Vierailija

Meillä on nyt 3 vuotta täyttäneellä ollut kohta pari vuotta hoitaja kotona. On ollut aika luksusta, kun ei ole tarvinnut herätellä lasta kukonlaulun aikoihin ja on toisaalta itse voinut venyttää työpäiväänsä aamutunneilla ja silti ylitöistä huolimatta olla ennen viittä kotona. Ruokakin on usein odottamassa. Hoitaja on aivan aarre, lapsi tykkää hänestä kovasti ja hän on suostunut tekemään hyvin joustavalla aikataululla töitä kokonaistyöajan puitteissa. Miehelläni on hyvin vaihtelevat työajat, joten hoitajalla on ollut sekä pidempiä päiviä että ylimääräisiä vapaita aika paljon, onpa joskus hoitanut vuorokauden tai pari putkeenkin, kun miehellä ollut pitkä työvuoro/työmatka ja samoin minulla. Meillä on myös ehtiväinen kouluikäinen, jonka kanssa on ollut hirveästi etua siitä, että iltapäivisin kotona on joku odottamassa häntä koulusta.

Ongelmana vain on, että lähistöllä ei ole paljonkaan samanikäisiä lapsia. Kerho on yli 3-vuotiaille, jota tunti kaksi kertaa viikossa, mutta muuten lähistön leikkipuistoissa ym. ei ole kuin pienempiä lapsia. Mahdollista olisi varmaan löytää myös joku liikuntakerho tai vastaava pariksi kerraksi viikossa, mutta riittääkö se, vai jääkö lapsi liian paljon vaille ikäistään seuraa?

Kommentit (11)

ei välttämättä päiväkotiin, mutta 3-vuotias alkaa jo kaipaa laps seuraa, mutta esim, leikkipuistoissa käy paljoon kotiäitejä, perhepäivähoitajia. Itse en ole halunut laittaa esikoisiamme päiväkotiin ainostaan ns. virikkeen takia, kun olen kuopuksesta äityslomalla, miksi siis rahasin päiväkotiin kun itse olen kotona. Muutenkin olen tota subjektiivistä oikeutta päiväkotiin, jos vanhemmat kotona... vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos olisi sama mahdollisuus, jatkaisin ilman muuta vaikka vuodella samaa järjestelyä. Melkeinpä ihanteellinen tilanne: vaihtumaton hyvä hoitaja kotona, josta paljon hyötyä toisnekin lapsen kanssa. Ja kun kerhomahdollisuuksiakin on niin mikä ettei.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat