Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Varsinkin lasten kanssa kokemukset kiinnostaa? Onko jompikumpi terminaali tukholmassa niin lähellä keskustaa, että sinne vois kävellä vai pitääkö mennä bussilla?

Kommentit (10)

Mekin ollaan aiemmin reissattu vain SIljalla, mutta viime vuonna kyllästyttiin. Kalliissa perhehytissä oli viemäri tukossa ja jouduin luuttuamaan viemärivesiä pitkin vessan lattiaa. Kun valitin respassa, eivät edes pahoitelleet asiaa, vaan luennoivat mulle nokka pystyssä laivojen ahtaista putkistoista ja käskivät reklamoida sähköpostitse, "kun ei me voida mitään korvauksia myöntää tässä". Kun lähetin sähköpostia, kävi ilmi, että heidän antamansa osoite ei ollut voimassa - piti valitusosoite etsiä netistä.

Viikkarilla on laivat ja ruoka aivan samantasoiset - mutta laiva menee sinne Slussenille, josta on kävelymatka vanhaan kaupunkiin. Siljan laivalta on pakko mennä julkisilla keskustaan (pääsee toki, mutta aika kaukana siis on)

Lainaus:

.... Yllätys minulle oli se, ettei Siljalla kuultu ollenkaan viroa, jotenkin olin ajatellut, että omistajan myötä henkilökunnassakin olisi ollut virolaisia.

Eihän työntekijöitä voi noin vain heivata ja korvata virolaisilla. Tai ainakin sellaisista suunnitelmista syntyisi aika mittavat lakot ja merkittävä uutisointi - Merimiesunioni on aika vahva.

Silja Line on edelleen suomalais-ruotsalainen yhtiö, joiden laivoilla on pääosin suomalaista (ja ahvenanmaalaista) ja ruotsalaista henkilökuntaa. Seassa on jokunen Suomessa tai Ruotsissa asuva virolainen, mutta heitä oli jo ennen omistajanvaihdosta. Silja Line Oy/Ab:n omistaa nykyisin virolainen Tallink.

Olen jäävi vastaamaan siihen millä kannattaa matkustaa, paitsi että pienten lasten kanssa ehdottomasti Siljalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja palvelu & ruoka oli kyllä toodella syvältä hanurin uumenista. Ei ikinä enää.

Eikö ne 'oikeat' siljat, eli siis tukholmanlaivat ole muka sen parempia nykyään. Kamalaa jos on menneet samanlaisiks kuin tuo tallinkin meininki *puistatus*

...yllättäen puolustaa Siljaa. Itsekin olin ajatellut etukäteen, että Silja (Tallink) virolaisine omistajineen ja öykkäröivine johtajineen olisi surkea.

Mutta silti on todettava, että kyllä ainakin pienten muksujen kanssa SIlja on valovuoden edellä Viikkaria, tosin onpa se sitä myös hinnoissakin. Siljalla on lasten leikkipaikat todella paljon parempia ja kesäaikana ero korostuu entisestään kun kokoustiloihin on tehty lastenmaailma (silloin ei ollut kun me laivalla olimme). Muumit ovat tietysti kiva lisä myös.

Hytit ovat Siljalla isompia (11 vs 14 neliötä), millä on myöskin merkitystä eri toten jos teillä on rattaita mukana tai lapsi nukkuu "pinnasängyssä". Yhteydet Tukholman keskustaan ovat superhelpot, kun bussi lähtee terminaalista ja vie keskustaan.

Ruokien taso on hyvin samanlainen samoin kuin tässä ketjussa puhuttu siisteystaso. Yllätys minulle oli se, ettei Siljalla kuultu ollenkaan viroa, jotenkin olin ajatellut, että omistajan myötä henkilökunnassakin olisi ollut virolaisia.

Eli kokonaisuudessaan Silja on parempi, mutta Viikkari paljon halvempi. Joten en osaa sanoa kumpi tarjoaa paremmin vastinetta rahalle.

Lainaus:

Ruoka on nykyään myös ihan hirveää, palvelu on surkeaa, siivous huonoa ja laivat risoja.

Lapsille paljon kivaa ohjelmaa. Viikkarilla oli surkea ruoka ja kulahtanut laiva.

ja tykättiin kovasti. Palvelu oli supertoimivaa ja ystävällistä, ruoka hyvää ja hytti siisti (meillä oli 20neliön hytti, että hyvin mahduttiin). Ainakin kesäkuussa vielä oli viikkarinkin kokoustilat lasten leikkikäytössä.

tarkoitan lähinnä siisteystasoa. Olimme juuri Silja Symphonylla ja hytin sängystä löytyi karkkipapereita. Mietitytti, että mitenkähän ne hytit oikein siivotaan jos tuollaisetkin jäävät huomaamatta.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat