Seuraa 

Oon nyt tyhmä ja epätietoinen ja kysyn,että mitataanko noita lämpöjä siis ihan perus kuumemittarilla vai jollain erityisellä mittarilla?..joo,oon vähän tiedoton..:)

Kommentit (4)

mut mitä oon toisten viestejä lämmöistä lukenu, kovin tarkkoja mittareita ihmisllä jos lukemat on tyyliin 36,55. Tosin, lämmöt nousee niin vähän et mitä herkempi ja tarkempi mittari, sen paremmin se selviää. Mua kiinnostas et pitääkö lämmöt mitata aina samaan aikaan päivästä, aamulla sängystä nousematta?

Ja toki jos joku viittii vastata mun oman ketjun kysymykseen, kiva juttu! Eli jos oviksen jälkeen ei oo lämpöä (siis se 0.5astetta normaalia enempi), eikö oo toiveita et ois raskaana? Mietin vaan ku muuten on vähän semmoinen olo ja viluttaakin mut lämpöä ei ole, päinvastoin, taitaa olla alle normaalin eli 36 kieppeillä... EIkö sittenkään vieläkään...

Lämmöt tosiaan nousevat kun ovis on tapahtunut. Itselläni se tapahtuu siten, että alkukierrossa lämmöt ovat 36.1-36.3 ja oviksen tapahduttua nousevat 36.4-36.8. Sitten ne laskevat edellisenä/samana/seuraavana päivänä, kun menkat alkavat.

Jos olisi raskaana, niiden pitäisi pysyä koholla.

Aamulämpömenetelmä on erittäin häiriöaltis, joten kovin vakavasti ainakaan yksittäisiä lukemia ei kannata ottaa. Kannattaa merkata arvot taulukkoon ja katsoa sitten pitemmältä ajalta miten käyrä piirtyy.

Oletko mitannut aina samaan aikaan päivästi ennen ylös nousua? Toivotaan kovasti plussaonnea sullekin, voihan toi vilutus olla vaikka raskausoireikin... *bd*

Laitan tähän vielä pari hyvää linkkiä noista lämpöasioista:

http://www.hedelmallisyys.fi/finland/concern/Evaluating_Your_Fertility/B...

http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.html#ovis

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tosin hommasin sellaisen, jossa on taipuisa kärki, niin sen saa mukavammin suuhun kielen alle laitettua. Ja apteekista saa kai ihan just oviksen metsästykseen tarkoitetun mittarin, mutta en tiedä mitä ihmeellistä siinä sitten olisi...

Lämmöt pitää tosiaan mitata joka aamu heti herättyä, ennen sängystä ylösnousua. Tämä siksi, että pienikin aktiviteetti saattaa saattaa lämpöjä nostaa. Samasta syystä iltalämmöt ei ole niin luotettavat. Itse olen huomannnunt myöskin, että unen määrällä ja laadulla on merkitystä. Siksi itse mittaan vain arkiaamuisin, kun olen töihin heräämässä ja mennyt normaaliaikaa nukkumaan.

Käyn vielä kattomassa kohta mitä siinä toisessa ketjussa kysyttiin, mutta kommentoin tähän kohtaan, että lämpöjen pitäisi nousta jos ovis on tapahtunut ja pysyä koholla kun menkat pitäisi alkaa, jos on raskaana.

Ihan satunnaisesti oon mittaillu enkä aamuisin eli ei kovin luotettavia nuo mun mittaukset. En tiennytkään et ne lämmöt nousee joka tapauksessa oviksen jälkeen; luulin et ne nousee vain jos hedelmöitys tapahtuu. Kiitti siis valaistuksesta. Olipa hyvä et tuli kysyttyä. TUskin tulee lämpöjä mitattua, kun esikoinen herää aamusin monelta sattuu ja yötkin on mitä sattuu välillä, joten taidan ihan vaan luottaa ovistuntemuksiin ja antaa homman mennä omalla painollaan. Mut edellisessä raskaudessa muistan et tuli vilunväristyksiä ennen plussaa mut tuskin tässä vaiheessa vielä mitään varsinaisia oireita ois. Ootellaan ja jänskäillään...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat