Seuraa 

Löytyykö täältä ketään joka osaisi kertoa, mitä maksaa rakenneultra Fermedissä Lappeenrannassa? Paikka on heinäkuun kiinni, joten en voi sieltä kysyä..

Kiitos kovasti:)

Kommentit (17)

Kävin itse Fermedillä rakenneultrassa muutama viikko sitten, hinta oli toimistokuluineen 160 e. Kela korvauksen kyllä saa, mutta se pitää erikseen Kelalta hakea, korvaussumma taisi olla 42e.

Toivottavasti tästä on apua.

Hyvää palvelua Fermedistä kyllä saa, mutta Ulla Pikarinen on kyllä erinomainen lääkäri, josta varmaan johtuu myös se, että hänelle on vaikea saada aikoja :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miulla on la 6.8, eli jokunen viikko vielä. Kävin np-ultrassa silloin rv 12 ihan sen takia, että sain varmistuksen ja mielenrauhan siitä, että onko raskaus kehittynyt normaalisti ja että onko kohdun sisäinen jne. Siinä alkuvaiheessa on kaikenlaista huolta ja ihmettä. Jostain muistaisin kuulleeni, että tuo np-ultra olisi vielä kalliimpi yksityisellä kuin keskiraskauden, en tosiaan ole varma onko näin.

Siulla on vielä kuitenkin kivasti aikaa miettiä, että mihin ultraan menet. Se rakenneultra tehdään rv 20. Jossain taitaa olla haarukassa rv 20-22. Ai niin, aika kannanttaa varata hyvissä ajoin, että sen varmasti saa oikeaan aikaan.

Oikein mukavaa odotusaikaa siullekin!

vaikka et Fermedistä tiennytkään. Eli jos ei ota sisätutkimusta niin pelkän rakenneultran hinta on se n. 104e? Ei ole kyllä kauhean paha..

Oliko siun lääkäri hyvä, suosittelisitko?

Se lääkärin tutkimus kuului automaattisesti siihen ultrausjuttuun, ainakaan miulta ei missään vaiheessa kysytty, että tehdäänkö sitä vai ei. Hinta kyllä yllätti! Lääkäri oli Ulla Pikarinen, tykkäsin kovasti! Mukava ja kertoi tosi tarkasti vauvan rakenteista ja kehityksestä. Sukupuolen olisi saanut tietää, jos olisi halunnut. Minua jännitti sinne mennessä ja tietysti oli huoli vauvan terveydestä, mutta pois lähtiessä oli hyvä mieli. Sain mukaan kopion lääkärin lausunnosta, missä oli sisätutkimuksen tulokset (kohdunsuun tilanne, istukan paikka, yms) ja sikiön rakenteet (aivot, sydän, maksa, virtsarakko yms.) Olen suositellut tätä kaikille samassa tilassa oleville ystävilleni. Tosin minulla ei ole kokemusta mistään muista paikoista, joten vähän yksipuolinen hehkutus. Jospa täältä palstoilta löytyisi joku, jolla myös kokemusta Fermedistä, niin voisit vertailla.

Katia: Toivottavasti saat tuon kelakorvauksen.. Kävin Katariinan luona alkuraskauden ultrassa ja hää sanoi, ettei enää np-ultrasta ja rakenneultrasta saa kelakorvausta.. Viime kesänä oli muuttunut käytännöt kelassa:( Sanoi, että kyllä niitä voi hakea, mutta tosi harva korvausta enää saa. Ainakaan jos kyseessä on tavallinen raskaus. Sitä en tiedä, jos on hoidoilla saanut raskaus alkunsa miten korvaukset menee.

tulla kertomaan kuulumisia..

Tänään käytiin ultrassa. Saatiin ylimääräinen aika Lääkäriasemalle (Iso-Kristiinassa) ja aika Matti Karhuselle. Oli hyvä lääkäri, teki vielä ultran mahan kautta;) Kaikki rakenteet oli ok ja nt 1.6. Nenäluu oli hyvin luutunut. Voin suositella kyllä ja hinta oli uskomattoman pieni eli 76e!!!!!

Mie kävin myös ultrassa Pillerissä ja siihen tosiaan kuului myös sisätutkimus. Vipukka74 tiesikin jo kertoa hinnan ja Kelan korvaavuudet. Meillä oli siellä eri lääkäri ja hän ei paljastanut vauvan sukupuolta. Osasitko Vipukka74 muuten tulkita itse yhtään ultrakuvaa? Mie en ainakaan saanut selvää, kumpaa sukupuolta vauva on.

Soitin Fermediin ja kysyin ultran hintaa siellä. Muistaakseni se oli aika paljon kalliimpi vielä senkin jälkeen, kun korvaukset huomioidaan. Oon jostain kuullut saman, että np-ultra on yksityisellä kalliimpi kuin rakenneultra.

aika erilaista tietoa noista ultrista! Mä kävin nimittäin np-ultrassa Fermedissä ja hinta oli jotain 160 e josta sai Kelan korvauksen (about 40 e). Rakenneultrassa oltiin EKKS:ssa, mutta kaverini oli tuon ultran Fermedissä ja taisi maksaa siitä jopa 200 e! Eli mun mielestä tuo rakenneultra on nimenomaan kalliimpi yksityisellä!

Eipä sillä, olen ollut tosi tyytyväinen Fermedin palveluun ja siellä ultraus oli mielestäni tarkempi kuin sairaalassa. Pilleristä ei ole mitään kokemusta.

Ap: milloin sulla on ultra-aika? Kantsii yrittää varata mahdollisimman pian, sillä Fermedissä on käsittääkseni tosi täyttä!

Kerttukasperi rv32+5

ite kavin ja Pikarisen luona np-ultrassa rv 12 paikkeilla. Hinta oli 75 euroa pelkasta ultrasta. Rakenneultra tehtiin sitte rv 18 sairaalassa. La taalla marraskuun lpulla.

Itse asiassa nimi Ulla Pikarinen kuulostaa tutulta,olen hänen

kanssaan varmaan jutellut joskus puhelimessa vuosia sitten. Mukavan tuntuinen ihminen.

Itse olen vaan käynyt Fermedissä jo useamman kerran ja sen takia tietty toisaalta olisi mukava mennä samaan vanhaan paikkaan. Mutta vähän on sellainen olo, että toi ultra on siellä ainakin jonkun verran kalliimpi.. Mutta josko jollakin olisi hinnasta tietoa?!

No täytyy vielä pähkäillä.. Pitäisi nyt ensin päättää mennäkö np-ultraan ensi viikolla vai ei.. Sehän sitten ratkaisee koko lailla myös ton rakenneultrankin kohtalon..

Jos pilleriin menen niin täytyy vaan muistaa pyytää nimenomaan tuolle Ulla Pikariselle aika.

Milloin muuten siulla on la? Täällä 19.1.07.

Ihanaa odotusaikaa:)

Kiva, että muitakin löytyi antamaan tietoja ja kommentteja!

Minulla la vasta 19.1.07 eli aikaa vielä on varata aikoja. Fermediin olen minakin ollut TOSI tyytyväinen ja menisin jatkossakin mielelläni, mutta

kun tuota rahaa ei kasva puussa! Hinnaston mukaan rakenneultra maksaa 210e. Ja siitä ei saa enää kelakorvausta:( Viime kesänä muuttivat käytäntöä. Tosi kurjaa, ja epäreilua sillä esim. Hesassa korvauksen saa. Jos hintaeroa alkaa olemaan 50e (jos Pillerissä maksaa n.150e) niin se alkaa olla jo aika paljon ja pistää miettimään paikan valintaa..

Tuo 75e kuulostaa tosi vähältä np-ultran hinnaksi. Tuliko siihen Kelakorvaus eli milloin olet käynyt ultrassa? En nyt muista kuka tuosta kertoi.. Tosiaan viime kesän jälkeen ei täällä enää Kela anna korvausta np-tai rakenneultrasta, alkuraskauden ja loppuraskauden ultrasta sen saa.

Minullakin on ollut sellainen käsitys, että np-ultra olisi kalliimpi kuin rakenneultra..

Voi kun täälläkin saisi kunnallisesti kaksi ultraa niin ei tarttisi niin miettiä mitä tehdä!!!

Aika hankala sitä ultrakuvaa oli itse tulkita, tosin sitten kun lääkäri kertoi mikä missäkin on niin ne saattoi itsekin päätellä. Mutta ne kuvat mitkä siitä sai mukaan, ei kerro miulle mitään. Tosin niissä näkyykin vain pään- ja vatsan ympärys ja muuta " pienempää" tietoa. Missään vaiheessa ei näyttänyt vauvaa " kokonaisena" En tiedä olisiko enää pystynyt niin näyttämäänkään. Np-ultran kuvista sentäs erottaa selvän ihmisen.

Mies ei halunnut tietää sukupuolta, minä taas olin sitä mieltä, että vartavasten ei kysytä, mutta jos sattuu sopivasti hollille, niin en silmiä kiinnikään pistä. Kävi kuitenkin niin, että lääkäri kertoi koko ajan mitä kuvassa näkyy ja kun ultrasi virtsarakkoa ja kertoi seuraavaksi siirtyvänsä reisiluuhun, niin mies tokaisi ettei haluta tietää sukupuolta ja sen jälkeen lääkäri siirtyi ultraamaan toisesta kuvakulmasta. eli jännitys säilyy loppuun asti, tosin ihan poikafiiliksissä odottelen.

flamencolla olikin ihan päinvastaista tietoa ultrien hinnoista. Hyvä että otit kantaa, koska vastailin vastoin tarkempaa tietoa, kuulopuheiden perusteella. Tuon mukaan eka ultra olisi selvästi halvempi yksityisellä.

HYvä, että sait korvauksen! Onkohan tilanne sitten taas jotenkin muuttunut? Ainakaan pari päivää sitten ei edes nettisivuilla hinnastossa ollut kelakorvausta. Ihme kuvioita;-)

tikru06:

Lainaus:

Milloin muuten siulla on la? Täällä 19.1.07.

Ihanaa odotusaikaa:)

Mulla on laskettu aika 18.1.07 toistaiseksi, mutta sekin varmistuu perjantaina tarkemmaksi. Olisi kiva kirjoitella kanssasi kokemuksista kun ollaan niin samassa kehitysvaiheessa?

Itse synnytän hyvinkään sairaalassa.

Jos kiinnostuit laittaisitko mulle mailia: suominen.anu@suomi24.fi

Vastaan kuitenkin, vaikka en Fermedin hintoja tiedäkkään... hih. Kävin itse Pillerissä rakenneultrassa ja se maksoi 152 euroa. Sisälsi lääkärin tekemän sisätutkimuksen. Siltä osalta sai kelan korvauksen, mutta itse uä-tutkimuksesta sitä ei saanut. Pelkän uä:n hinta näyttäisi olevan 104 euroa. Tämä lääkärin tekemä sisätutkimus korvasi neuvolassa tehtävän keskiraskauden lääkärin. toivottavasti sait jotain tolkkua!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat