Vierailija

...olisin kiinnostunut?

Itse olen saanut antibioottikuurin nilkan reippaaseen turvotukseen ja molemmissa jaloissa oleviin pariin-kolmeen kyhmyyn liittyen. Olisi mukava kuulla, jos jollakulla on ko. tauti ollut...ja liittyikö siihen muita sairauksia?

Kiitokset avustanne:)

Sivut

Kommentit (29)

...että kuumetta ei juuri lainkaan ja turvotus vain toisessa jalassa. patit kummassakin sääressä + nilkassa. antibiootit aloitettiin suht heti ekan kyhmyn löytymisen jälkeen, joten ehkä siksi ei lisää kyhmyjä ole tullut. paskamaista kuiteskin...kesäloma menee ja minä olen puolikuntoinen...kiitos kun kerrotte kokemuksistanne:)

varpaista alaselkään asti kipeitä punaisia kyhmyjä ja korkea kuume. Jouduin sairaalahoitoon ja antibiooteilla se lähti paranemaan. Syyksi osoittautui streptokokki-bakteeri. Viime keväänä pojallani (5v) oli kans kyhmyruusu, jaloissa kyhmyjä, kova kuume, tulehdusarvot koholla. Joutui sairaalaan tiputukseen ja 5:n päivän jälkeen alkoi oireet helpottaa. Pojalla kyhmyruusun aiheutti yersinia-bakteeri.

Poika sai kotiutuksen jälkeen viikon liikuntakiellon ja antibiootit jatkuivat vielä suun kautta pari viikkoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muutama vuosi sitten oli kyhmyruusu, ilmeisesti aika ärhäkkänä. Korkea kuume koko ajan aluksi. Juoksin monella eri lääkärillä ja aina uutta antibioottia ja vaikka mitä lääkkeitä kokeiltiin. Sitten nousi todella kipeät kyhmyt jalkoihin ja turvotus. Crp 280 korkeimmillaan. Ei muu auttanut, kun syödä suun kautta kortisonikuuri, joka vasta auttoi paranemaan. Kaikenkaikkiaan puoltoista kuukautta meni, kun oli kutakuinkin kunnossa. Toivottavasti ei ap:llä ole ihan yhtä paha tauti... Ilmeisesti kyhmyruusun oli aiheuttanut streptokokki-bakteeri angiinasta. Muuta syytä ei löytynyt.

kertonutkaan. Tosin ei ole vielä varmuutta, onko kyhmyruusu vai ei. Antibiootteja pian viikon syönyt eikä ole auttanut yhtään:( Oliko sinulla myös nilkan turvotusta?

Minä elelin ihan normaalisti kyhmystä huolimatta. Tosin sen aiheuttajaa ei saatu selville, mutta ei mitään vakavaa ollu (esim. syöpää tai sarkoidoosia)

kovan kuumeen kera. Lopulta en kärsinyt enää edes astua jaloilla. Oli siis nilkat pahimmat ja jalkapohjat. Olin reilun viikon sairaalassa, kun ensin ottivat todesta. Ramppasin viikon ainaki eri lääkäreilläki ensin.

swit osastolla tutkittiin kaikki mahdolliset, sairaudet. Sarkoidoosi keuhkoissa oli lopulta diagnoosi. Söin kortisonia kuukauden kaks kun oli niin ärhäkkä. Parin viikon tauon jälkeen tuli kyhmyt uudelleen, mut sain luvan aloittaa kortisonit uudelleen. Ja meni helposti ohi.

Jotkut tosiaan ei tarvitse kortisonia vaan heillä menee itekseen ohitse. Minä kun olin viikonloppulomalla sairaalasta kotona, mies joutui kantamaan vessaankin yms.

pari kolme vuotta kuljin keuhkokontrolleissa. Aluksi muutaman kuukauden välein, sit harvemmin. Vuos sitten sain terveen paperit. Yhä siltikin vielä pelkään sen iskevän uudelleen...

Mulle tehtiin tosi laajat tutkimukset mutta mitään poikkeavaa ei löytynyt. Myös paranemisvauhti oli poikkeuksellisen nopea. Ennen kuin taas seuraava tuli...

Minulla oli kyhmis pari vuotta sitten...iski tuskallinen kuume ja paiseet yhtäkkiä ja ketkään lääkärit ei ottaneet tosissaan ja käännyttivät luukulta sanoen että itikanpuremia vaan. :/ Noh, lopulta kun pääsin sairaalaan viikoksi niin vasta sen viikon lopussa selvisi että taustalla oli klamydia joka sen aiheutti! Heti kun söin antibiootit niin alkoi helpottaa, mutta muutoin ei kai ruusuun ole oikein lääkettä. Buranaa vaan ja kortisonivoidetta.

Itselläni kyhmy ilmestyi jo noin puoli vuotta sitten 2011 kesällä. 2 keuhkokuvat otettu, 20 putkea verta, virtsanäytteet tutkittu eikä mitään. Naisilla kyhmyruusun voi laukaista myös e-pillerit. Ihotautilääkäri epäilee omalla kohdallani juuri pillereitä aihettajaksi. Tällä hetkellä syön 2 kk kortisonia ja niiden lisäksi 2 x 800mg ibuprofiinia, kun tulehdusarvot olivat hieman koholla. Myös e-pillereistä pitää olla tauolla 2 kk, jonka jälkeen pitää miettiä matahormonisempia ehkäisypillereitä. Lisäksi sivelen joka päivä paksun kerroksen kortisonivoidetta sääriin. Kohta puolet kortisoni- ja ibuprofiinikuurista syötynä ja paukaumat ovat lähteneet, mutta vieläkin isoja punaisia laikkuja pitkin sääriä... :/

Itse olen sairastanut kyhmyruusua jo monta vuotta. Alkuun kyhmyt oli isoja, todella kipeitä ja niitä oli vähän. Nyt niitä on paljon, ne eivät ole niin kipeitä ja ne ovat pieniä.. Nyt uutena tullut se, että niitä on yksi kädessä ja reidessäkin, aiemmin vain sääressä ja jalkaterässä. Kaikki kuuluvat tutkimukset on otettu virtsa-, ulostenäytteet, 28 verinäytettä ja keuhkokuvat. Kambylobakteeri löytyi, mutta sekin jo parantunut, eli ei selkeää syytä löydy sille miksi tämä vuodesta toiseen jatkuu. Nyt suunnittelin hakeutuvani yksityiselle, jos löytyisi sieltä syy.. Onko muilla kestänyt vuosia?

Tavallinen flunssa, joka pitkittyi. En mennyt heti lääkäriin ajattelin että kyllä se tästä. Lopulta oli pakko lähteä lekuriin kun reidessä, säärissä, jalkaterissä, käsissä oli kananmunankokoisia, tulipunaisia, aivan sairaan kipeitä pahkuroita. En pystynyt kunnolla kävelemään tai edes käsillä jääkaapin ovea avaamaan. Niitä tuli koko ajan lisää. Keuhkokuume ja crp 200 eli tulehdustila oli paha ja se laukaisin noi patit. Antibiootit sain kankkuun, neljä kertaa annettiin ja tulin niille allergiseksi. Crp oli kuitenkin lähtenyt laskuun, antibootteja ei enää annettu ja paranin sitten kokonaan.

Olen vaihdevuosi-iässä ja mielestäni hormoneilla on osuutensa kyhmiksen puhkeamiseen. Tosin olihan mulla tuo keuhkokuume, mutta kun se yhdistyy hormonimyrskyyn, niin kyhmyruusu puhkeaa herkemmin.

Tavallinen flunssa, joka pitkittyi. En mennyt heti lääkäriin ajattelin että kyllä se tästä. Lopulta oli pakko lähteä lekuriin kun reidessä, säärissä, jalkaterissä, käsissä oli kananmunankokoisia, tulipunaisia, aivan sairaan kipeitä pahkuroita. En pystynyt kunnolla kävelemään tai edes käsillä jääkaapin ovea avaamaan. Niitä tuli koko ajan lisää. Keuhkokuume ja crp 200 eli tulehdustila oli paha ja se laukaisin noi patit. Antibiootit sain kankkuun, neljä kertaa annettiin ja tulin niille allergiseksi. Crp oli kuitenkin lähtenyt laskuun, antibootteja ei enää annettu ja paranin sitten kokonaan.

Olen vaihdevuosi-iässä ja mielestäni hormoneilla on osuutensa kyhmiksen puhkeamiseen. Tosin olihan mulla tuo keuhkokuume, mutta kun se yhdistyy hormonimyrskyyn, niin kyhmyruusu puhkeaa herkemmin.

Minullakin on jo muutaman vuoden ollut kyhmyruusu, aluksi kävin vaikka kuinka monella lääkärillä terveyskeskuksessa ja yksityisillä ja söin antibiootteja ja benisiliiniä sekä pieniä kuureja kortisoniakin sain yksityiseltä lääkäriltä ja meni hetkelsi ohi, mutta tuli nopeasti uudelleen. Lopulta terveyskeskus antoi lähetteen iho- ja allergiasairaalaan. Sitten alettiin ottaa kaikkia kokeita mm. koepala sitten kokeiltiin 3 kk Dapson lääkettä ei auttanut senjälkeen sain taas kortisonikuurin alkoi heti auttamaan, mutta mielestäni oli liian lievä ja lyhyt tuli heti uudestaan sitten jäi sääreni tarkkailuun noin 1/2 vuodeksi ja nyt minulle sitten määrättiin Jodix tabletteja ja nyt kyllä alkaa tuntua etten voi niitä syödä vatsani ei kestä niitä ja on muutenkin aika paha olo. Kokeissa ei ole mitään varsinaista syytä löytynyt.

Hei,minulla on tälläkin hetkellä jalassa kyhmyruusu ja toisessa jalassa sääressä patteja. Minulta otettiin keuhkokuvat koska tauti on aika harvinainen ja jossain tapauksissa se alkaa keuhkoista. Kestää 2vkosta-6vkkoon. Lähtee antibioteeilla ja rasvalla pikkuhiljaa. Ei saa kävellä,eikä rasittaa jaalkaa. Täysi lepo ja jalalle kohoasento. Joissain tapauksissa joutuu tulehduslääkkeet uusimaan.

Mulla oli kyhmyruusu kummassakin jalassa -09 maalis-huhtikuussa 26-v ja lääkäri epäili että fllunssan jälitautina tai seurausta Crohnin taudista (oli ollut flunssaan ab:t). Crp 129 muistaakseni. Jalat kipeytyivät sääristä alaspäin ja olivat paksut kuin norsulla. Kuume oli 40 luokkaa. Kävely tuskaa. Punertavat. Iv abtä pisti tks jota kävin ottaa kotoa päin ja ei menny sillä oikein ohi, kräväsin lääkäriltä lisää abtä ja suun kautta sain 3 kpl tavanickia. Jälkeen päin kuulin että olis pitäny olla pidee abkuuri ku voi aiheuttaa turvotuksia tai muuta häikkää jalkoihin mutta en tiennyt! -10 oli toies jalas hieman samantyylinen infektio, mutta siinä mahd menny joku pöpö, Se meni sut itekseen. Ongelma nykyisin laskimot; suonikohjuja pukkaa! Vaatikaa pitkä ab ja syökää Se!!!!

mummeli

Minullakin talvella kyhmyruusu.Kuumeinen olo,mutta ei lämpöä.Mlemmissa jalkaterissä ja nilkoissa melko voimakas turvotus.sitten alkoi tulla kipeitä patteja jalkateriin ja säärten takaosiin.Sain antibiootit,mutta niistä ei apua.Otettiin röntgenit ja verikokeet,mutta mitään syytä ei löytynyt.Aika pitkään kesti parantua,eli melkein 4kuukautta.Nyt viimein jalat kunnossa ,paitsi jalkaterien iho jäi kummallisen tummaksi.Tosi kiusallinen ja kivulias.Syy ei koskaan selvinnyt.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat