Vierailija

Kertoisitko työstäsi? Ihan mitä vaan, mitä työhön kuuluu jne? Mulle tarjottiin ko. paikkaa ja mietin vaan et olikohan ihan huono homma, viihtyisinkö/pärjäisinkö... On tosin vaan määräaikainen joten kaipa sen muutaman kuukauden jaksaisi vaikka ei viihtyisikään...

Kommentit (12)

ihan mukavaa hommaa,jos päiväkotityöstä tykkää.

Nyt olen lastenhoitajana ja tykkään edelleen työstäni. Avustajalla ei ole suunnittelevastuuta tai muuta pääasiallista vastuuta lapsiryhmästä(jos ei ole koulutusta), mutta muuten samallaista työtä kuin muutkin siellä tekee.

Arvokasta työtä, vaikkei palkka päätä huimaa.

tarkoitan et työn määrä on riippuvainen lapsen tarpeesta, jos lapsi tarvii henk. koht. avustajan niin työn laatu määriytyy sen perusteella. Onko apu fyysistä apua vai tukemista siis vaihdatko vaippoja 6v vai autatko esim. dysfasialasta selviytymään tehtävistä.... kannattaa määritellä työsopimuksessa mitä kuuluu tehtäviin ja voidaanko niitä muuttaa ilman erillistä sopimusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Yleisavustajana osallistuin ohjelman suunnitteluun siinä missä lastenhoitajatkin. Erona lastenhoitajiin oli se, että en koskaan ollut koko talossa yksin lasten kanssa, eli ns. kasvatusvastuuta ei ole.

Ja toki pääasiallinen tehtävä on se oma lapsi mutta toki samoja töitä tehdään kun muutkin. Aina kun mahdollista. Itselleni on ollut rikkaus saada työskennellä sen kaltasten lasten parissa ja kyllä itse kehottasin tarttumaan tilaisuuteen mikä tarjotaan. Itse olen alunperin alottanyt avustajan hommilla ja nyt vakityö päiväkodissa

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat