Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä vinkkejä? Kannattaako isyysloma pitää heti vai myöhemmin. Ajattelen että 2v esikoinen varmaankin reagoi viiveellä sisaruksen syntymään eikä heti ole mustasukkaisuus pahimmillaan. Lähdittekö jo pian kerhoilemaan vai vietittekö kotielämää?

Kommentit (7)

niin ensinnäkin isyysloma alkaisi kun vauva tuodaan sairaalasta kotiin, EI silloin kun mennään synnyttämään! Ja isommat sisarukset saisivat odottaa vauvan tapaamista kunnes tullaan kotiin. Sairaalaan en niitä ottaisi. Kuulostaa " julmalta" , mutta isomman sisaruksen vierailut oli tosi rankkoja, ihan vaan se normaali seurustelu...

Me kerhoiltiin varmaan n. 3 kk:n päästä syntymästä. Tosin loppui lyhyeen kun isompi ei niissä viihtynyt enkä itse kaivannut myöskään moista. Kotona on paras ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mielestäni isää tarvitaan nimenomaan kotona varsinkin jos on isompia lapsia. Sairaalassa saa apua muutenkin ja luulisi että siellä terveellä miehellä tulee aika pitkäksi. Isyysloma tulee käytettyä parhaiten hyödyksi kun se käytetään kotiutuksen jälkeen.

Meillä mies aloitti isyysloman kun vei minut synnyttämään. No synnytin kolme päivää ja olin osastolla toiset kolme. Siinä meni viikko isyyslomaa hukkaan, mies meni töihin kun olin ollut viikon kotona ja olisin tarvinnut vielä apua.

Esikoinen oli 2,5 kun vauva syntyi ja juuri toipumassa pahimmasta uhmastaan. Alku meni hienosti, poika oli innoissaan siskosta, mutta n. 2 kk myöhemmin alkoi mustasukkaisuutta hieman ilmetä ja pahimmillaan se oli vauvan lähtiessä liikkeelle. Nyt on tyttö täyttää jo vuoden, on lapsilla jo yhteisiä leikkejäkin ja mustasukkaisuus aika pitkälti ohi.

Normaalia elämää elimme heti eli niin, että esikoisen elämässä muuttui mahdollisimman vähän. Vauvahan on alkuun helppo kuljettaa mukana, siksi puistoilimme ja kerhoilimme normaalisti heti miehen lomien päätyttyä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat