Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

kIITTI!

Kommentit (19)

lyhyitä hetkiä (lapsi oli todella jäntevä ja tahtoi että häntä kävelytettiin). Kun oppi ryömimään ja pääsemään ite eteenpäin n. 6 kk iässä, kävelytuoli jätettiin pois koska pääsi liikkumaan ilman kävelytuoliakin. Lähti kävelemään/juoksemaan 10 kk ikäisenä ja ei ole varvastanut koskaan.

Minulle tulevat " potilaat" ovat yleensä noin kaksi vuotiaita. Neuvola tosin lähettää vasta 3 1/2 vuotis tarkastuksen jälkeen ja silloin on jo vähän " myöhäistä" . Raskasta lapselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kipitti sillä sitten ympäri kämppää monta kuukautta kuin mikäkin balettitanssija isovarpaittensa avulla =(((

No eipä ihme, etä sitten äiti rupes mulle valittelemaan, että kun tyttö on niin arka kävelemään ja varpaisillaan vaan laittaa jalat maahan jos ollenkaan suostuu......

Sitä kesti varfmaan 3kk.... no nyt kävelee jo aika kunnoll, mutta arvata saattaa erttä tyttöparan pohjelihaksetkin oli ihan väärin kehittyneet liian lyhyiksi ja se saattoi kai olla yksi syy miksei halunnut kävellä =(

meillä laitettiin poika 10kk ikäisenä siihen lyhyiksi ajoiksi kun ei oikein enää olis lattianrajassa viihtynyt kun äiti laittois ruokaa tms.

Kokonaan vehje vietiin pois kun nousi itse seisomaan =) muutaman päivän yli 1vuotiaana......

meillä ei koskaan käytetty kyseistä tuolia juuri siksi, että tiesin sen erittäin haitalliseksi vempeleeksi (eli ap: älä hanki!), mutta lapsi kävelee silti varpaillaan ison osan ajasta. Missä vika ja pitäisikö tehdä jotain? Neuvolan mukaan menee ajan kanssa ohi...

Lapsi osaa myös kävellä " normaalisti" , mutta välillä on päiviä, että kävelee enemmän varpaillaan. Olin itse ihan samanlainen pienenä, mutta mitään jalka-, selkä- tms. ongelmia ei ole koskaan ollut ja jalan kaari on tosi hyvin muodostunut.

eikä mitään ongelmia ole kenelläkään ollut. Kävelemään kaikki oppivat viim. 11kk iässä. Aion käyttää kävelytuolia seuraavallakin lapsella.

on ok jos käytetään kohtuudella. Sitteriä ei suositeltu (lapasi oli jäntevä 4-5 kk ikäinen tuolloin). Ei varvastusta. Kävelytuoli jätettiin pois myös sen jälkeen kun pääsi ite liikkumaan eteenpäin tavalla tai toisella.

Ecco sandaalit ovat hyviä, samoin Elefanten. Molempia saa tietenkin esim. Cittarista, mutta tarjolla on valitettavasti liian usein sellaisia kauniita, mutta halpoja lättäpohjasandaaleja.

Paljain jaloin kävely on myös todella hyvä, sääli vain ettei aina kaupungissa ole paikkaa missä uskaltaa kävellä paljain jaloin.

Aurinkoista kesää koko perheelle!

Jos vain on mahdollista, älkää ostako lapsellenne halpoja halpahallisandaaleja. Sandaalien tulisi olla sopivat, ei kahta kolmea numeroa liian isot.

Kannattaa hieman sijoittaa lapsen terveyteen ja hyvään oloon.

Meidän tuoli oli asennettu niin alas että vauvan ei tarvinnut varvastaa vaan sai potkia vauhtia ihan kunnolla ja sai nousta seisomaankin ihan omin avuin kun halusi eli vauva ei " roikkunut" kävelytuolissa. Jos vauva ei seissyt omilla jaloillaan tuolissa, niin hän rötkötti siinä siten että jalat roikkui koukussa.. Eli ei joutunut hipsimään varpaillaan.. Säätö pitää olla ehdottomasti oikein kun lapsen laittaa kävelytuoliin, oli ikä mikä tahansa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat