Vierailija

Yksilöllistähän kaikki on, mutta ajattelin saada vähän näkökulmaa teiltä muilta. Pitääkö rv 30:lla olevan naisen jaksaa tehdä pihatöitä, kantaa matot telineeseen, siivota, lenkkeillä, kitkeä rikkaruohoja?

Mitä kaikkea itse teit/teet, entä mitä delegoit miehelle (jos delegoit)?

Kommentit (11)

Mies heräili yöllä antamaan kipulääkettä ja piti kiinni kädestä kun säryt oli pahimmillaan. Auttoi kävelemisen ja puettamisen kanssa jos tarvitsi. Kantoi kaikki tavarat, koska lautanenkin oli liian painava kannettavaksi.

Edellisessä raskaudessa muutin rv 36-40 välillä 3 kertaa ( ei osattu päättää missä asuttaisiin ) ja tein loppusiivoukset ja kannoin suurimman osan muuttolaatikoista miehen hoitaessa esikoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olin töissä rv36:lle asti fyysisesti vaativassa työssä. En loppuvaiheessa enää nostellut tosiraskaita asioita, ja olin hitaampi tekemään, mutta tein kyllä.

Minulla ei ole yhdessäkään raskaudessa ollut supisteluongelmia ja pienet supisteluthan ei mitään haittaa. Verenpaine on ollut aina odotusaikoina hirveän korkea, mutta ei ole sen takia käsketty lepäilemään.

estäisi hommien teon noilla viikoilla??

olin töissä loppuun asti, ja minulla ei ollut mitään vaivoja, mutta ymmärrän kyllä että joillain on.

Vierailija:

Lainaus:

Yksilöllistähän kaikki on, mutta ajattelin saada vähän näkökulmaa teiltä muilta. Pitääkö rv 30:lla olevan naisen jaksaa tehdä pihatöitä, kantaa matot telineeseen, siivota, lenkkeillä, kitkeä rikkaruohoja?

Mitä kaikkea itse teit/teet, entä mitä delegoit miehelle (jos delegoit)?

Kun olo kerran on hyvä niin mä en näe mitään syytä olla vaan sohvalla makaamassa. Mulla nyt rv 38

Näin siksi, että jouduin ylenpalttisen supistelun vuoksi sairaslomalle jo rv:lla 24. No, raskaus oli silti täysaikainen, mutta sitäpä ei voinut varmuudella sanoa etukäteen --> lääkäri määräsi olemaan erittäin varovainen.

Tokassa raskaudessa voimakkaat ja pitkäkestoiset supistelut alkoivat myös jo keskiraskaudessa, mutta sillä kertaa tiesin, että se on ominaista minulle. Kävin suht tiheään kontrollissa, mutta koska kohdunkaula ei lähtenyt lainkaan lyhenemään, otin aika rennosti. Siivoilin, kävin kaupassa, nostelin 1,5-vuotiasta esikoista jne. Raskaus eteni silläkin krt viikon yli la:n.

Mutta tosiaan: raskaudet ovat kamalan erilaisia, ja kivuttomatkin supistukset kannattaa ottaa tosissaan, koska nekin voivat avata kohdunkaulan. Ei keskosia maailmaan tupsaihtaisikaan, jos kaikki naiset olisivat samanlaisia...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat