Seuraa 

Eli jos oviksen jälkeen ei oo lämpöä (siis se 0.5astetta normaalia enempi), eikö oo toiveita et ois raskaana? Mietin vaan ku muuten on vähän semmoinen olo ja viluttaakin mut lämpöä ei ole, päinvastoin, taitaa olla alle normaalin eli 36 kieppeillä... EIkö sittenkään vieläkään...

Kommentit (5)

Olen nyt pari viikkoa ihmetellyt älytöntä palelemistani ja koholla olevia lämpöjä. Raskausviikkoja on 6+2. Edellisessä raskaudessa ei kyllä tällaista ollut, en muista minkäänlaista palelua, mutta onko tosiaan niin, että lämpöjen jäänti koholle pitkäksikin aikaa on ihan normaalia?

Mulla oli samanlainen tilanne mun lämpöily alkoi vko5+ja lämpöä on vieläkin vaihtelevasti 37,2 ja välillä 36.8.kun normisti mulla on ollut 35,8. Sellainen kipeä olo on ollut koko ajan. mutta ei tässä syytä huoleen. : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla oli lämpöä 37.1-37.5 parin ensimmäisen kuukauden aikana tässä raskaudessa. Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa lämpö ei ole noussut yhtään. Eli ei siis välttämättä!!!

Reilusti yli kuukauden kärsin alkuraskaudesta ihan reippaasta lämmön noususta (37,2-37,4). Jatkuvasti oli sellainen vähän kuumeinen olo, mutta mitään muita sairauden merkkejä ei ollut ja neuvola sekä työterveyshuolto totesivat vaivan johtuvan raskaudesta. Ei ollut vastaavaa ensimmäisestä raskaudesta, mutta nyt oli. En myöskään olis voinut uskoa, että tollainen reilu lämmönnousu voi kestää niin pitkään.

Tässä pari lainausta!

Lainaus:

Keltarauhanen tuottaa progesteronia, jonka tehtävänä on valmistaa kohdun limakalvo vastaanottamaan hedelmöitynyt munasolu. Tämä on välttämätöntä raskauden jatkumiselle.

Progesteroni kohottaa kehon lämpötilaa muutamilla kymmenysosilla. Aamulämpöä mittaamalla voidaan todeta munasolun irtoaminen, koska lämpö nousee tämän johdosta noin puoli astetta.

Keltarauhashormonia syntyy keltarauhasen tuottamana ovulaation jälkeen ja sen tarkoitus on valmistaa kohdun limakalvo vastaanottamaan mahdollisesti hedelmöittyneen munasolun ja myöhemmin tukea alkuajan raskautta.

Keltarauhanen tuottaa progesteronia raskauden alkuvaiheessa. Seitsemänteen raskausviikkoon mennessä sekä keltarauhanen että istukka tuottavat progesteronia. Viikkoon 12 mennessä vain istukka tuottaa progesteronia..

Eli lämpöilyt on ihan normaaleja melkein koko ensimmäisen raskauskolmanneksen!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat