Vierailija

siellä oli myös nainen, joka oli raskaana ja hänellä oli ehkä n. 2,5-vuotias lapsi mukana.

Itsekin olen raskaana. yhtäkkiä lapsi osoitti mua ja sanoi täti, ni se äiti korjasi ja sanoi lapselle että " joo, siellä on tyttö"

Hih, rupes raurattamaan. Mulla itselläni melkein 3-vuotias lapsi oli kotona. Mutta ehkä ne saparot tekee musta tytön?

Kommentit (11)

Vajaa parivuotiaani on kova puhumaan ja kommentoimaan kaikkea mahdollista, ja usein juuri " osoittelee" ihmisiä ja kommentoi " Siellä menee täti/setä/poika tms." . Minusta olisi noloa kutsua selvästi alle 40-vuotiasta naisihmistä tädiksi, joten usein kutsun sitten ko. naisia lapselle tytöksi. En niinkään siksi, että kyseinen nainen olisi välttämättä kovin tyttömäinen, vaan siksi, etten jaksa uskoa, että kukaan alle nelikymppinen haluaa tulla kutsutuksi tädiksikään.

Jos tyttö ei kelpaa, mikä sitten olisi hyvä? Vanhempia naisia meillä kutsutaan yleisimmin rouvaksi, mutta mikä olisi ideaalinimitys 25-40-vuotiaalle naiselle? Ideoita? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja todellakin tuntui oudolta kun äidit lapsineen tädittelivät 19-vuotiasta opiskelijaa.. ehkä siitä jäi tuo tätikammo. Mutta olkoon, lopetamme sitten tytöttelyn jos kerran mieluummin olette tätejä.. =)

5

Mutta tosta tädittelystä. Mä ajattelin ennen lasten saantia, että en kyllä opeta lapsiani sanomaan vieraita naisia tädeiksi. Mutta nyt en tiedä, mitä muutakaan sanaa käyttäisin. " Nainen" kuulostaa mun korvissani jotenkin töksähtävältä ja tylyltä. Siis vaikka että " kysypä tolta naiselta..." Itse yleensä puhuttelen vieraita vanhempia naisia rouviksi, mutta jotenkin tuntuisi teennäiseltä opettaa lapsi rouvittelemaan... Sitä paitsi kaikki naiset eivät ole vanhoja eivätkä rouvia... Eli täti-sanaa käytetään meillä, kunnes keksitään joku parempi.

Sanoin siis lapsille että antaa sedän mennä ensin hissiin.

Mies suuttui, selitin kyllä että kaikki aikuiset ovat lapsillemme setiä tai tätejä. Olin tuolloin itse 22v kahden lapsen äiti. Olisi se ollut hullua häntä pojaksikaan kutsua, varsinkin kun hän oli menossa töihin puku päällä ja salkku kainalossa :)

Ei ole vain yksi kerta kun mua on kutsuttu tytöksi, sekä raskaana ollessani että synnytyksen jälkeen. Ja nimenomaan pienen lapsen kanssa liikenteessä olevat naiset. Enkä tietääkseni ole mikään hirveän nuoren näköinen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat