Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kuulostaa vähän "uskomattomalta" kysymykseltä, mutta kertokaapa minulle, mitä tarkoittaa "uskoton ihminen" ja "uskovainen ihminen"? Eli onko joka uskonnossa ja lahkoissa ne omat uskonveljet ja sisaret niitä uskovaisia ja taas muut ihmiset niitä uskottomia?

Kommentit (3)

taisi olla liian henkilökohtainen kysymys. Ihmetyttää suuresti, että en ole saanut vastauksia(tuskin sitä oikeaa vastausta kukaan osaa antaa), mutta edes mielipiteitä. jännä kuitenkin, että niitä sanoja käytetään. Tokihan sitä jokainen on mielessään asiaa miettinyt...! Jos me tosiaan luokittelemme ihmiset uskovaisiin ja uskottomiin, niin mitä me oikeastaan toisista ihmisistä tiedämme, mitä me olemme ihmisiä tuomitsemaan, pelkkien tekojen perusteella. Olemme kuitenkin kaikki syntisiä ihmisiä, samanarvoisia. Pienistä mitättömistä asioista nostetaan suuri haloo....kiinnitetään pieniin asioihin huomiota, joiden avulla ihmisiä luokitellaan hyviin ja pahoihin. Monesti vaikka väärillä jäljillä ollaan niin se uskon veljen ja sisaren suojelu on niin käsinkosketeltavissa....kaikki sen oman uskon tähden. Jos ei ihan mönkään mene niin muistelen että Kirjassa lukee, että löytyykö enään uskoa maanpäältä (kun viimeinen aika tulee)...

Itse pidän uskovaisina kaikkia niitä eri seurakuntiin kuuluvia ihmisiä, jotka uskovat Jeesukseen syntiensä sovittajana. Lisäksi on paljon ihmisiä, jotka tavalla tai toisella etsivät uskoa.

Ei-uskovaisina pidän lähinnä niitä, joilla on selkeä torjuva kanta kristinuskoon tai jotka ehkä teoriassa suhtautuvat siihen myönteisesti, mutta käytännössä eivät harjoita uskoa mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaan mä ymmärrän sillä lailla asian että se joka uskoo Jeesukseen Kristukseen henk.koht. Vapahtajanaan.

Hän uskova(inen) ja uskomaton taas ihminen joka on ns. nimikristitty mut ei oo vastaanottanu Jeesusta elämäänsä,

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat