jos nyt tulee tauko, menen varmasti paniikkiin...

Olemme lähdössä lomamatkalle kolmen viikon päästä. Miehen loma alkaa viikon päästä. Kyllä on aika mennyt nopeasti, tuntuu että juuri oli kesäkuun alku ja nyt jo heidnäkuussa painellaan. Opettajan työt alkavat elokuun puolivälissä, mutta aion mennä jo elokuun alusta suunnittelemaan ekan jakson tunteja. Ja lokakuun loppupuolella alkaa sitten äippäloma...

Meillä kanssa muutto edessä vielä lokakuussa. Ostimme juuri ensimmäisen oman asunnon ja pääsemme silloin muuttamaan. Nostan hattua kaikille, jotka yhdessä miehensä kanssa remontoivat uutta kotia: meillä se ei toimisi!! Onneksi tiedämme sen jo etukäteen, niin ostimme viime aikoina laitetun asunnon :P . Kiva päästä muuttamaan ennen vauvan tuloa.

UsaMama, oli ihana kuulla, että parvo on sinulla jo ollut!! Kaikille teille muillekin oikein onnellista odotusta!!! Hassua, kuinka tutuilta te monet jo tunnutte, kun käyn usein lukemassa viestejänne... Mieskin ihmettelee välillä, kun koneelle pitää päästä...

T. Maituliini 18+0 ja tyttö 12/00

Tuntuu hassulta että taas on viikonloppu. Meidän arjessa se ei sillai tunnu, paitsi että lähikauppa on auki vain kuuteen... kyllä se arki koittaa kun isommat palaa syksyllä kouluun. kuopuskin nukkui tänään iltapäivä yhteen. Ihan hassuksi mennyt meidän rytmit. Säännöllistä, mutta kello siirtynyt monta tuntia..

oma napa ei tahdo mahtua housuihin millään. Piti ostaa isommat äitiyshousutkin jo. Onneksi alesta löytyi. Sen siitä saa kun lähtöpainoa on 15 kiloa enemmän kuin edellisessä raskaudessa. Ensi kesänä sitten lähtee nuokin kilot. varmasti. nyt pitäis mennä takaisin kuntosalille kun olo on muuten parempi, väsymysaikana sinne ei tullut mentyä ollenkaan. neuvolassa kaikki hyvin. hassua vaan että terkka elää yhtä viikkoa pidemmällä kuin meikä itse. sen mielestä nyt on 15 vkoa ja mun mielestä 13+5, onkohan multa jäänyt viikko välistä?

Hassu juttu että meillä neuvolassa on harva käyntirytmitys. kävin viikolla 5+5 ja nyt 13+5 ja seuraava on 21+5, kun on ne päiväraha jutut. Miten teillä muilla, onko yhtä harvassa vai käyttekö kerran kuussa? musta tämä tuleva 8 viikkoa on aika piinaavaa ilman sydänäänien kuulemista. muutenkin meillä on vastaanotto vain kerran viikossa puoli päivää. sen verran pienessä paikassa olemme.

pihatöitä ja grillausta on päivään mahtunut. kaukalon kankaat pesin varastoinnin jälkeen. muut onkin valmiina. vaunut pesen lähempänä, ne ehtii vielä pölyttyä. kaukalon saan isoon pussiin, samoin sitterin. pinnasänky annettiin jo pois, joten vaavi saa nukkua vaunuissa sitten alkuviikot. mietitään sitten muuta ratkaisua.

vakuutusta en ota. julkinen puoli pelaa lastensairauksissa hyvin täälläkin ja vakuutuksen vuosimaksulla käyn jo monta kertaa yksityisellä. jos jotain vakavampaa sattuu, ei siitä rahalla selviä.

äitiyspakkausta en ota, vaikka ihaniahan uudet vaatteet on aina. olen hankkinut joitain edellisen pakkauksen vaatteita käytettyinä, minun makuuni enemmän. peitot ja makuupussit on ennestään. se raha on tarpeellisempi mm. vaippoihin ja vastaaviin juttuihin jotka on pakko kuitenkin hankkia. Toisaalta on tämä jo meillä viides lapsi, joten kaikkea löytyy ennestäänkin. Vielä jos innostuis kestovaipoista, mutta kun kone käy muutenkin koko ajan... jos edes kokeilis muutamalla vaipalla..

eipä tässä sitten muuta ihmeellistä tänään. kohtu vaihtaa hassusti paikkaa päivän mittaan. aamulla voi olla vielä lähes lantiossa ja muutaman sentin yli, illalla on kokonaan vatsalla. taitaa olla ahdasta alhaalla jo liikkuessa.

natuli 14+0

MAALISKUISET: Huomasin juuri odotuspalstan aloituksia nopeasti selatessani, että maaliskuisillekin on jo oma pino. Tuntuu ihan hullulta, sillä ihan vastikäänhän sitä oli itsekin niin alkuvaiheessa. Tosin eihän sitä vieläkään olla niin kauhean pitkällä. Ehkä se tuntuu sitten erilaiselta, jos ja kun puolenmatkan krouvi ylitetään. Itselläni sinne on vielä reilut 3 viikkoa aikaa.

PIKKUSISKO & KULTAKUTRI: Luin tosiaan vain nopeasti meidän pinomme läpi perjantailta ja nyt viikonlopulta. Onnittelut, pikkusisko, naimisiinmenosta! Kultakutrille tsemppiä kovasti. Toivottavasti totut/turrut lastesi poissaoloon. On hienoa, että välit lasten isän kanssa ovat säilyneet sivistyneinä ja että hän pitää yhteyttä lapsiin.

KIRSIKKA JA MUUT: Kirsikka taisi kärsiä selkävaivoista. Jollakin toisella oli flunssaa ja jollakin taas pahoinvointia. Toivottavasti nuo kivut ja vaivat hellittävät!

OMA NAPA: Itselläni menee oikein mukavasti. Tuhrut ovat pysyneet poissa nyt tämän viikon. Kop kop kop. Supisteluja tulee ja menee, mutta toivottavasti ne ovat ihan harmittomia. Ruotsin-risteily meni oikein mukavasti. Matkaseura oli mukavaa, esikoinen nautti risteilystä etenkin sen takia, että vanhempi poikaserkku oli mukana. Itse nautin shoppailusta Tukholmassa. Visa sitten vinkui, mutta nyt ratkesikin monta hellekesän aiheuttamaa pukeutumispulmaa töissä ja vapaalla. Ensi viikolla saan Gapista tilaamani pari äitiystoppia ja ne Elly B -farkut. Niitä ihan jo kuolaan täällä... :-)

IMETYS: Aiemmissa pinoissa oli ilmeisesti ollut puhetta imetyksestä. Muistan, että itse vähän pelkäsin sen onnistumista etukäteen. Koska raskausaikana ja sen jälkeenkin oli aikamoista pyöritystä, olin iloinen, että maitoa tuli edes vähäisessä määrin siihen asti, että lapsi oli 8-kuukautinen. Se ei ole jäänyt mieleen, olisiko imetys sattunut aluksi. Ilmeisesti se ei sattunut.

Sen kyllä muistan, että yhden ainoan kerran rintatulehduksen uhatessa sain torjuntavoiton siitä juuri kaalinlehdillä. Me jouduimme kyllä turvautumaan Tutteliin ihan alusta lähtien rintamaidon lisäksi. Liekö se sitten osaksi syynä, että keskosena syntynyt esikoinen harjoitteli syömistä aluksi tuttipullolla (välillä maito annettiin nenä-mahaletkun kautta) ja vasta 10 päivän ikäisenä hän sai ensi kerran rintamaitoa minulta? Siihen asti hän sai luovutettua äidinmaitoa. Olin ja olen edelleen kiitollinen niille naisille, jotka näkevät sen vaivan, että pumppaavat omaa ylimääräistä maitoaan ja luovuttavat sitä rintamaitoa tarvitseville!

LOMAT: Monta onnellista on jo kesälomalla. Itselläni se alkaa viikon päästä eli ensi viikko vielä töitä. Ajatus työnteosta kuumassa työpaikassa ei kauheasti innosta, sillä tänne pk-seudulle on kai luvattu 26-27 astetta alkuviikoksi. Sitten alkaa toivottavasti oikein mukavat kolme viikkoa lomaa! Loman aikana onkin sitten rakenneultra. Tosin ei saa liikaa valittaa. Onhan se mahtavaa, että on kesä - oli sitten töissä tai ei - vai mitä?

VAKUUTUS: Onkohan meidän porukassamme ollut vielä puhetta syntymättömän vauvan vakuutuksesta? Itse suunnittelin kovasti hakevani sitä, mutta saa nähdä, aiheuttavatko tuhruvuodot sen, että emme saa sitä. Valehtelemaankaan en aio ruveta vakuutusyhtiölle. Esikoiselle sitä ei myönnetty, mutta onneksi julkinen puoli on toiminut kohdallamme loistavasti. Niin, kysyisinkin nyt, onko moni jo kenties hakenut ja saanutkin vakuutuksen? Samalla utelisin, mihin vakuutusyhtiöön päädyitte?

Jep, eipä taas muuta kuin hyvää viikonlopun jatkoa! Tsemppiä kovasti niille, jotka joutuvat vielä pakertamaan töissä, ja oikein hyvää lomaa niille onnellisille, joiden loma on jo alkanut/jatkuu!

MAALISKUISET: Juu, oli mahtava huomata maaliskuiset pinossa ja pakko oli käydä lukemassa noita alkuraskauden onnen ja pelon tunteita. Vaikka ei meistä kukaan vielä ole raskauden paremmalla puolella, on musta sentään kiva olla jo näin pitkällä. On tuo alkuraskaus ainakin mulla niin piinaavaa aikaa. Mullakaan ei nyt vuotoa yli kolmeen viikkoon. Stemppiä meille, Iituli + muut!

VAKUUTUS: Ajateltiin tällekin lapselle ottaa vakuutus, kun kaikilla se on ollu ja siitä on ollu aina hyötyä. Pohjantähdestä otetaan taas, ollaan oltu tyytyväisiä!

OMA NAPA: Ei mitään uutta, lasten kanssa rannalla, makkaraa, alkoholitonta siideriä ym. Ihanaa kesää ja lomaa siis!

t.päivikki 17+5

viimeinen työpäivä ennen lomaa... eli huomisesta kolme viikkoa odotettua kesälomaa. Pidin jo kesäkuussa pari viikkoa että ei tässä ole onneksi tarvinnu työssä rasittua... :)

Kesäloman jälkeen olis n. 12 vkoa töitä ja sit alotan syys/talvi/äippä loman lokakuun puolesta välistä... ihanaa!!!

Kivaa kun on lämmintä säätä luvassa, tuntuu vaan välillä tosi ahtaalta olo jo " tällaisen valtavan" masun kanssa että hellekelit hirvittää. Pitäs muistaa juodakin... ;)

Aika plajon on loma ohjelmaa suunniteltu että en tiedä miten kaikki ehtii, mutta täytyy kai ottaa löysin rantein...

Nautiskellaan kesästä!

Alisa

On ollut niin mukavat ilmat ettei oo malttanu koneellekkaan moneen päivään =) Tädin lapsia oon vahtinu päivät ja loput ajat laiskotellu ja ottanu aurinkoa... Alkaa olla jo ihan mukava rusketus päällä =)

Nytkään ei ihmeempiä asioita oo, paitsi että omasta masusta vois sen verran mainita ettei liikkeitä tunnu vieläkään mutta kuulemma maha pömpöttää MUIDEN mielestä jo aika lailla ;) Omat housut mahtuu kuitenki vieläki ja vyötäki täytyy pitää farkkujen kanssa että pysyvät jalassa.

Noihin edellisten päivien kyselyihin vastailen myös lyhyesti... Alennusmyynneissä ei oo jaksanu käydä kun rahaa ei oo hirveesti ja oon aikamoinen tuhlailija jos jotain nättiä löydän. En myöskään usko että nyt on hirveen järkevää ainakaan itelle ostella vaatteita kun eivät kuitenkaan mahdu kauaa päälle. Vauvelille ei olla ostettu vieläkään mitään kun tuntuis jotenkin hätäiseltä -miehen sisko on kyllä ostanu jo muutamankin vaatteen kun on niin tohkeissaan tulevana tätinä =)

Maanantaina oiskin sitten jo rakenneultra ja ei oikein tiiä et millä mielellä sitä pitäis oottaa... Kait tämä on jotain jännityksen ja innostuksen sekaista... Sukupuolen aion kysyä kun oon niin mahdottoman utelias etten malta oottaa synnytykseen asti =) Mies ei haluais tietää mutta on jo alistunu mun tahtoon ku tämän asian oon päättäny jo aikoja sitten.

Mutta nyt häivyn takas pihalle ja varmaan sitten maanantaina kirjottelen et mitä löyty ultrassa.

pimmi 18+1

vaikka kohtahan se on jo puoli päiväkin=)

Itselle ei mitään maata mullistavaa ole lähipäivinä tapahtunut. Seuraava neuvolakin vasta heinäkuun puolen välin jälkeen ja rakenneultra vasta kuukauden päästä, elokuun alussa... ei kyllä jaksais millään sinne asti odottaa:)

Tänään olis kaverin häät iltapäivällä. Pitäis vaan saada itteä nyt niskasta kiinni ja raahauduttua suihkuun ja vähitellen valmistautumaan.... mielummin valitsin kuitenkin uuden pinon alottamisen:D kun pitkittää ja pitkittää sitä valmistautumista ja kohta saa sit juosta tukka putkella pitkin kämppää viime minuuteilla.... =)

Jos vielä niihin vanhoihin kyselyihin vastailis, mitä nyt muistaa sieltä:

HANKINNOISTA: ihme ja kumma mutta mitään en vielä oo ostanu. Valmiina löytyy tasan yks muovipussillinen vauvan vaatteita, jotka olen saanut jo hyvissä ajoin.

ALET: no tulihan siellä käytyä, mutta kun en oo mikään himo shoppailija (nykyään enää) niin ei sitä jaksa pyöriä kaupassa joka hyllyn välissä ja penkoa niitä hyllyjä ja tankoja, ni eipä sielt sit oo mitään jäänykään mukaan.... ei itselle eikä tulevalle vaaville. Halvemmaks tuli ainakin;)

SUKUPUOLI: musta olis kiva tietää etukäteen, mutta mies ei tahdo... et tiedä sit selviikö mullekaan.

Mitähän muita niitä oli...... ei nyt muistu mieleen.

Jos siirryn sit tonne suihkun puolelle ja vähitellen hikiseen autoon ja kohti hääpaikkaa.... ja samalla voi jo huokausta helpotuksesta kun maanantaista alkais samalla kesälomakin!!! jiihaa :)

nani 14+4

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat