Seuraa 

Rohkenen kyllä nyt aloitukseen kun kellokin jo noin paljon, eikä uutta aloitusta löytynyt (ei ainakaan silmiini osunut).

Kommentit (18)

Mä en voi sanoo, että vuoto ois tosi runsasta, mutta huomattavasti runsaampaa kuin tavallisesti. Monelta oon kyllä kuullu, että valkkari ois runsastunu alkuraskaudessa ihan tolkuttomasti.

Olen ollut erittäin laiska, ja en ole jaksanut kirjoitella, joka päivä olen viestit lukemassa käynyt kuitenkin.

Minulla ei pahoinvointia ole ollenkaan, mutta tämä väsymys vie kyllä siitäkin voiton! Voisin vaan nukkua ja nukkua...

Painoa olen saanut nyt melkein kilon lisää, ja toivon että se ei tipu! Pidän siitä kynsin ja hampain kiinni.

Ens viikolla olisi neuvola jossa kuunnellaan sydänääniä, jännittää todella kovasti!! Ehkä senkin takia kun viikkoja olisi silloin 9+4, kuuluko jo tuolloin?? Ekasta kuunneltiin " vasta" viikolla 10+2, eli nyt melkein viikko aikaisemmin. Ultra olisi vasta heinäkuun puolessa välissä, ja sekin jo jännittää kauheasti. Samalla on siellä ne verikokeet.

Taidan lähteä vähäksi aikaa sohvalle makoilemaan ja mussuttamaan karkkia kun tyttö nukkuu uniaan parvekkeella...

Hyvää heinäkuun alkua!! Terveisin 05(07) ja masu 9+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kiitoksia myötätunnostanne!! Ihana lukea, että olette henkisesti tukena.. Lääkäri sanoi puhelimessa, etteivät voi tehdä asialle mitään, jos se kesken menee. Sovimme, että menenkin vasta maanantaina tarkistuttamaan tilanteen, mikäli ei tule sitä ennen keskenmenoa. Kiva jännittää nyt koko vkl :( Onneksi on tuollainen parivuotias energinen taapero tuossa antamassa muuta ajateltavaa :)

Minulla on vuorostaan huonoja uutisia.. Eilen alkoi tuhruvuoto, joka loppui illalla tänään on sitten tullut vuotoa enemmän.

Illalla menen ultraan, kun mies pääsee töistä.

Olin eilen autokolarissa.. en loukannut mielestäni yhtään, autot vaan on kasassa istuin pelkääjän paikalla ja olin turvassa vasemmalta väistämisvelvollisena eteemme kiilanneen auton tönäisyltä.

t.äitliini rv 9+2

Täällä olo mitä mainioin ;) väsymyskään ei juuri vaivaa, joten taidan mennä laittamaan pyykit koneeseen ja kitkemään kukkamaata. Ihanaa, jos sais näin oireettomana odottaa! Viime raskaudessa kun oli reipasta vatsakipua ekat 12 viikkoa...

Lueskelin noita ruokavaliojuttuja ja ktl:n sivuilla oli tosi asiallista tietoa raskausajan ruokavaliosta. Tosin itselle tuli vähän syyllinen olo, kun siellä niin selvästi viitattiin raskausajan ruokavalion yhteydestä mm. lapsen allergioihin... meillä kun esikoinen on maitoallerginen (miehellä eikä mulla kummallakaan mitään) ja aloin miettimään mitä tuli syötyä viime raskaudessa... tiedän, ettei se ihan suoraan niin mene, mutta kuitenkin :(

Mutta aurinkoista lauantaita kaikille!

e75 ja " otto-ville" 7+3

Ikäviä uutisia, uskon kuitenkin, että tuo vuoto voi johtua ihan vain siitäkin, kun tapahtunutta stressaa....pidän peukkuja kovasti!

Onnea taas sykkeen nähneille ja tervetuloa uusille helminauhalaisille!

Omasta olosta voin sanoa, että kun ei ole pahoinvointia, niin siltä osin hyvä. Muuten ollut vähän kipeä masu, sellaista repäisykipua enimmäkseen. Tosin mulla oli tossa parina päivänä maha kummasti ihan kova ja turvonnut, ja kun painoi kevyesti mahasta, niin oli kipeä?? Tiedä sitten mitä oli, mulla kyllä on ollut lievänä endometrioosaa...ehkä tällä voisi olla jotain osaa ja arpaa??

Rinnat oli jossain vaiheessa kovastikin kipeät ja nyt kun kipu on vähän hellittänyt, niin sitä rupeaa heti pelkäämään, että onko masussa enää elämää. Mulla kun oli se tuulimuna, niin rintakipu lähti pikkuhiljaa ja vuoto tuli vasta myöhemmin. Jospa sitä malttaa ensiviikon perjantaille ja saisi vaikka kuulla sen pienen sykkeen :) Vielä valkovuodosta Maaret(ti); mulla ainakin lorahtelee pöksyyn, ja sitä sitten alkaa heti miettimään, oliko vain valkovuotoa.

Johan pitkä sepustus. Lyhyesti vielä, että kerrottu on jo melkein kaikille, paitsi isovanhemmille ja työpaikalla.

oikein ihana viikonloppua

Mykerinos 8+4

Lueskelin Helminauhoja taaksepäin. Summaan nyt tähän yhteen viestiin kaikenmoista :)

Oireita:

- Rintavarustus turposi yhtäkkisesti yli useiden liivien, kipua au au!

- Hengästyn helposti

- Ruokahaluttomuus, silloin tällöin etoo (sekin vähentynyt)

- Maha turpoilee (tosin tekee sitä mulla aina muutenkin)

- Kauheita finnejä :(

Ihanaa että pienet papuset jumpannut ultrissa (oon vähän kade ;) - on alkanut nousta pieni kaipuu masuasukkia kohden..

Oireita kun ei ole, niin ehkä hieman havaittavissa kulmien kurtistumista.

Mutta minkäs teen.. odotan odotan.. Tässä kuussa eka neuvola mutta sekin vain byrokratiaa.

RvaPomelo: Hyvä että sait sairaslomaa :) Renotutusta sinne :)

e75: Ollaan kerrottu oikealle ja vasemmalle raskaudesta.. vähän alkanut nyt jännittää että niinkös oli viisasta..

Mutta: Yritän ajatella myös niin, että jos jotain sattuu, on sitten monta ihmistä tukemassa :)

Paino ei ole noussut. Muistelisin että esikoisesta jysähti monen monta kiloa JUURI niillä viikoilla kun ei mitään painoa olisi pitänyt tulla..

Terkkarikin sitä vähän naureskeli kun kerroin avoimesti syöväni pizzan per päivä.. (noloa..)

* Onko teillä jotain tiettyä ruokaa mitä haluatte?

Tästä tiedosta oksentaa suurin osa, mutta mun tekee kokoajan mieli kanamunia.. :D

Kaikille hyviä vointeja toivotellen!

Repohukka tasan 6

Tsemppiä ultraan (ja nyt odotteluun ennen kuin sinne pääset)!! Mulla on sormet ja varpaat ristissä, että sun masuasukilla olis kaikki hyvin! Ja onhan se kaveri tosi hyvin suojassa siellä masussa vielä. Onneksi sulle ei käynyt muuten kuinkaan! Toi vuoteluhan ei muuten ole ollenkaan harvinaista alkuraskaudessa, mutta ymmärrän hyvin, että kolarin jälkeen huolestuttaa!!

Voimahaleja!

e75 ja " otto-ville" 7+3

Kiitos [b]Repohukka[/b], eilisen vedin lahjakkaasti lonkkaa ja vaihdoin suunnittelemani etätyösession parin tunnin päiväuniin :D Ja vieläpä ihan hyvällä omallatunnolla - tärkeysjärjestys alkaa näemmä asettua kohdilleen ;)

Tänään olo onkin jo parempi :)

Hyvä, että [b]Maaret(ti) [/b]rauhoituit :) Usko pois, siellä se pieni käsineen ja jalkoineen masussa vilkuttelee, vaikkei vielä tehottomamman ultra-aparaatin näytöllä näy. Oon aikaisemmin työkseni tihrustanu tk:sta vanhana lahjoitettua vehjettä ja täytyy sanoa, että on aika kaukana näistä moderneista härveleistä kuvan laatu. Ajatteles, että uusilla (2D, ei edes 3/4D) laitteilla näkyisi jo tällä viikolla silmätkin (9+)!

[b]Oireet [/b]mulla keskittyy pahoinvointiin ja pyörrytykseen. Turvottaa ja mielitekoja on, mutta ne jää täyspäiväisen kammo-olon varjoon. Väsyttää älyttömästi ja NÄLKÄ! vaivaa, mutta toisaalta taas on vaikea keksiä ruokaa, jota tekisi mieli syödä. Ruokaa laittaessa saan vähän väliä pinkaista vessaan kertaamaan reseptiä norjaksi. Mansikat onneksi maistuu - eikä allergia tässä siunatussa tilassa rajoita syömistä :P Normitilassa saan napsia kyypillereitä kyytipojaksi, jos meinaan vielä loppupäivästä hengittää.

Mietin keinoa luikerrella np-ultraan ilman [b]neuvolaa[/b]. Tai neuvolaankin toki haluan, mutta sille ihanalle

Lainaus:

omalle

tädille. Taidan kokeilla ensi viikolla, jos antaisivat suoraan varata itse np-ultran (ei normkäytäntö meidän paikkakunnalla), jolloin voisin siirtää ekan neuvolakäynnin oman tädin loman jälkeiselle ajalle... Tökkii ihan hirmusti ajatus mennä tunniksi löpisemään ihan ventovieraalle tädille, olkoon miten mukava tahansa.

Ah, esikoinen nukahti. Nyt vaakatasoon itsekin sohvalle ja kirja (uusin Dan Brown) kaveriksi.

Mukavaa päivää kaikille!

- Pomelo ja E.S. sekä uudet uljaat viikot: 9+0

Äitliini04! Toivottavasti vuoto loppuu ja oli vain jotain harmitonta. Onneks selvisitte kolarista peltivaurioin!

e75! Mä ainakin henk.koht. toivosin, että kukaan ei ees perustas yahoolistaa. Ikävää, kun porukka aina jakaantuu moneen paikkaan. Mutta se lienee turha toive! ;)

-minni- kyseli eilen oireista!

Mulla on jatkunu pahoinvointi rv 4 asti ja pahenee pikkuhiljaa. Hajut ellottaa, finnejä riittää, happi loppuu yms.

Eiköhän se liene yleisempää, että pahoinvointi vasta näillä viikoilla kunnolla alkaa.. ikävä kyllä. Joten en suna vielä huokasis helpotuksesta,, toivon kyllä, että siltä jatkossa vältyt! =D

05(07) Toivottavasti sydänäänet kuuluu! Mun piti oikein tarkistaa neuvolakortista, että koska mulla on viimeks kuulunu ja se oli vk 10+0. Mutta eipä aikasemmin oltu ees kokeiltu joten vaikee sanoo millon ne vois kuulua.

Jos jollakulla on kuulunu tosi aikasin, tulkaahan kertomaan!

medwe! Mä oon kertonu mun äidille, koska siltä ei pysty kumminkaan mitään salassa pitämään ja yhdelle kaverille. Muille kerron vasta ekan ultran jälkeen.

Me oltiin tänään likkojen kanssa metsälenkillä ja löydettiin kesän ekat kypsät mustikat ja metsämansikat! Meni kyllä kuopuksen suu muikeeks, kun ekaa kertaa sai moista herkkua maistaa! =D

Oikein mukavaa heinäkuun jatkoa kaikille!

piipaa ja himpula 6+3

*halaus* Toivottavasti kaikki kunnossa kuitenkin.

Tänne ei ihmeitä, takana hikinen päivä, kaupoilla pyöritty synttärilahjoja metsästämässä, esikolla on huomena ja maanantaina juhliin menoja. Kaiken maailman krääsää sitä lapsille onkin tarjolla. Ja ne hinnat.. Huhhuh! No, onnex lopulta löyty mielusat lahjat ja suht huokeella. Kurvattiin viä satamaan jäätelölle, oli muuten älyttömän hyvää! =)

Ja sitte alapääasioihin: Valkovuodosta kyselisin, ku tuntuu että mulla valumalla valuu sitä, parhaimmillaan olo on ku ois menkat ku vuotaa ni hurjana. Onx muilla samoja oireita?

Jaa, taidan lähtä kaffen juontiin. Käyn vielä myöhemmin vilasemassa olisko joku kohtalotoveri vastannu tuohon mun ehkä hieman ällöttäväänkin kysymyxeen. Illanjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (rv9+1?)

ei niin huono olo. Varovasti toivon, että olis tosiaan tän raskauden pahoinvoinnit ollut tossa.. Alkoi siis tiistaina, ja nyt on jo aika hyvä olo. bd

Millaista oloa muilla?

Minni rv 6+4 (menee taas syömään, johan aamupalasta on tunti..)

onko meille helminauhoille omaa yahoo-listaa? on ainakin mennyt multa ohi... kävin tuolla msn:n puolella, mutta kun käyn muutenkin tuolla yahoossa, ni hoituis samalla ;)

Kiitos jo etukäteen!

e75

Niin päivää.

Onpa ollut huonoa tuuria Äitiliini04, toivotaan kuitenkin parasta. Hyvä, että pääset pian tutkimuksiin, eikä tarvitse tietämättömänä kärvistellä.

Eilisessä nipussa muistaakseni oli pari kohtalotoveria, joilla vielä edellisen imetys menossa? Meidän pian 14 kk ei ole toistaiseksi ainakaan yhtään muuttanut imuttelutottumuksiaan, eli maitoa kai tulee entiseen malliin. Haluaisin vähän kerrassaan vähentää raskauden edetessä ja toivoisin, että tytskä lopettaisi itse jossain kohti. Asiaa tutkittuani en ole tandemimetyksestä kiinnostunut, ja viimeinen kolmannes saisi mennä kokonaan ilman imetystä. Mutta kuitenkaan en halua mitään pakkokeinoja käyttää, katellaan.

Oma olo on entiseen tapaan väsynyt mutta hyvä, eijoo " oireita" . Paitsi se hiki! Näin helteellä se on aika rasittavaa, kun oma nenä ei kestä omaa hajua..

Kymmenen päivää ultraan.... pitkä aika!

Mukavaa viikonloppua

len & burbujita

Minni kyseli olosta. Mulla oli vielä torstaina aivan järkyttävän paha olo. Siis yökkäilin ja oksentelin. Eilen ja tänään olenkin sitten ollut täysin uusi ihminen tuon olotilani suhteen. Toivotaan Minni ja muut, että pahoinvointi olisi pikku hiljaa ohi, bd!

Pahoinvoinnin hellittäessä jäljelle jäivät väsymys ja alavatsan lievä jomotus. Rinnoissani en ole tuntenut vielä yhtään mitään raskauden aikana. Onko muita, joilla oireet keskittyvät tuonne vatsan seudulle?

Onko raskautenne vielä suuri salaisuus? Itse en voinut olla kertomatta jo omille vanhemmilleni. Hätähousu;-) Mutta mun oli aivan pakko jakaa tämä iloni jonkun muunkin kuin mieheni kanssa! Olen kyllä hätähousuillut muutakin. Nimittäin en enää voi pitää näppejäni erossa vauvanuttujen neulomisesta ja pikku ompelupuuhista. Oli sitten miten aikaista tahansa niin haluan tehdä jotain konkreettista.

Niin, ja ihanaa lukea muiden ultrakuulumisia, omani kun on vasta joskus hamassa tulevaisuudessa!

Medve rv 6+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat